Täältä myös täydet pisteet Pajiesmaniain kämppärille! Mainio paikka ja mitä ystävällisimmät isännät! Viihdyin...
Itse myös puottanut vuosien tauon jälkeen Baltian läpi. Sitten Puolan, Tsekkien, Slovakian, Itävallan ja Unkarin kautta tänne Sloveniaan. Ja onhan tuohon matkaan jos jonkinlaista uraa ynnä perunapeltoa mahtunut. Mutta ei mitään liian pahaa, mistä vanha Solikkani ei olisi selvinnyt. Pääasääntöisesti tiet hyvä kuntoisia joka puolella. Ja olen lähinnä ajanut pieniä teitä pitkin maaseutuja ja pieniä kyliä. Moottoriteitä olen ajanut koko reissulla bout 150 km.
Bensa on mullen suomalaiselle edullista joka maassa... Halvinta tosiaan Virossa. Puola, Tsekki ja Unkari bout samaa. Euromaat selkeesti vähän kalliimpia. Ei tosin vielä paha. Täällä Sloveniassa bout 1,5 euroo litranen. Niin ja mä tankkaan ysikasia...
Yks kämppärisuositus tulee mieleen kun täälläkin niitä kysytään usein viitteellä, saisi olla hyvät saniteettitilat: Camping Paula Itävallan Freuekirchenissä!! Siinä on vimpan päälle hoidettu kämppäri, missä sanitetti-ynnä muut huoltotilat on samaa tasoa kun paremmassa hotellissa. Kaikki auto- ja vaunupaikat rajattu hoidetuin pensasaidon, on iso uima-allas allasbaareineen. Lisäksi monta kauppaa ihan lähistölllä. Ainoa miinus oli, etti wifiä ole. Mutta sekin löytyy viereisestä ravintolasta. Tosin maksusta. Sekä tie kulkee lähellä, mutta ei haitannut, eikä ole mikään valtaväylä.
Campig Paulan hintakaan ei paha, 14,70€ sähköineen kaikkineen, kun ottaa paikan tason huomioon. Pyykinpesusta ainoa lisäveloitus 2€ sisälsi aineet. Että suosittelen jos osuu reitille!!