1.6.2013 16:37
1.6.2013 17:57
2.6.2013 16:36
3.6.2013 15:23
3.6.2013 16:39
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Akut olivat täynnä kun jätin lentoparkkiin. 3 viikkoa myöhemmin matkalta tultaessa oli ns. Hupiakut (2) tyhjät! Toki autonakku toimi ja ajon jälkeen oli hupiakutkin taas täynnä. Paneeli on 90w, akut kytketty yhteen että käyttää molempin samaan aikaan. Miten se lienee oikein sanotaan kun ole alan miehiä? :)
Käyttäjän lisäys viestiin 3.6.2013 klo 15:46:37 Kuinka tärkeässä asemasssa tuo säädin on? Kärkkäisen paneelissa 90w oli mukana tuo joka minulla on, nytkin apper mittari näyttää 2amp latausta, onko ok? Niin se säädin on Carbest Soras regulator SR 220 Duo Digital.
Aurinkopaneelissa on sarjassa diodi joka estää purkauksen jos se on rikki niin tämä itsepurkaus tapahtua. Riippuen toki millainen on lataussäädin sen paneelin ja akun välissä, siinäkin voi olla itsepurkauksen estodiodi. Tämän toiminta on helppo mitata yleismittarilla Ampeeripuolella.
Mittari sarjaan paneelin kanssa. Estä valon osuminen paneeliin (esim. pahvilevyllä) Jos virran kulkusuunta muuttuu kun paneeli on peitetty on sinulla vikaa.Diodi on palanut oikosulkuunKäyttäjän lisäys viestiin 1.6.2013 klo 18:00:17 Jos hupiakut ovat eri merkkiset tai eri ikäiset tai malliset purkavat ne akkuaja aina kun ei ole latausta jos ne ovat rinnakytketyt.
Akkujen tyhjenemisen syytä en osaa sanoa, mutta suosittelen valintakytkimen asentamista.
On kätevää käyttää akkuja yksi kerrallaan, samoin ladata vain se jota on käytetty. Pääkatkaisija tulee kaupanpäälle. Katkaisijalla voisi tälläisissä seisokeissa kytkeä akut ja paneli pois pelistä.
Itsellä toisena, ikäänkuin vara-akkuna 45Ah:n kevyt pieni akku. Juuri kotiuduin reissusta jossa käytin koemielessä pelkästään tätä pientä, kämppärin sähköä ei ostettu. Hyvin riitti.
@timppa
Kiitos alustavasti! Tutkin ja mittailen juttua kun palaan Saimaanrannalta kotinurkille. Jos laitan akunvalitsemen niin niin miten se kytketään (olen aika tumpelo sähköasioissa) niin että lataa valittua akkua vaan? Kun nyt kun on 220 päässä niin lataa kaikki 3 akkua. Onko johdotettava uusiksi?
Ylempi kuva. Kaikki hupiakuille nyt menevät +johdot asennetaan kolmoseen ja toiselta hupiakulta + ykköseen ja toiselta + kakkoseen .
Nyt on käsissä voimakkaan virran plussajohtoja, tarkkana pitää olla. Kannattaisikohan pyytää apua.
@timppa
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.