Tilaukset ulkomailta kannattaa maksaa luottokortilla tai PayPalin kautta. Luottokorttiyhtiö palauttaa maksun, jos tilattua tuotetta tai palvelua ei toimiteta kohtuullisessa ajassa. PayPalissa on taas se hyvä puoli, että luottokortin tiedot eivät mene myyjälle,
Ulkomaisiin tilauksiin käytän aina Luottokunnan myöntämää luotokorttia. Heillä on eniten kokemusta ongelmatilanteiden selvittelyssä. Itse voi selittää asiat heille suomeksi. He hoitavat kommunikoinnin ulkomaisten osapuolten kanssa eivätkä ole laskuttaneet siitä mitään. En luota siihen, että esim. S-pankki pystyy samaan, vaikka minulla on heidänkin Visa-kortti. Nordean korttien sopimusehdot kieltävät maksut internetin kautta sellaisille maksun saajille, jotka eivät ole liittyneet "Verified by Visa" tai sitä vastaavaan MasterCardin varmennussysteemiin (joka vaatii tunnistuksen vielä pankkiavaimillakin).
PS: Toivottavasti tähän ei tule sellaisia kommentteja, että mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Suurin osa ostoista menee toki ongelmittta, mutta kun sitten sattuu omalle kohdalle, että rahat menee eikä tilattua tavaraa toimiteta, asioiden selvittely voi olla todella vaikeaa. Esim, eräs ranskalainen liike, jolla oli hyvä suomenkielinen verkkokauppapalvelu, kommunikoi kuulemma selvitystilaan jouduttuaan vain ranskan kielellä.