18.10.2012 18:41
20.10.2012 21:29
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Kirjoittelin taannoin palstalla tv-lupakäytännöstä karavaanimatkalla Norjassa ja Ruotsissa. Linkki: http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailu-ulkomailla/?E26399M=10&x26399=89490571
Silloin käytäntö muualla Euroopassa jäi hämäräksi, eikä siihen osannut vastata edes Viestintävirasto. Siispä kysymään asiaa viestintäministeriltä (jolla on toki tärkeämpääkin tekemistä). Mutta tämä Krista Kiuru onkin erinomainen, virtaa riittää monien asioiden hoitamiseen, ei jätä asioita puolitiehen ja ehtii vastaamaan myös pieniin kysymyksiin. On upeaa todeta 2012, että joku asiasta vastaava viitsii, ottaa selvittääkseen ja tekee sen kanssa. Iso aito kiitos ja hatunnosto!
Mitä sitten selvisi? Ministeriössä ei ole kattavaa tietoa muiden valtioiden televisiolupapäätöksistä, joten Liikenne- ja viestintäministerö ja Suomen muut viranomaiset eivät käytännössä pysty ohjeistamaan EU-maiden lainsäädännön yksityiskohdista. Näin käytäntö ja tv-luvan tarve jää kunkin karavaanarin itse paikalla selvitettäväksi. Säädökset voivat olla hyvinkin erilaisia, sillä yhteistä EU-tason käytäntöä ei ole olemassa, eikä Euroopan yhdentyminen ole vielä johtanut yhteisiin toimiin tässä asiassa. Tulipa selvitettyä, kun se kerran mieltä askarrutti.
Mukavaa syksyä kaikille! t. Lauri
Ei tainnut Krista Kiurulla virtaa kuitenkaan riittää. Minusta tuo lopputulos on vähemmaän kuin puolitiehen.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.