Terveisiä kuukauden polkupyöräretkeltä reitiltä Sassnitz-Zwiesel eli fillaroimme Pohjois-Saksan Rügenin saarelta itäistä Saksaa Tsekkeihin, läpi Tsekin ja taas Saksaan, Baijerin metsiin Zwiesilin pikkukaupunkiin, mistä palasimme junilla Pariisin ja Disneylandin kautta kotiin.
Rohkenen laittaa tänne kuvia retkestä, koska tämä oli valtaosin kuitenkin leirintämatka ja reitti ja kohteet yhtälailla myös varsinaisia karavaanareita kiinnostavia ja heidän saavutettavissaan.
Onneksemme saimme kuitenkin polkea suurimman osan tuhannesta kilometrista pyöräteitä pitkin, toisinaan fillaroitsijaa suorastaan hemmoteltiin pienillä asvaltoiduilla poluilla saksalaisten metsien kätköissä, toisinaan rynkytimme kymmeniä kilometrejä mukulakivipolkuja...
Tässä on, kieltämättä oudossa järjestyksessä, osa 3/4 sillä eka muistikortti on vielä reissun päällä, joten jouduin aloittamaan jälkimmäisestä puolikkaasta:)
Kirjoittelenpa joskus lisää havaintoja leirintäalueista ym matkan varren paikoista ja tilanteista, mutta tässä nyt pienen alustuksen kera siis neljännes kuvista:)
"Saksassa virtaava Elbe muuttuu Tsekin rajalla Labe-joeksi. Euroopan suurin kivisilta, Narnia-leffassakin käytetty, on upea retkikohde, samoin jokiretki Meznasta mahtavassa kanjonissa,mutta leirintäaluet ja kaikki sisämajoitus on Tsekkien puolella täyteen buukattu joidenkin arkipyhien takia ja nukumme teltoissa leirintäalueen pusikoissa. Decinistä alkaa matkan ensimmäinen sadepäivä, muuten kelit ovat liiankin hyvät, 36 c ei ole retkipyöräilijän unelma. Litomericin karamellinkaunis barokkikaupunki on aikamoinen vastakohta Terezinin entiselle juutalaisten ghettokaupungille, missä Euroopan taiteellisesti lahjakkaat juutalaiset odottivat 5v siirtoa keskitysleireille. Ne, jotka eivät joutuneet vankilaan, pitivät aikuisten ja erityisesti lasten elämää ja elämänhalua yllä teatterin, runouden ja maalaustaiteen avulla. "Niin kauan kuin uutta luodaan, on myös elämää."
t.Kaarina
http://www.facebook.com/album.php?aid=2071718&id=1420514119&l=3eb3a804cb