21.10.2012 22:21
22.10.2012 01:37
22.10.2012 15:13
23.10.2012 11:29
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Moro! Tarkoitus olisi lähteä marraskuun lopulla Espanjan sunntaan.Pientä epätietoisuutta asuntoauton rengastuksen suhteen.Olisin kiitollinen hyvistä neuvoista ,jotka opastaisivat oikeaan valintaan.
Kitkat, ja ne keski-euroopan kovemmalla seoksella. Tietävät kummisuutarilla tarpeesi.
Kitkat ehdottomasti. Mekin lähdimme aikoinaan marraskuun viimeisenä päivänä Suomesta. 3.12.1998 Granadan vuorilla noin 150 km ennen Torremolinosta jouduimme melkoiseen lumimyrskyyn. En ensiksi ollut uskoa silmiäni, kun vesisade muuttui rännäksi ja vähän ylempänä tuprutti lunta oikein reippaasti. Meillä oli henkilöauto varustettuna hiihtoliiton suosittelemilla kesärenkailla, jotka nuukajussina olin ajatellut vaihtaa rannikolla kunnon misukoiksi. Mikä sitten tehtiinkin. Ylhäällä vuoristossa edettiin kahtakymppiä rekkojen välissä. Kyllä espanjalaisetkin "Carlos Sainzit" pelkäsivät lunta. Yksikään citymaasturi eikä kukaan muukaan ohittanut. Ohituskaista oli aivan koskematon. Puimme siinä hiljaisessa vauhdissa puserot päälle, pipon päähän ja hanskat käteen. Sovimme, että jos edessä rupeaa rytisemään, niin ajan penkalle niin pitkälle kuin pääsee ja sitten juostaan taakse vilkuilematta. Soitin Torremolinosissa olevalle vuokraisännälle, että myöhästymme muutaman tunnin. Hän ihmetteli, että miten voimme olla kyseisellä moottoritiellä. Uutisissa oli kerrottu sen olevan suljettuna kovan lumentulon takia. Olivat ilmeisesti sulkeneet tien hieman myöhemmin, kuin aloimme vuorten ylityksen. Minulla on sellainen muistikuva, että lunta olisi parhaimmillaan ollut parinkymmenen sentin luokkaa. Onnellisesti siitä laskusta selvittiin ja hieman alempana lumisade vaihtui rännän kautta vesisateeksi ja viimeiset 100 km oli tie kuiva.
Meidän kokemus viime talvelta.Jos haluaa vältää vuoriston? voi ajaa ranta tietä Lorcasta Malagaan on 25 km pidempi ja n. tunnin matkalta yks kaistaa muuten mootoritietä ja osaksi aivan uutta. Kaverit tulleet samoihin aikoihin kesärenkailla lautalla Saksaan siitä ajaen kelien mukaan. Teimme bussimatkan Granadan kautta helmikuun alussa Valenciaan jolloin vuoristossa aamukahvilla 2`ja ulkopöydät hileessä jos satanut niin lunta olisi tupruttanut. Molemmat reitit huikean kauniita, ei muuta kuin hyvää matkaa tänne Espanjaan.T.Matti
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.