Me laitetaan joka maassa ja joka paikassa hälytys, sivuoven ulkopuolinen lukko ja ketju ratin ja oven väliin.
Aiemmin jotenkin päiväsaikaan vähän paikan mukaan laittettiin tuo ketju ja ulkopuolinen lisälukko (hälytys aina), mutta viime pääsiäisenä Italiassa yhden retken aikana, kun EI laitettu noita kahta vaan pelkkä hälytys, niin yllätys ei ollut kovin mukava, kun autolle pyöräillessä huomaa kaukaa jo, että ulko-ovi on sepposen selällään.....
Tuolla kertaa meidät pelasti se hälytys, sillä rosvo ei hirvittävän melun takia kestänyt tonkia kuin hätäisesti kolmen ekan kapin etuosia, ja juoksi sitten karkuun..joten saalis jäi löytämättä.
Me saimme rikkinäien oven, mikä pysyi loppumatkan kiinni vain sisäpuolisen kalikan pönkköämänä. Ja varmuuden siitä, että tästä lähtien AINA kaikki nuo edellä mainitut härpäkkeet käyttöön.
Niiden käyttö on kovin pieni vaiva siihen nähden, mitä hyötyä niistä voi olla :)
t.Kaarina
Käyttäjän lisäys viestiin 3.12.2014 klo 20:47:07
Jep, Kotkanpesän seutu eli Berchtesgadenin alue on hyvin kaunista vuoristoseutua!
Hitlerhän sai sen paikan muistaakseni lahjaksi joltain, eikä montaa kertaa siellä edes käynyt, eli ei se tavallaan edes vahvasti liity häneen, jos se on se pointti!