Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Asiantuntija apua pyytelen.

KERÄNEN KAUKO I 3.12.2007 14:49

Voisiko joku, joka tietää tuosta Itävällan moottotie-ja tunnelimaksuista yli 3500kg autoille. Lähettää mulle e-maililla puhelin numeronsa tähän osoitteeseen: tango1@elisanet.fi niin voisin soittaa ja kysellä tarkemmin käytännön asioita.

JANHONEN MATTI 3.12.2007 15:12

Itse en ole joutunut noiden Itävallaan yli 3,5 t autojen tiemaksujen kanssa pelaamaan, kun olen tuota "tarraporukkaa". Tässä linkki josta löytyy tietoa noista Itavallan tiemaksuista enemmänkin. Sivun alaosasta saat vaihdettu sivukielen englanniksi.

http://www.asfinag.at/index.php?idtopic=132

OLLIKAINEN PEKKA 3.12.2007 15:21

Mitään en varsinaisesti tiedä, mutta linkin takaa löytyy GO-boxista lisätietoa.

http://www.go-maut.at/go/default.asp

Lyhyesti sivujen tekstin mukaan menee seuraavasti:

ennen ensimmäistä motarille ajoa ostetaan box ja ladataan eka maksu koneeseen. kokonaiskustannus 80 eur (5 eur käsittely + 75 eur lataus) mootteriteillä ajetaan go-kaistaa pitkin, jolloin automaattisesti järjestelmä veloittaa go-boxilta rahaa lisää saa ladattua esim. bensiksillä, minimi 75 eur, maksimi 500 eur lataukset voimassa max 2 vuotta viimeisimmästä latauksesta

Ja hintaesimerkkinä: Salzburg -> Wien, 307 km moottoritietä 2-akselinen: 42,36 eur 3-akselinen: 59,64 eur useampiakseliset: 89,28 eur

Nämä siis kylmiltään netistä poimittuja, takavalotakuulla ;-)

P

HANSEN FINN V 3.12.2007 15:34

Tässä olisi VOPparin lista: http://www.voppari.com/matkailu/moottiriti.htm

KERÄNEN KAUKO I 3.12.2007 20:44

Kiitos kaikille hyvistä neuvoista!

Kake

RAUTIAINEN KARI 3.12.2007 22:44

Autoliiton sivuilla on aika paljon tietoa. Ja sitten siellä on sellanen hemmo kun matkailuasiamies. Oon joskus reissustakin sille soittanut ja kysynyt jotain tietoa.

SFC jäsenenä pääset kirjautumaankin sinne ja tsiigailemaan muutakin kuin vain sitä ihan avointa osiota. Vaikket autoliiton jäsen olisikaan.

Niitten kauppapikalta olen joskus netitse ostanut esim. Sveitsin moottoritietarran.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.