18.1.2009 17:26
18.1.2009 18:32
18.1.2009 18:42
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Mennäänkö laivalla Tallinnaan vai miten? Ja kuinka paljon on ajamista jos tulis Saksan kautta Suomeen. Tämä on aivan uusi reitti minulle ja sekin kiinnostais kovasti. Viestihaulla jotain löysinkin,mutta ihan konkreettista reittiä tässä etsiskelen. Ja onko sinne menossa jotain erityistä "paperisotaa" tai muuta vastaavaa?
EU:n jäsenmaitahan nuo kaikki ovat. Ei itäreitissä ole mitään pahaa, ellei sitten lähinnä Puolan tieolot ja liikenne, joka sekin on hitaasti kohenemassa. Viron päätiet ovat samaa tasoa kuin meilläkin, ja osin parempiakin (jos kohta huonompiakin) ja siellähän tuntee muutenkin olonsa kotoisaksi. Tallinnan ja Helsingin välinen lauttaliikenne on tiheä, joten se ei muodostune juurikaan ongelmaksi. Eli täysin kelvollinen ja jopa halvempi vaihtoehto suoralle laivayhteydelle tai tutun tympäisevälle Ruotsin läpiajolle.
Ei tietenkään mitään paperisotaa. Tänä vuonna olen jo kerran mennyt ja viime kuussa sitä ennen. Nyt ei enää katsota auton papereitakaan lainkaan, vain matkalippu laivaan. Maarajoja ei huomaakkaan. Itämeren ympäriajaminen on hyvä retki, kolme viikkoa menee helposti, jos rannat koluaa edes jotenkuten. @timo
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.