Go-Box - periaatteessa helppoa, käytännössä ei:
7/2009 rekisteröidyn matkailuauton, jossa lain mukaan on Euro 4 luokitus, rekisteriote Saksa/Itävalta rajan myyntipisteen toimimattoman faksin vuoksi faksattiin vasta yöpymispaikalta (Flachau) Itävallan viranomaisille / ASFiNAG.
Ei kelvannut, koska otteessa ei ole suoraan Euro 4:ää mainittu.
Tehdas toimitti ASFiNAG:lle vaaditun COC- todistuksen.
Ei kelvannut, koska siinä ei ole mainittu ajoneuvon rekisterinumeroa -valmistusnumero ym kylläkin.
TraFi:ta sain tiedon usean tunnin työn tuloksena, että suomaliseen rekisteriotteeseen saa Euro 4 merkinnän maksullisella muutoskatsastuksella (n. 50e) - vaikka ko. auton rekisteröinnin ajankohta jo edellyttää Euro 4 luokitusta?
Jatkuu, miten asia "edistyy"...
T,
Jukka
Ps. Vaadittu minimi eli 80e:a riitti juuri ja juuri meno/paluu - vasta viimeisellä lukijalla ennen Garmisin liittymää neljä piippausta.