Lehti saapui, ja lensi roskiin, sa nähhä haenko. Yleisön osaltossa karavaanius kukki oikeen olantakaa.
Kertoili siellä nähneensä Kiilopäällä, kun HERRASMIES oli potkinut, ja roikotanut koiraansa kanervikossa.
Vihaan väkivaltaa, mutta oli herran onni, etten ollut paikalla, koska olisin lyönyt, ja lujaa.
Ei sitä aina jaksa ihmistä rakastaa.
Toivopoika
Olen pahoillani, että reagoin noin voimakkaasti.
Lemmikkiä ei tarvitse koskaan lyödä, potkia, tai vastaavaa.
Jos se on tottelematon, riittää, kun ottaa niskavilloista, tai muuten kiinni, pitää aloillaan, kunnes tilanne rauhoittu, ja palkita sitten eläin. Näin toistamalla saadaan asia ymmärretyksi.
Toisto, ja palkitseminen on koulutuksen aakoset, ei väkivalta, koska väkivalta, ja hakkaaminen voi pilata eläimen hermot, ja varsinkin ison lemmikin voi sada kurkkuunsa. Sitten kyllä iltalehessä itketään.
Ellei kykene pitämään lemmikkiä, on parasta luopua siittä suosiolla
muokattu: 18.1.2018 18:32