Matka jatkuu ..

KARJALAINEN ALPO 10.11.2012 16:27

Lähdimme eilen aamulla Pohjanperän junttilasta ja ajoimme Kestilän Mulukuan kautta Siikalatvan Terskanperälle ja sieltä Reisijärvelle (lue; Reisjärvi). Siitä matka jatkui Lapinlahden Alapitkän kautta Siilinjärven Kunnonpaikkaan. Aamulla matkaan Säyneisten kautta Polovijärvelle, jossa nyt asauto Huhmarin caravaanialueella parkissa. Illalla kuuntelemaan Kaija Lustilaa ja syömään hyvin yhdessä Californialaisen punaviinin.

PITKÄAHO JUKKA 10.11.2012 17:14

älähän Alpo liikaa nauti olostas kun karavaanarilla pitää olla aina jokin harmi tai ongelma jos ei mitään ole niin se täytyy tehdä.Hyvää jatkoa kumminkin.

KARJALAINEN ALPO 10.11.2012 17:26

Kuule Jukka, tuossa oot aivan oekiassa. Tänään ammu oikean puoleinen pitkävalo eli pittää ruveta joku päivä lampun vaihtoon. Mutta onneksi se on vaan maallista.

STRÖM KARI 10.11.2012 17:57

Vaihda kuule molemmat saman tien.Vasen sippaa kumminkin jo ensiviikolla.Sinulla tuntuu olevan asennetta.

KOISTINEN TOIVO 10.11.2012 18:05

Sen verta katteeksi käy, että jos mies ei ees lampun palamisesta hermostu ja akkansa pieksä. Sille pitäs juottaa iso muki taskulämmintä karhuviinaa ja larsseenilla lantattuna Mutta kaikesta huolimatta teille oikeen mukavaa reissua, johan sen reitin nimetkin kertoo. Viikon loppu on vähän römpsänen, mutta alakuviikosta pitäs pakastaa Toivopoika

KARJALAINEN ALPO 10.11.2012 18:22

Kiitos Toivopoika toivotuksista! Nuorempahan sitä juotua sitä taskulämmitä karhuviinaa ja ei se kyllä aina kerennyt edes taskussa lämpiämään. Sitten saatto tulla sitä karhunpainiakin. Akkaani enkä toistenkaan ole vielä koskaan pieksäny. Olis varmaan joskuus ollut syytäkin? Ei oo kylläkään akkakaan pieksänyt minuakaan. Minulla on sanan säilä sen verran kohdillaan, että naista tarvii lyödä. Asenne on positiivinen! Vaikka ikää on itsellä ja se sama vaimo on kaikki nämä kymmnet vuodet. Samoin vanha as.auto. Näitten kanssa mennään hautaan, mutta ei kiirettä. Vielä kymmeniä vuosia. Jos vain riittää terveyttä ja elinpäiviä!

LÖNNQVIST LEIF 10.11.2012 20:03

Alpo, älä uhoa siitä hautaanmenemisestä, esimerkki tulee omasta elämästäni,- noin 2 vuotta sitten istuttiin vaimon kanssa iltaa kotona ja todettiin yhdestä suusta ettei tästä talosta lähdetä kuin jalat edellä puulaatikossa. 2 viikkoa myöhemmin olimme myynneet talomme ja ostaneet "uuden". Kuten ystävämme James Bond sanoi "never say never" - älä koskaan sano ei koskaan. ;-)) Lefa

KARJALAINEN ALPO 11.11.2012 01:01

Leif, näinhän se on; ei koskaan; ei. No on käyty katsomassa Kaija Lustilaa ja myös kuunneltu,¨ Söin nieriää ja vaimoni söi lohta, molemmat olivat hyvää. Yllätävän paikka. Huoltotilat kaukana caravaanipaikoista, Mutta meillähän on terveet jalat, ainakin vielä,

Käyttäjän lisäys viestiin 11.11.2012 klo 01:05:45 Päätimmä jäädä nyt sitten ainakin maanantainhin asti tänne Huhmariin.

Käyttäjän lisäys viestiin 11.11.2012 klo 01:08:23 Niin kun varasimme paikat lounaalle huomiseksi ja minä varmaankin otan lasin tai kaksi sitä talon californialaista punaviiniä.

KARJALAINEN ALPO 12.11.2012 12:42

Nyt Huhmari on jätetty taakse ja leiriydytty Kolin Future Freetimiin. Kivan oloinen rauhallinen paikka. Tässä pari vuorikautta ja sitten kohti uusia paikkoja.

