21.5.2014 14:01
21.5.2014 18:42
21.5.2014 19:28
21.5.2014 23:38
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Viime vuodet on menty Eurooppaan Baltian kautta, mutta nyt tekisi mieli käydä Gotlannissa ja sitten Ruotsin sekä Tanskan kautta etelään päin. Lomalle lähtö tulee tapahtumaan kesäkuun lopussa. Eikö ruotsalaisillakin ole loma yleensä juhannuksen jälkeen? Haluaisin kuulla, olisiko jollakin kokemuksia Gotlantiin menosta tuohon aikaan. Tarkoituksena olisi mennä lautalla Nynäshamnista Visbyhyn ja palata sitten mantereelle Oskarshamniin. Tarviiko lautoille hankkia lippuja etukäteen vai riittääkö pelkkä satamaan meno? Entä leirintäalueet Gotlannissa. Onko suositeltavia paikkoja ja ovatko ne täynnä tuohon aikaan? Lisäksi haluaisin kuulla kokemuksista laivamatkasta Göteborgista Fredrikshavniin.
Ehdottaisin varaamista jo nyt enkä silti ole aivan varma ssatko lippuja ja mite varattuja ovst leiri alueet ruohon aikaan
http://www.destinationgotland.se/fi/ Tästä voit alkaa katselemaan tee se kuitenkin pian ! ;-)
Käyttäjän lisäys viestiin 21.5.2014 klo 18:59:51 Göteborg - Fredikshamn ta Varberg - Grenå on myös syytä varata tuohon aikaan etukäteen ..-)
Terve!
Viime kesänä olimme viikon Gotlannissa. Majapaikka koko viikon ajan oli Visby Strandby Snäck- leirintäalue. Mukava ja rauhallinen camping monessa tasossa meren rannalla. Suosittelen... pyöräilymatka Visbyn porteille (4km).
Laivamatka kannattaa tosiaan varata ajoissa, käsittääkseni myyvät jonkin verran eioota highseasonina. Taisipa olla näitä aikoja kun vuosi sitten varasin sekä lautan että leirintäalueen juhannuksen jälkeiselle viikolle.
Visby on muuten täynnä tuona ajankohtana, siellä on ruotsin suurimpien puolueiden kesäkokoukset ja hela media paikalla... pääsiin STV;n ja tunnistin muutamia ruotsalaisia poliitikoita. Taivas sitä ihastelua! Ja vielä Suomesta kotoisin...:)
Gotlannista kaikkiaan erittäin positiiviset kokemukset...
Nyt on jo viimeistään sopiva aika tehdä varaukset Gotlantiin ja sieltä pois .Muutoin voi olla täyttä sesonkiaikana. Paikkana Gotlanti on "pala parasta Ruotsia" ja siellä on myös edullisia pikkuhotelleja cämppäreiden lisäksi. Osa saaresta on suljettu turismilta sotilaallisista syistä.
Olemme yöpyneet camppäreiden ulkopuolella myös hotellien piha- alueella -luvan kanssa. Vapaa- kämppäröinti ei ole ainakaan kaikilla alueilla sallittua tai ainakaan suotavaa.
Ruotsalaisten omiin erityisiin juhannusrituaaleihin pääsee mukaan jos liikkuu siellä juhannusaikaan. Juhannussalon pystyttämisen ja siihen liittyvät rituaalit ovat mukavaa seurattavaa, kun perheet lapsineen ja ystävineen osallistuvat juhlan valmisteluun. Visby on eläväinen ja siellä voi tehdä hyviä ostoslöytöjä. Oh liitteessä joukko alueen kämppäreitä:
http://www.campingkartan.se/Gotland/Visby/
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.