Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Roaming-maksujen poisto siirtyi vuosilla.

HAAPANEN TIMO 5.3.2015 09:02

EU:n jäsenmaat päättivät eilen siirtää verkkovierailumaksujen poiston hamaan tulevaisuuteen. Tämän vuoden lopussa maksujen piti poistua tykkänään.

Kuitenkin on tulossa joku uusi järjestelmä jossa kuluttaja maksaisi suunnilleen saman kuin täällä kotimaassa.

Näin surkeasti kävi, toivottavasti asia etenee tuolla uudella sydeemillä.

@timppa

AHJOS TIMO 5.3.2015 09:13

Mulla on ollut koko ajan sellainen epäilys, että roaming-maksujen poisto ei tarkoita puhelinkulujen alanemista vaan sítä, että kotimaan puhelujen hinta nousee, jotta ulkomaanpuhelut saadaan samanhintaisiksi.

KOISTINEN TOIVO 5.3.2015 10:09

Varmana joulupukki asuu korvatunturilla. Toivopoika

JANHONEN MATTI 5.3.2015 10:22

Tämä on tosiaan kaksipiipuinen juttu kuten Tomojen kirjoituksetkin osoittaa.

Timon tavoin toivon, että roaming-maksut poistuu, jolloin puhelin ja mokkula on aina EU:n alueella "kotimaassa" samaan hintaan. Tämä mahdollistasi jo hyväksytyn periaatteen, että verkkoyhteys tulee olla koko EU:n alueella saavutettavissa milloin tahansa.

Timon tavoin pelkään, että se ei tapahdu kustannusneutraalisti suhteessa käyttäjiin. Jos se on nollasummapeliä, niin se tietää meidän maksujen nousua tai sitä, että kiinteistä kuukausimaksuista siirrytään siirrytyn bittimäärän mukaan tapahtuvaan laskutukseen.

En ole nähnyt laskelmaa noiden roaming-maksujen kokonaispotista ja miten ne maittain jakautuu.

NYYSSÖNEN KAJ 5.3.2015 11:20

Vaihdoin juuri prepayd littymän tyyppiä sellaiseksi että maksan 40€ saan 13GB dataa liikutella 21 päivän aikana.

Vanha oli 1GB 12,50€ voimassa 31 päivää

eli uusi maksaa 0,31 senttiä/MB käyttö/kk n. 50€

vanha maksoi 1,25 senttiä/MB käyttö/kk n. 70€

Lehtien luku kuluttaa nyt niin paljon enemmän bittejä kun joka paikassa on grafiikkaa ja videota.

Liitymä edelleen Vodafone PT

LINDBLOM ALF 5.3.2015 19:23

Ja kun siirrytään bittimäärään perustuvaan laskutukseen mainokset eivät enää ole ilmaisia. Mainokset kun syövät leijonanosan bittimäärästä.

AHOLA JARI 6.3.2015 12:16

Selaimen asetuksia voi säätää siten, että laajennukset (plugins) vaativat aina käyttöluvan ;)

Eivätpähän esim. flash'it kuluta kaista, tai vilku ärsyttävästi...

HAAPANEN TIMO 6.3.2015 12:47

No nyt on jo useissa lehdissä lisätietoa, mutta niukalti: http://www.hs.fi/ilta/05032015/a1425531812276

@timppa

NYYSSÖNEN KAJ 6.3.2015 13:38

Tuohon Hesarin artikkeliin palatakseni niin mitä helvettiä Elisan pitäätienata minun nettikäytöstä jos en liikennöi Elisan verkkoon.

Ihan sama asia olisi että minun pitäisi maksaa Neste Oyj:lle siitä etten tankkaa heidän asemallaan Portugalissa ja näin ollen he menettävät tuloja. Ha Haa.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.