Maauimalasta en tiedä,olen käynyt auschwitzissä kahdesti.
2004 ja viimevuonna.Suosittelen.
Se sijaitsee kaupungissa nimeltä OSWIECIM,ja sen löytää helposti googlettamalla,opasteitakin on matkan varrella,me ainakin löydettiin paikka,lähestulkoon ilman karttaa.
2004 sinne oli pääsymaksu,kait on vieläkin.Me satuttiin pääsemaan ilmaseks,menin kysymään lippuja,ja ne vaan viitto,et
menkää sisään vaan,no mehän menimme.Luulivat varmaan et kuulumme johonkin turisti ryhmään.
Se on sitten kahdessa osassa,ensimmäinen puoli näyttää polttouunit,hiukset,laukut jne...lasi seinin takana.
Tämä toinen puoli,eli Birkenau 2,sinne on joko Bussi kuljetus,tai oma auto,sijaitsee 2-3km päässä.
se on se paikka,jonka on nähnyt usein myös elokuvissa,sekä
dokumenteissa.Missä juna menee ison rakennuksen alta,ja siellä
juutalaiset rahdattiin suoraan,polttomonttuihin,kaasukammioihin.Siellä on vielä muutama "asuin" parakkikin jäljellä,järkyttävän kokoinen alue.
Jos sattuu kuuma päivä,juomista reilusti mukaan,ja jotakin päähän,ettei kaikki rippeet pääse sulamaan!