2.9.2008 18:54
2.9.2008 19:38
2.9.2008 19:51
2.9.2008 20:46
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Kuinka isolla matka-autolla Itävallan alpit voi ylittää ajamatta tunnelien kautta?
Auto on 9,5 metriä pitkä eli noin bussin pituinen ja haluaisin tietää kääntyykö se alppiteiden mutkat vai onko pakko mennä tunnelin läpi. vai onko tien alussa jo merkit, millaisella autolla sinne saa ajaa?
Tietääkö kukaan, onko jokin alppien ylitystie muita helpompi tai vaikeampi (tai jopa mahdoton) erityisesti auton isoa kokoa ajatellen?
Tietääkö kukaan, onko jollakin alppien ylitysreitillä mahdollisuus matka-autolla yöpyä "Euroopan huipulla"?
Kiitos...
Zell-Am-Seestä lähtee eteläänpäin alppien yli näköalatie. Viime kesänä siellä näkyi asuntoautoja, vaunulla ei saa mennä. Siellä on suhteellisen jyrkkiä osuuksia, noin 20% kaltevuuksia. Osuuden miltei ylimmässä kohdassa on ravintola ja majoitusta, en osaa sanoa saako siellä asuntoautossa yöpyä, mutta siellä oli isot pysäköintialueet. Tie on maksullinen ja se on osan vuotta suljettu. @Alf
Ainakin voit ylittää Alpit Reschenpassista, sillä bussit kulkevat sieltä niin kaipa myös autosi.Sola on vain n1500 m korkea ja yöpyä voi monessa hienossa paikassa, mutta tuolla ei olla vielä "euroopan huipulla". Kyseinen sola on Brenneron solan länsipuolella ja sieltä laskeudutaan kauniiseen venostan laaksoon, mikä Bolzanossa yhtyy Brenneron laaksoon.
Jos todella hienoa korkealla yöpymistä halajaa, suosittelen lämpimästi Romaniassa Karpaatit ylittävää Causescun rakunnuttamaa tietä.Solan pohjoipuolella, juuri ennen tunnelia, on hieno paikka yöpymiseen.Ja helppo kiivetä iltakävelylle vielä korkeammalle. Bussit, ja kuorma-autot lavoillansa seisovia nuorukaisia sitä tietä ajoivat,joten varmaan isotkin asuntoautot:)
Meillä on parikin Alppialueen karttaa ja niihin on merkitty solien korkeudet,prosentit ja sopivuus kullekin autoryhmälle, eli selkeästi näkee jos on kielletty tai ei suositella. Ovat ehdoton hankinta minusta.
T.Kaarina
Alppiteitä on satamäärin ja niiden vaikeusaste eri ajoneuvoluokkia ajatelleen on hyvin laaja. Lisäksi läpiajettavuuteen vaikuttaa vuodenaika ja kulloinenkin säätila. Googlesta asiasta löytyy hyvin paljon tietoa. Tässsä yksi linkki josta tietoa alppiteitä löytyy varsin paljon. www.alpineroads.com
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.