2.10.2006 15:36
2.10.2006 18:04
10.10.2006 09:02
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Matti 6 lataa vain 12,6 V jännitteeseen ja alkaa ylläpitää sitä tasoa. Voiko yläjännitettä säätää ? Onko joku tutustunut tämmöiseen pulmaan. Hyvä laturi muuten mutta jättää akun vajaaksi. Primus kiukuttelee. CTEK -laturi on korvannut Matin, mutta voisihan se vanha vielä pelata kun säättää jos mahdollista. Akku juuri uusittu. 60 Ah oli ennen. Nyt kennoja enemmän samassa mitoissa ja kapasitettia siis 75 Ah. Voisko muutos vaikuttaa laturiin ?
Olis vapaa tarkistettu Matti laturi 10A ja jaksaa pitää 100 AH akun täynnä. Soittele 0443469006.
Tiedoksi vaan, että laiskanahan se Matti 7 ( olikin 7 )on ja ihan syystä. Kun purin ja kurkistin sisuksiin niin siellä oli muuntajapakasta piirikortille tulevan johdon liitin lämmennyt ja hieman irti siten että löysä liitos. Tinaa piirikortille ja taas nousee jännite yli 14 V. Oli näköjään korjattu joskus ennenkin tinamöykyistä päätellen. Ongelman aiheuttaa ilmeisesti liian jäykät liitosjohdot muuntajakelan ja piirikortin välillä. Niihin syntyy voimakas vääntö kun asettaa komponentit paikoilleen laturin kuorien sisään. Hyviä syksyisiä vaunukelejä kaikille.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.