Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Tietulli puolassa

MAKKONEN SILJA 6.7.2012 08:19

Onko kenelläkään tietoa Puolan tietulli käytännöstä moottoriteillä ,pitääkö ostaa lukulaite vai miten Se nykyään hoidetaan ja mistä sen saa? Kiittäen Silja

JYLHÄ HANNU 6.7.2012 09:45

Tietulleja Puolassa on aika harvassa. Juuri ajoimme Puolan läpi kahteen suuntaa, ja ainoa väli missä jouduimme maksamaan oli moottoritie Krakovasta Katovitceen. Muistaakseni lippu otetaan nappia painamalla puomiportilla ja poistuessa annetaan kassalle joka kerää rahat. Me maksoimme visalla.

Jylhät

RUOTSALAINEN JUKKA 6.7.2012 09:54

Hei, tulimme 2 päivää sitten Saksan puolelta Krakowaan. Tietullipätkän alussa automaatista lippu nappia painamalla ja maksu toisessa päässä kopissa olevalle virkailijalle. Hyvin toimi.

Nyt täällä on kovat helteet- päivällä reilut kolmekymmentä astetta.

MAKKONEN SILJA 6.7.2012 23:59

Kiitos vastauksista.

HALMEENMÄKI JUHANI 8.7.2012 22:29

Ruotsalaisen vastausta täydennän sillä, että nuo moottoritiemaksun vastaanottajat olivat sitten Puolan parhaimmalla englannin kielitaidolla varustettuja. Zlotyjen ja korttien lisäksi olin käsittävinäni, että €urotkin olisi kelvanneet, mutta kun niitä zlotyjakin oli aina käsillä tarpeeksi, niin me maksoimme niillä.

RUOTSALAINEN JUKKA 8.7.2012 23:33

Hei,

Meidän osalta virkailijan englannin kielen taito oli nolla. Hän ei osannut sanoa slotyjen määrää englanniksi, vaan osoitti sen seinässä olevalta näytöltä. Näyttöä emme huomanneet, kun se oli asennettu niin alas ( ilmeisesti henkilöautoja varten).

Mutta aina on selvitty vaikka kielitaidon eivät kohtaisikaan.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.