KOISTINEN TOIVO 12.11.2012 18:01

Joo joo ja aina enempi katteeksi käy pirulauta. Mutta silläki uhalla jatkakaa matkaa. Mutta kertoile enempisanasesti matkan vaiheista, reitistä ynnä muusta. Laita vaikka kuvia, jos onnistuu maisemista ja paikoista. Niitä me tykätään katella. Toivopoika

KARJALAINEN ALPO 14.11.2012 17:51

Eilen illalla lämmitimme rantasaunan Future Freetimissa ja saunoimme kaikessa rauhassa. Todella siisti paikka, suosittelen. Tänä aamuna Koli jäi taaksemme ja jatkoimme matkaa Kaaville. Ajatus oli mennä Kortteisessa olevaan Jokelan maatilamatkailuun pariksi yöksi, mutta mutta. Tie sinne oli jäinen ja sieltä olisi päässyt poissa vasta ensi keväänä. Tiukka nousu ja mutka juuri ennen maantielle tuloa. Meni sisu kaulalle, kun isäntäväkikin oli vähän epäilevä. Jatkoimme matkaa kohti Kuopiota ja päädyimme Jännevirralle SF-caravaanipaikkaan Alatalo. Täällä lämpiää saunat jne.

PITKÄAHO JUKKA 14.11.2012 18:18

Joko ne sarvipäät on kellistetty kun noin pääset nauttimaan koko rahan edestä.

KARJALAINEN ALPO 15.11.2012 08:00

Jukka, jos sarvipäillä tarkoitat hirviä, niin minä en ole niitä metsästänyt, mutta kylläkin syönyt. Tänä syksynä ei taida edes saada ostaa hirvenlihaa, kun on niin vähän kaatolupia. Poron vasa pitäisi tässä lähteä hakemaan Suomussalmelta. Saa puhdasta "luomu" lihaa taas talveksi. Tammikuussa sitten saa taas ostaa suoraan tilalta luomusonnin puolikkaan.

PITKÄAHO JUKKA 15.11.2012 08:28

Siinähän se Hyrynsalmella on poronhoitorajan alku,sen jälkeen on varottava ettei ne hyppää kyytiin, Etkös simä mehtämies olekkaan,olen ymmärtänyt sinun olevan hirviporukassa.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 15.11.2012 10:55

Tuosta Alpon reitistä Mulkualta Terskanperälle, Reisijärvelle ja Alapitkälle on jäänyt pois Karvasalmi joka olisi ollut matkan varrella :)

KARJALAINEN ALPO 15.11.2012 16:57

Entinen metsämies. Mutta mettämies oon edelleen, tämän tästä mettässä.

Käyttäjän lisäys viestiin 15.11.2012 klo 17:01:06 Asun Kiiminkijoen latvoilla eli meillä melkein pihalla kulkee poronhoitoalueen raja. Viime viikolla viimeksi kaksi poroa kävi pihalla syömässä jäkälää ja paskomassa porrasjuureeen. Saiskokohan tuostkorvauksia? Tuosta matkareitistä tosiaa jäi tuo Karvasalmi pois. Eilen ajoimme Riistaveden kautta tänne Jännevirralle, jossa nyt vietämme toisen yön. Huomenna nokka kotia kohti, mutta eri reittiä. Viikkohan tässä tulee reissua.

PITKÄAHO JUKKA 15.11.2012 18:15

Siitä Kiiminkijoesta minäkin lapsena olen rapuja pyytänyt vaikkakin lähempänä merta.

KARJALAINEN ALPO 16.11.2012 22:40

Minä kun en ole täältä syntyisin vaan tullut tänne eläkepäiviäni viettämään niin en ole pyytänyt muuta kuin keväällä lahnoja, ahvenia ja haukia. Hyviä ovat ja ainakin vielä luonnonpuhtaita.

Kyllä täällä "junttilassa" on hyvä olla.

Tuossa illan suussa olin taas täällä.

Olipa tosi liukasta tuolla tienpäällä, mutta maltilla siinä selvittiin. Muutama ongelma ja pysähdys oli tuossa tien päällä, kun raskasliikenne luisteli. Onneksi ei sen suurempaa vahinkoa,

KARJALAINEN ALPO 24.04.2013 16:30

Lisätäänpäs kuvaa tähän

KOISTINEN TOIVO 24.04.2013 16:39

Komeita kuvia. Suomi on kaunis maa. Sen kun aina muistaisi, ja malttais pysähtyä kattelemaan. Toivopoika

RONKAINEN TIMO 09.05.2013 08:10

Siellähän se Alpon kuvassa meidänkin solikka ;) .Käykäähän nauttimassa hyvistä lenkkimaastoista ja talvella laduista ja avannosta future freetimessä

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.