Ahvenanmaa elokuussa

ÖGÅRD PÄRRE 25.07.2015 21:19

Onko Ahvenanmaa vielä auki elokuussa. Ajattelin jos käväisis siellä. Finnlainsilla Nantali - Långnäs edullisesti pääsis. Onko kukaan sillä linjalla mennyt. Toimiiko hyvin. Mitä Ahvenanmaalla ehdottomasti pitää nähdä. Onko mukavia leirintäalueita jossa viihtyisi vaikka muutaman yön. Kaikki tieto on tervetullut. Kiitos.

VÄLIMÄKI JARMO 25.07.2015 21:32

Työni puolesta käyny,siellä on muutama eri suunnas,mutta oliko se ny maarianhaminas kun sinne ajaa niin vasemmalla puolen,mä en ny muista nimiä. ,JV

ESKOLA PENTTI 26.07.2015 06:29

Tuolla toisella foorumilla oli yhden perheen tarinaa Ahvenanmaan kierrokesta ... http://karavaanari.org/index.php/topic,14372.0.html

En tiedä onko siinä sinua kiinnostavaa asiaa, mutta vilkaise kuitenkin.

Käyttäjän lisäys viestiin 26.7.2015 klo 06:30:22 edit; kierrokesta -> kierroksesta

NISSINEN VESA 26.07.2015 18:02

Viime kesänä käytiin. Finlines toimi hyvin. Sapuskat mennen tullen kuulu hintaan. Kahvipannu oli kuumana koko matkan. Meillä koira mukana, jonka vuoksi piti ottaa hytti, mutta se oli oikeestaan ihan hyvä lepopaikka itellekin. Maarianhaminassa on hyvä kämppäri. Lyhyiden ajomatkojen vuoksi sieltä on hyvä sukkuloida eri puolille saarta. Pari yötä oltiin Eekkeröössä ja sielläkin pari kämppäriä, joista paremmalle osuttiin. En nyt muista noitten kämppäreden nimiä. Polkufillarit kannattaa ottaa mukaan, tiet on hyväkuntoiset fillarointiin. Vn

HALMEENMÄKI JUHANI 26.07.2015 18:05

Oltiin viime kesänä elokuun alussa Affiksella, ja ihmetytti kuinka hiljaista oli. Maarinahaminassa ei ollut mitään tekemistä kun kaikki oli kiinni.

VÄLIMÄKI JARMO 26.07.2015 18:30

Gröna uddens,maarianhaminas,kaupungin laidalla,näytti ihan hyvältä rekasta katsottuna silloin kun siellä ajelin. ,JV

Käyttäjän lisäys viestiin 26.7.2015 klo 18:34:57 Avoinna 7.5-3.9, ,8€ +henk.8€ sähkö 4€ .JV

ÖGÅRD PÄRRE 26.07.2015 21:13

Suljetaanko sielläkin kesäpaikkoja jo elokuun alussa niin kuin mantereella. jos kiertelee saarta ja muitakin niin kuinka kauvan pitää varata aikaa, onko viikko liikaa. Voiko siellä olla yötä ns. puskaparkissa ja ovatko paikalliset suvaitsevaisia asuntoautoilijalle, täydellinen ruotsinkieli on hallussa.

Käyttäjän lisäys viestiin 26.7.2015 klo 21:19:39 Viellä mitä kieltä on Affis, Kutsuvatko paikalliset Ahvenanmaata Affikseksi. Minusta tuntuu että jos sillä nimellä kutsutaan saarta niin voi olla että paikkaa ei löydy mistään, vai olenko väärässä. Edullisin ja nopein matka sinne taitaa olla Naantali - Långnäs, vai mitä.

VÄLIMÄKI JARMO 26.07.2015 21:44

Naantali -Långnäs,joo, ,JV

POHJANTÄHTI JORMA 27.07.2015 07:52

ÖGÅRD PÄRRE 27.07.2015 21:16

Loistava video yutubissa . Kukaan ei enään usko että minä en ole käynnyt siellä yli 40 vuoteen. Uskaltaako sinne ollenkaan mennä. Hauska juttu, kun mennään leirintäalueelle niin tämä soimaan. Kommentoin kun tulen sieltä pois jos tulen.

POHJANTÄHTI JORMA 28.07.2015 06:08

Hyvää matkaa :)

HALMEENMÄKI JUHANI 28.07.2015 17:06

Pärre: sujuu kyllä hyvin niin åbosvenska kuin paraislainen. Se nyt vaan on niin, että täällä mantereen puolella suomalaiset puhuvat Affiksesta, kun se Oolantikin on melkoisen vanhalta kalskahtava. Kuten puhekielessä vaikkapa Helsinki on Hesa.

Me tosiaan olimme viikonlopun leirintäalueella Prästössä ja kiertelimme saarta. Menimme Vuosnaisista (Osnäs) saariston yhteysaluksilla, ja yövyimme pe-la välisaarella. Muut palvelut ns välisaarilla oli nolla, ja nytkin useat mökit oli jo laitettu talviteloille, joten saimme paremman kuin mistä maksoimme.

Lauantaina sai etsiä "maaseudulta" avoimia kohteita, no Kastelholman linna oli auki.

Sunnuntaina tulimme Maarianhaminaan ajoissa, kun ajattelimme viettää aikaamme siellä laivan (Silja) lähtöön saakka. Ja olihan siinä vietettävää, kun ne jokunen kauppakin aukesi vasta puolen päivän aikaan. Taisipa yksi kahvila olla auki hieman aiemmin.

Kokonaisuutena jäi hämmästys, että onko tämä tottakaan. Ei nimittäin ole montaa vuotta, kun olimme Affiksella enemmän sesonkiaikana, ja fiilis oli aivan toinen.

Puskaparkin suhteen kannattaa huomioida, että tuolla ei ole samaa jokamiehen oikeutta kuin Suomen manner-puolella.

Se, onko katsottavaa, riippuu siitä, mitä hakee, ja onko ensimmäistä kertaa. Matkathan on lyhyitä, eli aikaa ei tuhlaannu ajeluun. Mutta kyllä siellä useammaksi päiväksi riittää ensikertalaiselle. Viikko vierähtää varmasti, jos on kaunis sää, ja jää vaikkapa Eckeröhön jollekin rantakämppärille. Niihin maisemiin ei ihan heti kyllästy.

ÖGÅRD PÄRRE 31.07.2015 21:33

31.07.15 Klo 21.20 Paikka Bomarsund Puttes Camping. Ihan mukava paikka, rauhallinen laaja vaatimaton mutta mukava. Nurmikkoalue osoittain sateen takia pehmeä ja auto uppoaa helposti, pitää tarkistaa. Meitä muitakin sf 6375 että terve vaan. Eileen yötä Eckerössä Käringsundin alueella. Respasta annettiin paikka 70 Sinne olimme menossa, heti tuli karavaanarit Ruotsalaisia estämään sinne ajon. Olivat aamulla jo sieltä joutuneet hinamaan yhden auton pois kun oli uponnut pellolle. Respassa ei kuitenkaan ollut asiasta tietoa, vuoronvaihto ym. Ruotsalaisten kanssa sovimme että ota paikka 24 on vapaa ja kuiva. Kävin ilmoittamassa respaan ja asia ok. No tänään kuivempi ilma ja toivottavasti huomenna viellä kuivempi.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.