24.5.2012 22:00
25.5.2012 12:40
25.5.2012 17:11
25.5.2012 18:18
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Onko kennelläkään kokemusta, miten saisi Dometicin jääkaapin toimimaan aurinkopaneelin virralla silloin kun sitä on tarjolla. Nyt toimii 12v:lla vain auton käydessä. Pitäiskö suoraan paneelista tuoda sähkö diodin kautta laturin D-liittimeen. Autoni kytkennöissä on joku johto, jossa on maininta AES, liittyiskö se jotenkin tähän, se johto menee kyllä suoraan samaan kuin muutkin lähdöt.
Katolla olisi nyt 360W:n paneelit, joten virtaa voisi riittää.
Tarkista onko panelien säätimessä 12V lähtöliitin. Minulla STECA merkkisessä on lähtöliitäntä johon voi kytkeä max. 30A kuorman.
Onko kaapin 12v puoli termostaatti ohjattu vai ottaako koko ajan n. 120W, mitenkäs yöaikaan. Kuinka suuret akut.?
Varmaan olisi taloudellisempi kompressorikaappi.
Säätimissä yleensä on virran ulosotto, josta kannatta tosiaan ottaa kaapille.
Tein muutama vuosi sitten veneeseen "aurinkosähkökaapin" - Danfossin irtokoneikko ja kierrätyksestä sopivankokoinen jää/pakastinkaappi, Pakastin pois ja 110l jääkaappiin liitettiin koneikon putket. Hyvin pelittää ja ahvenetkin pysyvät kyminä.
Varmaan olisi taloudellisempi kompressorikaappi.
En tunne tuota termostaatti asiaa, eikä mukana ole tarkkoja tietoja kaapista. Ajattelin vain systeemiä, jolla saa aurinkoisena päivänä käännettyä 12V:n asentoon manuaalisesti, yöllä ja pilvisenä päivänä sitten kaasulla. Luulisin että sen saa toimimaan, kun kytken jännitteen sähkökeskuksessa olevaan laturin D-liittimeen, johon tulee jännite silloin kun moottori käy, siitä kaappi tietää, että voi käyttää akkujännitettä.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.