Lähtökohta on, paljonko aikaa käytettävissä ja miten sen haluaa käyttää. Me käväistiin männä kesänä Kroatiassa asuntoautolla aikataululla:
ti 08.07. aamulla Helsingistä Tallinnaan klo 07.30., via Balticaa etelään reittiä Tallinna,- Riga (itäinen kietotie)-Kaunas-Bialystok-Varsova (Varsovassa eksyminen kun kiertotie ei meinannut yöllä löytyä)-Piotrkow-Czestochowa-Katowice-Brno-Wien-Graz-Maribor-Zagreb-
Ke 09.07. klo 22.00 oltiin Kroatiassa Senj'n kaupungissa ja sen eteläpuolelta löytyi ''Camping Raca'', ihan käypänen paikka Välimeren aalloilla.
Menomatkalla ei paljoa nukuttu mutta meillä on aina ollut tavoitteena paikka, ei matkanteko. Eli rapsakka 2000 km ja suolavesi on varpaiden ulottuvilla. Sen jälkeen ei ole kiirettä mihinkään...paitsi joskus pitää kotiin palata...
Kreikkaan ajettiin vuonna 2004 via Balticaa pitkin siten, että välietappi oli Unkarissa (Budapest) ja sieltä jatkettiin reittiä Szeged-Belgrad-Nis-Skopje-Thesssaloniki ja sitten pitkin poikin Kreikkaa. Tietullit Serbiassa olivat vajaan 100 euroa, tie oli ennen Makedoniaa (Skopjea) paikoin huonohkossa kunnossa mutta ei läpipääsemätöntä ja silloinkin oli tietyöt kaiken aikaa parantamassa paikallista tiestöä.
Ota yhteyttä kalle.tilli@luukku.com jos haluat lisää infoa.