Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Aurinkokenno

VÄYRYNEN RISTO 9.4.2011 09:10

Tuolla aikaisemmin on aurinkokennosta keskustelu. Mutta ajattelin kuitenkin kysyä seuraavaa. Minulla on vuoden vanha vaunu ja liikumme aikapaljon alueilla joissa ei ole sähkönsaanti mahdollisuutta. Olen kerran tavannut asuntovaunun jossa oli aurinkokennojärjestelmä katolla ja rivi aukkuja invertterin vieressä sisällä. Olisin kiinnostunut samalaisesta järjestelmästä. Ajatuksena olis käyttää myös invertterin kautta esim hiustenkuivaajaa, läppärin laturia, kahvinkeitintä. Ilmasstointi, jäädytys lienee vaatii aikapaljon potkua järjestelmältä. Minkälaisia akkuja ja muita tarvikkeita tällainen vaatii. Onko tietoa paikasta joka tällaisen asennuksen tekisi. Onko tietoa mistä tähän liittyviä tarvikkeita myydään.

TERVO JARI 9.4.2011 09:33

http://karavaanari.org/index.php/topic,329.0.html

http://karavaanari.info/index.php?topic=6856.0

Noita linkkejä joista noita kamppehia saa löytyy noista edellä olevista linkeist . . .

VARTIAINEN URPO 9.4.2011 11:23

Minulla oli Vaunussa panelikatolla enkä tarvinnut muuta sähköä. Alla linkki mistä voi kysellä..ja varmaan löytyy sunkin läheltä näitä.

http://www.akkusinkkonen.fi/etusivu/

HAAPANEN TIMO 10.4.2011 20:10

Jos on pitkä rivi akkuja pitää olla oikein pitkä rivi paneleita myös. Mulla on yksi 90W:n paneli, tänään aurinko antoi 2,5A, muutama viikko sitten parhaimmillaan 2A. Kesän auringosta en vielä tiedä, systeemini on nyt talvella asennettu.

@timppa

HAAPANEN TIMO 10.4.2011 20:21

Aika huimia hintoja näkee näillä vehkeillä alan liikkeissä olevan. Mulla maksoi paneli, kiinnikkeet, säädin, ampeerimittari, pääkatkaisija, kitit ja johdot yhteensä 340 € . Kaikki rojut eri paikoista, kannattaa kysellä.

@timppa

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.