Moi, tultiin tänään kotiin, pääkohteista yksi oli Albania, johon varmasti tulemme menemään uudelleen.
Ihmiset ystävällisiä, luonto aivan upeaa ja matkailullisesti hyvin väljää, sekä kaikin puolin erikoinen ja erikoisen mielenkiintoinen maa.
Tosin jos ei ole valmis seikkailuun eikä avoimeen mieleen, kannattaa kiertää ehkä kaukaa.
Mutta ainakin meille haettiin englantia puhuvia ihmisiä niin kodeista kuin kaupoista, ostokset kannettiin autoon jne. Missään emme kokeneet oloamme turvattomaksi.
Tiestö on keskimäärin perin kehnoa ja ihmiset elävät uudessa, erikoisessa asemassa kommunismin ajan ja totaalisen maan sulkeutuneisuuden jälkeen, joten moni asia on hakusessa, ja kansa osittain hyvin väsynyttä, kuulema.
Mutta kansainvälistä ajokorttia ei meiltä kukaan kysynyt, sen paremmin maassa olo-päiviin perustuvaa turistiveroa ei enää karhuta. Tullissa kyllä jonotimme 3 ja puoli tuntia, mutta kolme tuntia hurahti myös Serbia-Unkari tullissa...ja se oli Unkarin tulli, mikä halusi nähdä ihmisten koko omaisuuden kirjon...
Erinomaisen antoisa reissu, laitan kuvia ja voin kertoa lisää, jahka ensin nukun hitusen:)
t.Kaarina