Tähän asti meidän kokemuksemme asuntoautoilusta Venäjällä rajoittuvat Karjalaan välilläSvetogorsk - Kostamus, ja ainakaan siellä caravanparkit ja hotellit eivät ole samanhintaisia. Eli kallein maksulinen yö on löytynyt Sortavalasta hoteli Piipun pihan pihalta ja hinta noin kymmenen euroa. Petroskoissa rantamaisema-paikalla hotellin pihalla vähän vähemmän. Muuten olemme tainneet olla maksuttomissa paikoissa, huoltiksen ja luostarin pihalla, kylien laidoilla, metsässä yms....
Hotlelit tuolla ovat ainakin olleet ihan kunnon hintaisia. Muuten se toki on jokaisen itsensä tunnettava ja määriteltävä onko asuntoautomatka vai hotellli-henkilöautomatka kätevämpi. Itse tykkään asuntoautosta sne helppouden vuoksi, kaikki koko ajan mukana, ruokaa voi tehdä siellä missä on nälkä, levätä ja yöpyä samoin.
Meille on tulossa ukrainalainen, tai no, sen Krimin pakkoliitoksen myötä venäläis-ukrainalainen vävy, ja häiden toinen osio kaiketi vietetään Krimillä, Sevastopolissa. Sulhanen on kylläkin kotoisin Donetskin alueelta mutta se ei vaikuta kovinkaan kivalta juhla-alueelta :)
Ja kun tuonne nyt tulee syy lähteä, tuntuisi tyhmältä lentää kun sen sijaan saa tilaisuuden nähdä paljon ihan uuttaa. Joten asuntoauto kyllä. Reitistä otan mielelläni ehdotuksia vastaan, turvallisuustilanne tietty on se ensimmäinen ratkaiseva tekijä.
Kieltä emme osaa yhtään mutta on sitä ennenkin selvitty :)
t.Kaarina