18.11.2015 16:19
18.11.2015 17:29
19.11.2015 18:37
19.11.2015 19:10
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Me ollaan lähdössä tuttavapariskunnan kanssa Saksaan joulunviettoon. Joulupyhät ollaan hotellissa Ilsenburgissa Hartzin vuoriston kupeella. Mukava pieni kaupunki entisen DDR:n alueella. Rento, mutta siisti pieni hotelli ja ennenkaikkea hyvä ruoka.
Me lähdemme reissuun kuitenkin jo 18 päivä asuntoautolla ja laivalla Travemundeen. Takaisin palaamme vasta 3.1. Nyt haluaisin kuulla kokemuksia mukavista pikku kaupungeista, niiden kämppäreistä tai stellplatzeista. Saksasta ylipäänsä näin joulunaikaan, joulutoreista yms.
Siinä olisi heti kättelyssä isot torisydeemit Hampurissa. Muutaman kerran olen siellä ollut ja kivaahan siellä on aina. Platz on kaupungilla Bahn- aseman vieressä siitä vartti keskustaan. http://www.hamburg.de/weihnachtsmarkt/
Toki siellä Ilsenburgissakin oma torinsa on. Ja tuosta linkistä löytyy lisää: http://www.deutsche-weihnachtsmaerkte.de/
@timppa
Moi Jukka! Monena talvena olemme saksalaisia pikkukaupunkeja, retkipolkuja, joulutoreja ja kylpylöitä mm kolunneet, aina Poelin saarelta Alpeille, mutta en oikeastaan tiedä mitä tarkalleen ottaen haluaisit kuulla.
Nautittu ollaan kaikissa noissa em. kohteissa läpi maan ja matkaparkeissa yövytty. Juurikin Harz-vuoriston seudulla ollaan jouduttu jättämään väliin joitakin matkaparkkeja lumisateiden vuoksi, kun ovat olleet auraamattomia ja ilman nastoja ollaan pelätty jäävämme jumiin. Mutta ain aon löytynyt lopulta joku sopiva paikka.
Joissain parkeissa sulkevat vesijohdot talvikaudeksi, mutta harvemmin on ainakaan kohdallemme tuollaista Saksassa sattunut.
Jos teet trakentavia kysymyksiä, yritän vastata tarkemmin!
t.Kaarina
Tässä pieni kuvallinen anti Hartz-vuoristosta. Ilsenburgin kuviakin löytyy 1180 kpl
http://www.raymond-faure.com/index_harz_de.htm
Käyttäjän lisäys viestiin 19.11.2015 klo 19:16:57 t on nimessä liikana vaan haitaanneeko tuo.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.