Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

ABC:llä tankkaus

ANTTILA MARKKU 4.9.2010 09:49

Näitä myyttejä kotimaisuudesta ja sen ylivertaisuudesta riittää.Taitaa kuitenkin olla jotain yhteistä sillä että nykyään myydään yhä enempi etäruokaa joka kiertää ympäri eurooppaa ennen kuin päätyy kuluttajalle.Sillä saataisi olla jotain vaikutuksia jos kävisi siinä pienessä kotiteurastamon lihakaupassa esim. kauppahallissa.Kysymällä lihan tai lihavalmisteen valmistajaa ja paikkaa saattaisi yleistymällä saada aikaiseksi kuljetusmatkojen huomattavan lyhentymisen.Jos tuijottaa vain sitä etten ehdi juosta elintarvikkeiden perässä,kannattaako silloin itkeä jostain poisvedetystä myynti tuotteesta?Sama se on näiden ABC asemien lounas tarjoilujen kanssa.Kaikki tavara taitaa tulla yhteisestä keskusvarastosta ja valmistetaan samalla reseptillä.Lopputuloksena on tasalaatuista ruokaa joka ei maistu kuuselle eikä haavalle.

NYYSSÖNEN KAJ 4.9.2010 10:48

Joutsenlippukaan ei takaa "kotimaisuutta" esimerkkinä mainittakoon K-pirka paistovalmis patonki joka onkotimainen tuote. Patonki leivotaan ja esikypsennetään Ranskassa myös K-Pirkan myytipakkaukseen se siellä laitetaan samonkun K-ketjun pahvilaatikkoon. No miten siitä tulee Joutsenlipun arvoinen Suomalainen tuote? Yksinkertaista, kun tuotteen arvosta on vähintään 51% kotimaista on se kotimainen tuote. Tässä tapauksessa pakaste haetaan Suomalaisella rekalla jota ajaa Suomalainen kuski. Tähän lisätään kuljetusliikkeen kate + tukkurin kulut ja kate + K-kauppiaan kulut ja kate =

jo on aito kotimainen tuote.

Aikanaan kun Suomen ja Neuvostoliiton kanssa käytiin Bilateraalista kauppaa ja toimitettuun laitteistoon piti toimittaa korjaukseen Amerikkalaisia elektroniikka kompponentteja, mutta se ei ollut mahdollista - No Problem tehtiin niistä Suomalaisia. Amerikan hinta 2$ myytiin Suomalaisena 6$:lla, vähän veli yski mutta ei valittanut.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.