7.7.2012 00:19
7.7.2012 05:48
7.7.2012 10:07
7.7.2012 19:17
4.9.2012 11:57
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Dethleffsissä on repsikan penkin alla Electroblock EBL 99, josta saisi virrat muutamalle lisätupakansytytinliitännälle. Electroblockin liittimet ovat itselle outoja: mitä ne ovat ja saako liittimiä jostain? Nastajärjestyskin olisi hyödyllinen.
Liittimen nimi on kai MATE-N-LOK. Myy ainakin Partco Oy Helsingissä (myös postimyyntiä). Lataa heidän sivuiltaan luettelo ja valitse oikea. Noita Elektroblocin kaavioita on ollut näillä sivuilla useampaankin kertaan, selaile sivuja, niin löytyy, vois olla aurinkopaneeli juttujen alla.
Hienoa, kiitos tiedosta! Tuolla nimellä liittimiä todellakin löytyy. Haussa on nyt 3 x 4 -napainen liitin, jota Partcon valikoimissa valiettavasti ei näytä löytyvän, siellä on vain pienempiä liittimiä. Muulta onneksi näyttää löytyvän tarvittava liitinkin. Electroblockin kaavioon olinkin jo aiemmin löytänyt linkin jostain.
Erittäin hankalaa tuntuu olevan nastajärjsetyksen löytäminen. Mistäs sen saisi selville eri kokoisille liittimille?
Tämä tulee tietty kysyjälle vähän myöhään mutta ehkä on tarpeellista tietoa jollekin muulle.
Tuolta Schaudtin ohjeesta http://www.surfandmedia.de/womo/schaudt_elektroblock_ebl99.pdf löytyy laitteen etusivun kuva ja siellä on numerolla 6 merkitty laitteen kytkentäliitin block 5. Siinä on pieni ykkönen merkitsemässä ykkösnastaa (edestäpäin vasemmalla alhaalla). Saman dokumentin sivulla 13 on laitteen kytkentäkaavio ja sen vasen alareuna koskee tuota kytkentäblokkia. Siinä näkyy kunkin nastan kytkentä.
Liittimiä saa elektroniikkaliikkeistä, omani ostin Turusta Elfaliikkeestä Itäisellä rantakadulla. Liittimessä on numeroitu nastat äärest pienellä mutta suurennuslasi auttaa.
Otan tuolta elektroblokista syötön telkkariin ja satelliittiboksiin niin tulee sekin virta näkymään ampeerimittarissa ja katkeaa samalla jos hupiakut menee turhan tyhjäksi. Jos ottaisi syötön suoraan hupiakusta niinkuin ensin ajattelin niin näin ei kävisi.
Niin ja toivotaan ettei toimintasavu pääse karkuun kun teen asennuksia... mot
Käyttäjän lisäys viestiin 4.9.2012 klo 12:38:05 Niin ja tietty myös liitintä block8 voi käyttää, siinäkin on tyhjiä lähtöjä ja taitaa olla myös liitin paikallaan, tarvii hankkia vain johtojen päähän puristettavat nastat lisättäviksi liittimeen.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.