Jos tuosta kuvasta ei aukea mitään vinkkiä, on parasta todellakin jättää koko homma valtuutetun ja kouluttautuneen henkilön hoitoon. Lisäksi veikkaan, että se suutin on tukossa ja vaikka kuinka puhaltaisi tai ihmeitä yrittäisi tehdä, se kaasusuutin ei aukea. Aika tyypillinen vika kaasupolttimen suuttimessa muutaman vuoden välein. Huoltomies vaihtaa "suutinpesän" eli koko yksiön, jossa on se suutin ja palopesä. Edellisessä autossa tosin vaihdettiin vain suutin ja siihen se tehtiin Jyväskaravaanissa ja maksoi osineen ja töineen vähän yli satasen ja nykyinenkin matkailuväline menee samaan huoltoon tulevalla viikolla. Onhan sitä suuttimen reikää uskalikot rassailleet sähköjohdon säikeellä yms tykötarpeilla, mutta jos vahinko sattuu, voi vakuutusyhtiö olla hyvin vastahakoinen korvaamaan yhtään mitään. Yleensä homma on helppo tehdä, jos tietää mitä tekee. Osaisin sen tehdä, mutta kun ei ole itsemurha- ja murha-aikeita, en ryhdy siihen itse. Jos kierteet jää löysälle yms ja tulee kaasuvuoto, voi seuraavan sytyksen kohdalla tapahtua Big BOOM. Tosin vaunun/auton tuuletus paranee huomattavasti, mutta se ei ole enää sateella kovin kiva kulkine.
Kun tuota kuvaa katselen, niin huomaan, että pääsy korjauskohteeseen on todella helppo ja työ ei kauan kestä. En tietenkään kerro, jotta minua ei syytettäisi yllytyksestä laittomaan toimintaan. Kaasuhuollot kun ovat luvanvaraista työtä.
Eli lyhyesti, vie huoltoon ja voit sitten taas iloisin ja turvallisin mielin jatkaa erityisen hienoa harrastusta.
terv sepän poika