Nonniin
Loppuviimeksi tuosta ei nyt niin paljon kerrottavaa jäänyt, näin karavaanarin/automatkailijan vinkkelistä katsottuna.
Se mun auton vuokraaminen meni reisille, koskapa Bakun lentokentällä ei ole nykyään toimivaa autovuokraamoa. Kaupungin keskustasta olisi kyllä saanut kärryn alle, mutta liikkeet oli jo kiinni siihen aikaan, kun mun kone vasta laskeutui.
Oli siis tyytyminen päämiehen järjestämään autoon ja kuljettajaan..., ihan hyvä ratkaisu sekin.
Sikäläinen liikenne on ulkoministeriön tiedotteen mukaan "kaoottista", enkä nyt parempaakaan adjektiivia siihen keksi.
Kyllä mä olisin varmaan siellä seassa pärjännyt, mutta suunnistamiseen olis kyllä tarvittu tosi hyvät kartat. Tienviitat ja muut opasteet kun oli aivan tuntematon käsite. Missään en ole muuten nähnyt niin paljon jalankulkijoita keskellä tietä, kuin moottoritiellä M29 Bakusta Qubaan.Siinä matkalla oli muutama teurastamon tapainenkin, ainakin otusten ruhoja roikkui puun oksalla aivan siinä tien laidalla. Ja kauppa kävi...
Se moottoritie oli kyllä aivan hyvässä kunnossa, mutta tiet ja kadut muuten melko kuoppaisia. Rautatien tasoristykset siinä moottoritiellä on myös ilman valo-opasteita ja puomeja, huh.