Karavaanarin Tiepalvelu

Esa Hyvönen 06.01.2018 19:46

Mitä tehdä kun auto on yli 15vuotta vanha ja ulkomaille tekisi vielä mennä?Autoa en haluaisi enää vaihtaa.
Autoliitto ei anna mahdollisesti tarvittavaa palvelua edes lisämakulla/itse maksaen kulut.
Mistä muualta saisin huonolla kielitaidolla tarvittavan avun jos Sprinterini pettää??Mihin soittaa?
Onko jollain vakuutusyhtiöllä ratkaisu?

tiedoista kiitollinen

Hannu Haarala 06.01.2018 20:07

http://webshop.falck.com/fin/tieturva-tiepalvelu

webshop.falck.com/Images/finland/tieturva/falck-tieturva-sopimusehdot.pdf

Jarmo Seppälä 06.01.2018 21:40

Hei, vakuutusyhtiö turvan kasko vakuutus ainakin toimii ulkomailla yli 10v vanhoilla autoilla. Saa Suomenkielistä palvelua ja toimii.

Timo Haapanen 07.01.2018 08:27

If ulkomailla, 24h hinauspalvelu:

https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vahingot/vahinko-ulkomailla

@timppa


Tämäkin toimii:https://www.sos.eu/fi/liiketoiminta-alueemme/tiepalvelu/
muokattu: 7.1.2018 08:41
Juhani Backman 07.01.2018 09:27

Falck antaa autokohtaiset vaikka 1/2 vuodeksi kokeiluun on ollut ainakin mainoksia ? Kantsii kysellä.


Sori oli jo mainos falckista
muokattu: 7.1.2018 09:28
Petteri Kerttula 17.01.2018 21:10

Eka viestiä tänne väsäämään... ite vaihdettiin ifistä turvaan. yksi syy oli kaikenvaravakuutus hinauspalvelulla yli 15v asuntoautolle joka on voimassa myös ulkomailla, sitä ei if myönnä nuin vanhalle. Turva tais olla ainoa joka 15vuotiaalle myöntää kun vakuutuksia syksyllä kilpailutin.

Kaj Nyyssönen 19.01.2018 09:01

Minulla niin vanha IF vakutus matkamökillä 80-luvulta että että voimassa ilman rajoitusta kaiken painoisille ja ikäisille, uusia ei enään myönetä

Teuvo Kilpinen 21.02.2018 16:19

If ulkomailla, 24h hinauspalvelu:
Meillä OLI if- vakuutukset sen takia että oli 6v sitten ainoa, jonka vakuutus turvasi 1992 vuotisen Detleffissin Eoroopan reissun, myös Ukrainassa.
Voin sanoa, että SoSsi toimi todella nopeasti , kun Kiev-Odessan puolessa
välissä ojanpuoleinen etutukivarsi katkesi .
Soitto SoSsiin, kolmen vartin päästä oltiin matkalla hinausauton lavalla kohti korjaamoa,
jossa nukuimme yön autossa , vaikka vakuutus olisi maksanut hotellin. Lauantaina aamulla koputettiin
auton ovelle ja korjaus alkoi puolentusinan miehen voimin. Osa oli yöllä tullut Kiev-Odessa varastoista.
Mentiin kävellen kaupungin keskustan torille pariksi tunniksi . Koppiauto oli ajokunnossa ennen puoltapäivää,
maksoi euroissa 65€. Ei muita kuluja.

Matti Janhonen 21.02.2018 17:31

Ensimmäinen asia on tietysti tarkistaa minkä tasoinen tiepalvelu sisältyy auton mahdollisen kaskoon.

Vakuutusyhtiöiden vakuutuksissa otetaan yhteyttä SOS Internationaliin joko Helsinkiin tai Kööpenhaminaan.
SOS International on vakuutusyhtiöiden omistama.
Falck vakuutuksessa soitetaan Falckin numeroon ja Autoliiton vakuutuksessa Autoliittoon.
Asiakkaan kannalta hyvin oleellista on sen henkilön osaaminen, joka vastaa tielle jääneen avunpyyntöön, koska siitä sitten riippuu miten asia etenee ja kenen kanssa.
Jokainen tiepalveluja myyvä toimii ulkomailla omin yhteistyökumppaniensa (Falck:lla omaakin toimintaa pohjoismaissa) kanssa ja palvelun laatu on sitä mitä yhteistyökumppanin laatu on, ja se vaihtelee.
Ranska on sitten asia erikseen, koska siellä on lakisääteinen tiepalvelu

Autoliiton kumppani Saksassa on ADAC jolla kyllä on kykyä hoitaa hinaus ja korjaus asianmukaisella tavalla ja tarvittaessa toimittaa auto Suomeen. Heillä on yhteistyösopimus S.E.Mäkisen kanssa.

Mikäli autoa ei saa kuntoon tien päällä niin hinauksen jälkeen seuraava vaihe on missä auto korjataan ja siinä tietysti auttaa mikä on hinausauton kuljettajan asiantuntemus.
Tässä suhteessa paras kokemuspohjainen tietämys ja kielellinen valmius hoitaa asiaa on käsittääkseni SOS Internationalilla, koska he operoivat ympäri maailmaa. SOS järjestää myös varaosia korjausta varten.
Vakuutusyhtiöiden omistamalla SOS Internationalilla on myös intressi saada auto kuntoon nopeasti, jotta vakuutuskorvaus jää mahdollisimman pieneksi.

Pentti Mäkelä 14.04.2018 00:07

No , jopas puhutaan lööperiä että Autoliitossa hommat hoituu .Meidän Fendtistä hajos eli särkyi pyörän laakeri marraskuun lopulla Ranskan NANCYSSÄ.Pyörä putosi moottorin pientareelle, ja matka katkesi 4 päiväksi.Poliisit oli paikalla ääntä nopeammin ja hoitivat hinauksen Grualla pika pikaa lähi korjaamon pihaan.Soitto AL:lään vain todetaksemme ettei ole RANSKANKIELENTAITOISTA henkilöä siellä ja Gallian KUKOT eikä KANAT suostu puhumaan muuta kuin omaa ranskaansa.No hotellin respassa sattui olemaan henkilö joka tiesi neuvoa puhelimen välityksellä TULKIN, ja homma eteni joten kuten. Koppi jäi korjaamolle, ja ilmoittivat että menee helmi-kuun loppuun korjaus?Pitkä aika akseliston vaihdolle mutta minkä voit?Ja meistä tuli HOTELLIASUJIA 3:kuukaudeksi.No talvi A-rannikolla meni hotellissa joten kuten mutta toukokuulla alkaa "vääntö" VAKUUTUS OY:n kanssa.Saapas nähdä mikä on TÄYSKASKO?Korvaako mitään?EPÄILEN.p.s 36 V.Vaunuiltu.Eka isompi vahin-ko koko aikana.1 kerran on tullut rengasremppa, ja sekin Suomessa?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.