Moi! Noissa maissa voi hanavettä huoleti juoda.Lasten huomioiminen on kovin leirintäaluekohtainen juttu,tanskalaiset harrastaa yleisesti semmoisia isoja pomppupatjoja! Saksasta voi löytää leirintäalueen maalaiskylän reunalta,ja silloin lehmien ja hevosten seuraaminen on ainakin meidän lapsia viihdyttänyt puistovempaimia paremmin.Ja 6 ja 8 vuotiaille fillarointi leirintäalueella on suuri seikkailu! Niin ja meillä oli muinoin iso laatikko duploja reissuissa,ne huovan päälle pihalle ja kavereita löytyi vierasmaalaisista lapsista,kieleksi riitti ne palikat:)
Hollantilaiset,belgialaiset ja tanskalaiset puhuvat keskimäärin niin hyvin englantia että itse olen joskus hävennyt omaa kielitaitoani..Saksassa tilanne onkin jo toinen,jokunen lause saksaa kannattaisi osata...
Suurin ero suomeen verrattuna on mielestäni se,että lämmin suihku maksaa usein erikseen,maksu määräytyy aina henkilöluvun mukaan ja se ihanuus,että aamuisin saa tuoretta leipää,sämpylöitä,croisantteja.Mutta joissain paikoissa ne täytyy tilata illalla erikseen,eli respasta kannatta aina kysäistä että mites aamuleivät! Ja yllättävän pienen ja kapean kujasen päästä voi leirintäalueen löytää,niin että usko on jo loppua eikä vaunu tai auto tahdo mahtua edes portista sisään kääntymään!
Me on aina kuljettu pelkkien karttojen ja leirintäalue-kirjan kanssa,ja loistavasti pärjätty.
Rohkeasti matkaan,siellä on kivaa! Ja seuraava kohde voi löytyä vaikka kioskissa nähdyn mielenkiintoisen postikorttikuvan perusteela,meillä ainakin:)
t.Kaarina