13.2.2015 12:57
13.2.2015 13:44
13.2.2015 15:55
13.2.2015 16:11
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Tervehdys,
Kertokaapa kokemuksianne matkailuauton tankkaamisesta Veäjällä
Käyttäjän lisäys viestiin 13.2.2015 klo 17:04:20 Kiitokset vastaajille.
Haluaisin vielä kokemuksianne rajamuodollisuuksista ja mahdollisista "autonsärkemisistä" tulleissa. Voiko siellä Viipurin Nesteellä maksaa Nesteen luottokortilla? Eli pystyiskö siellä käymään rahaa vaihtamatta?
Niin kauan kun pysyt dieselissä, jos autosi sitä käyttää, ei ongelmia. Ongelmat alkavat vasta kun tankkaat bensaa dieselin sijaan :)
Voin kyllä laittaa sulle ohjeet miten tyhjennät ja putsaat tankin its ejos tämmöinen hassu vahinko sattuu :) Opettelimme siis sen homman vuosi sitten syksyllä Rukajärventien ja Muurmanskin valtatien risteyksessä.
Yleensä joutuu maksamaan ennen kuin pääsee tankkaamaan joten polttoaineen määrän joutuu arvioimaan..
Varmimpia eli puhtainta tavaraa lienee niillä lukuisilla uusilla ulkomasilla polttoaineasemilla mitä maasta löytyy. Ja, omat kokemukseni rajoittuvat vain Venäjän Karjalaan, ei sen kauemmas. Mutta kyllä sieltä polttoainetta saa, ihan riittävästi.
t.Kaarina
Käyttäjän lisäys viestiin 13.2.2015 klo 14:44:36 Ja huom. NAFTA on ymmärrettävämpi sana kuin diesel!
Vaikkei ole takeita että sitäkään ymmärretään....mutta rekkamiehet yleensä ymmärtää,,,
Senkun tankkaat, kunhan et millekään farmitankille eksy.
Venäjän h-autokannan keski-ikä alempi kun Suomessa. 4,5 ja 6 ryhmän moottoreilla varustettuja autoja on liikenteessä reilusti yli puolet.
Diesel on venäjälläkin diesel. Jopa kyrillisestäkin tekstistä sen ymmärtää. Kaasuöljynimikettä ei kannata käyttää.
Ja jos tankaan jossain tuolla Vienan Karjalassa niin diesel-mittarin voit haistaa vaikka kengänpohjista. Jos taas menet Viipurin ja Pietarin suuntaan niin siellä voit tankata vaikka Nesteen huoltamoilta. Se polttoaine tulee Nesteen Pietarin terminaalista.
Jos Nuijamaalla rajan ylittää niin Rättijärvellä on ensimmäinen tankkauspaikka. Siellä maksetaaan vasta kun on tankannut. Diesel nykyään jo hyvää, ei enää tuki suodattimia eikä suuttimia, moottorissa. Samepisteestä en tiedä, mutta sekä kesällä että talvella on tankattu, ei ongelmia.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.