18.6.2015 20:34
18.6.2015 21:10
19.6.2015 10:41
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/06/18/tiemaksu-jaihin-suomalaisilla-yha-ilmaista-ajaa-200-kmh/20157882/304
Tästä asiasta on kaksi ennakkotapausta, molemmissa komissio voitti.
Maat olivat Itävalta joka 1996 olisi ottanut käyttöön vain vuotuisen vinjetin ja sitä pidettiin ulkomaisia kohtaan syrjivänä, samoin sitä kun Slovenia ei 2008 ensin myynyt kun 6 kk vinjettejä, vaikka olisi vain ajanut maan poikki 40 km.
EU:n lainsäädäntöön kuuluu tällainen lakiteksti; "Kaikkien EU-maista tulevien autoilijoiden on voitava ajaa muissa EU-maissa samaan tapaan kun kyseisten maiden omat autoilijat".
Ennakkotapaukset ja lakiteksti huomioiden voi käydä niin, että Saksa häviää tämän koitoksen. Saksan päätös on syrjivä koska siinä lähdetään siitä, että kaikilta peritään vinjet-maksu, mutta saksalaisille autoilijoille peritty maksu on tarkoitus palauttaa.
Hyvä jos ei viellä ensi talvena täydy maksaa. Toivottavasti byrokratia jauhaa hitaasti.
Onhan tuo 130€/vuosi kohtuuttoman korkea lisäys Porttugalin matkan edestakaisiin 3200€ matkakustannuksiin. Laivalla Travemundeen ja takasin.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.