Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

THETFORD C-403L

VÄRRÄLÄ PEKKA 3.5.2012 18:16

Pieni vesiliru kun yritän huuhtoa! (kanisteri apuun) Merkkivalo palaa. Tukosko? Sulakkeenkin oletan tarkastaneeni. Autossa yksi säiliö ja pumppu. Kun otan kemsan ulos näkyy letku joka menee istuimen etureunan alle. Kun kurottan ja liikutan letkua kuuluu pientä kolinaa. Löysin neljä ruuvia kemsan takareunasta jotka avasin. Sitten nyvin ja kiskoin mutta kansi pysyy paikallaan

Neuvokaahan Tekijät miten edetään?

TERVO JARI 3.5.2012 18:49

Kyöhnää putkistosta suodattimessa joka sijaitsee magneettiventtiilin yhteydessä.

Putkien seinämille kertyy "kyöhnää" joka näin talven jälkeen lähtee vermeitä käytettäessä liikkeelle, tulee hanoista ja vessanpytyn huuhtelussa poes putkista tukkien hanojen poresuuttimet/mag.vent.suodattimen/met . . .

Räjjäytyskuva "pytystä" . . .

http://www.sarkacaravan.fi/index.php?p=1_59_C-403-L

VÄRRÄLÄ PEKKA 4.5.2012 10:08

Kiitos Jari vastauksesta! Oletin saavani "tuke"kohdan käsiini puhdistettavaksi tai puhaltamalla auki. Osaluettelosi ja "räjäytyskuva" aiheutti tuntemuksen että taidan jättää puhdistusen ammattilaisille.Olenkin alustavasti puhunut Jyväs-C/Pasasen kanssa remontista samalla kun asennetaan vakionopeus säädin. Kun kyselin "vakkaria" vanha ukko törmäsi eka kerran termiin sähkökaasu joka kuulema helpottaa asennusta? (Fiat 2,3JTD GLOBEUS 2 rv.2006) Vakkari syystä ettei nopeus huomaamatta ylity pitkällä ajo rupeamalla ja voi heilutella jalkaa jos "särkee"?

Pekan alku aihe vähän laajeni, haitanneeko tuo...

ASIKAINEN MATTI 4.5.2012 13:37

Magneettiventtiiliin pääset käsiksi, kun nostat ensin käyttövivun pois ja sen jälkeen valopaneliknnen sekä vielä sen alla olevan kaukalon. Tähän hommaan ei tarvita työkaluja. Sitten pääsetkin jo käsiksi magneettiventtiiliin ja takaimuventtiiliin. Pienet kädet ovat etu.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 4.5.2012 13:50

"Kun kyselin "vakkaria" vanha ukko törmäsi eka kerran termiin sähkökaasu joka kuulema helpottaa asennusta?"

Juu, tuohon Ducato malliin tarvitsee vain asentaa vakkarikäyttökytkin ja vaihtaa jarruvalokytkin nelinapaseksi, sekä hiukan johdotusta.

VÄRRÄLÄ PEKKA 7.5.2012 14:33

Kiitos Matti, selkeä ohje!

Letkurypäs löytyi ja ison mutterin avattuani sain magneettiventtiilin sisältä kärkipihdeillä irti limaisen möykyn! Kynsiharjan ja vesisuihkun avulla sain esille nätin valkoisen suotimen! Suodin paikalleen ja mutteri kiinni. Vesi säiliöön ja kokeilu. Vesi kiersi vaudikkaasti ja jos letkussa vielä "töhnää" niin tiedämpä paikan! Lisäksi "pieni" käsi löysi haaraletkun ja takaimuventtiilin mutta en uskaltannut lujasti nykiä kun ei sovinnolla irronnut. Helpottaako kyseinen venttiili tarvittaessa letkuston tyhjennystä?

Kun olen tuttujen karavaanareiden kanssa ko.vaivasta jutellut on useampi kertonut käyttävänsä kanisteria huuhtelun apuna!

Kivaa kesää kaikille!

ASIKAINEN MATTI 8.5.2012 17:49

Eiköhän takaimuventtiili ole siinä sitä varten, että magneettiventtiilin jälkeisen letkun loppupää tyhjenee pyttyyn ja järjestelmää tyhjennettäessä (pumppu seis ja huuhtelunappia painetaan magneettiventtiilin avaamiseksi) sisäänvetäytyvä vesi ei tule pytystä saakka. Siis sama systeemi kuin kotitalouden pyykin- ja astianpesukoneiden liitännöissä.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.