21.4.2026 23:39
22.4.2026 14:30
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Olin hiihtämässä Saariselällä ja kun pysäköin asuntoautoni Saariselän reittien P-alueelle lähteäkseni hiihtämään eräs närkästynyt mieshiihtäjä sanoi, että enkö voi viedä autoani muualle, MIKSI??? Eli voin tulla hiihtämään h-autolla, mutta en as-autolla!!!!!!!!!!!! Autoni ei vienyt tilaa paljon enempää kuin h-auto koska työnsin peräylityksen parkkipaikan reunan yli.
No Lapissahan muutenkin vihataan karavaanareita (onneksi ei ihan kaikkialla) tässä pari esimerkkiä... noin 10 - 15 VUOTTA sitten Pallastunturilla ja Saariselällä lopetettiin kaksi karavanaluetta "hotellilaajennusten" tieltä. Eihän siinä mitään, kaunis ajatus, mutta täytyy sanoa, että kyllä näillä Lapin "keisareilla" on hienot, kalliit ja näkymättömät rakennusennustarvikkeet koska vieläkään ei näy hotellilaajennuksia!!!!!!!!
PS. Muistaakseni joku haki muutama vuosi sitten tonttia karavanalueelle Saariselälle 4-tien toiselle puolelle kylän kohdalle, mutta lupaa ei herunut. Nyt on Kakslauttasessa 10 km päässä, mutta itsekukin voi käydä katsomassa kuinka kannattava se on.
Kaikenlaisia pikkusieluja sitä on, kun tuommoiseen asiaan puuttuu 🫣 olisit kysynyt, että oletko syntynyt noin yksinkertaiseksi, vai koulussako opit tuommoiseksi?
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.