17.6.2019 08:37
17.6.2019 09:26
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Onko Norjassa mahdollista täyttää suomalainen pullo ?
Kyllä se on mahdollista. Norjassa on kaasuasemia joissa henkilökunta täyttää pullon.
Tässä kartassa 45 asemaa, luultavasti kuitenkin jokaisessa niistä täyttö ei onnistu.
http://www.lpgnorge.no/stasjonsoversikt/
Tuolla nettisivulla 'kysymyksiä ja vastauksia' osiolla kysytään voiko itse täyttää pullon, vastaus on tämä
''Kan jeg fylle propanflasken min selv?
Nei. Fylling av propanflasker må gjøres på spesielle fyllemaskiner som kontrollveier flasken under fylling. Dette er for at flaskens innhold ikke skal overstige maksgrensen på 85%. Det er også kun sertifiserte operatører som kan og har lov til å utføre dette.''
Voinko? ''Nei'' Siellä myös kerrotaan että on sertifikoituja toimijoita jotka kyllä täyttävät. Tästä päättelin sen että ehkä kaikki eivät täytä. Kannattaa kysyä ennen kaasun loppumista, näillä asemilla voi pullon täytättää vajaana, sen ei tarvitse olla täysin tyhjä.
Toisaalla he kertovat suunnilleen näin: Tankkipullon täyttö on yhtä helppoa kuin autokaasun - ja samalla alhaisella hinnalla - Euroopan tuhansilla nestekaasuasemilla, toisin kuin tavalliset propaanipullot, jotka on irroitettava ja vaihdettava.
Ulkomailla on olemassa muita tyyppisiä pulloja, venttiilejä ja kytkimiä, joten vaihtaminen on siksi
luonteeltaan vaikeaa ja kallista . Norjalaiset nestekaasulaitokset puolestaan täyttävät kaikenlaiset pullot (myös ulkomaiset) ja ovat siten helpottaneet ulkomaalaisten kaasun täyttämistä Norjassa. ''
@timppa
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.