8.3.2011 06:51
8.3.2011 09:19
8.3.2011 12:07
8.3.2011 12:40
8.3.2011 16:54
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Olemme lähdössä toukokuussa etelään ja nettiäki ois tarkoitus / tahtos käyttää. Onko kellään kokemusta tästä: http://www.abroadband.com/en/FI/microsim
Juuri tuosta sim kortista ei ole kokemusta, mutta muista kuitenkin. Esimerkiksi Vodafone Portugal etukäteen maksettavaan korttiin saa 10€:lla 600MB käyttöoikeutta. Se pelaa myös lähes jokaisessa Euroopan maassa ja jokaisessa verkossa. Tosin kulutus on Portugalin ulkopuolella noin 10-kertainen, mutta sittenkin se on halvempi, kuin tuo abroadband-kortti. Siinähän maksaisi tuo 600MB 354€ . Eli todella arvokasta on surffailu tuolla kortilla.
Missä,miten ja milloin aiot käyttää läppäriä. Tämä siksi että monilla Euroopan leirintäalueella on vapaa WLAN verkko ja monilla suurilla kansainvälisillä ravintolaketjuilla myös.Kaikenlaisilla terminaaleilla ja Saksassa esim Motorhofeilla .Motorhof = raskaan liikenteen levähdyspaikat joilla huoltopalvelujen lisäksi usein myös pankki ym muita palveluja esim WLAN.
Jos sitävastoin haluat kaikkialla käyttää nettiä, niin kansalliset sim-kortit ovat aina edullisimmat ja soittaa voi edullisesti Skypellä.
Mistä näitä saa ? Tienvarsilla ja huolto asemilla on useasti mainoksia,eikä kysyväkän tieltä eksy.
Minä henkilökohtaisesti olen käyttänyt näitä kansallisia sim-kortteja ,vapaita WLAN ja Skypeä jo kauan ja aina kun on ollut käyttötarvetta niin on onnistunut. Skype on mielestäni erinomainen..
Pari vuotta sitten kävin Roomassa ja asuin Seven Hills leirinnässä joka mainosti WLAN yhteyttä. Näin sen läppäriltä vaan en saanut yhteyttä koska olisi pitänyt liittyä paikallisen operaattorin (Italia) asiakkaaksi. Italiassa en juuri löytänyt (en tosin erikseen hakenutkaan) leirintää jossa olisi ollut ilmainen tai edes edullinen WLAN yhteys.
Silti aion ensi kerrallakin ottaa koneen mukaan, saa sillä sentään tyhjättyä ja varmistettua kameran korttien saaliin.
Tuossa mukana muutama kuva yllä mainitulta alueelta. Oma ajoneuvo on siellä 1 kuvan takimmaisena eikä paljoa näy. Kiva alue ja hyvä palvelu Roomaan lähtiessä shuttle vei junaan puolentunnin välein ja haki pois asemalta palautetut. Suuntaansa 1€/matkustaja.
Kiitos tiedoista, eiköhän näillä neuvoilla pääse alkuun.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.