26.7.2010 14:22
26.7.2010 17:43
27.7.2010 23:19
27.7.2010 23:46
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Tervehdys!
300 watin invertteri alkoi viheltämään uuden tv:n hankkimisen jälkeen. On hommattava uusi invertteri, mitä tulee ottaa huomioon, hupiakku on 85 amppeeritunnin?
Etukäteen asiallisista vastauksistanne kiittäen 77675
Uusi TV on varustettu invertterivirtalähteellä jolloin sitä ei saa liittää mukautettua siniaalto tuottavaan inverteriin. toinen voi olla että starttivirta on erityisen korkea, normaalisesti ei kuitenkaan yli 2 X nimellistehon.
Saattaapi mennä uuden invertterin ostoksi Puhdas siniaalto ei tänää maksa paljoa enempää männävuoden kanttiaaltoinverteri.
Oli aikanaan veneessä vastaava ongelma. Siellä osasyyllinen oli pienipoikkipintainen,pitkä johdin 12 V:n pistokkeeseen. Se on noissa mainituissa kanttiaaltovehkeissä tuo hyötysuhde kovin huono, joten virta 12V:n puolella nousee aika isoksi ja rupeaa "piuha punottamaan"
Jatkan vielä. Ei aina huomata että esim. 150W tehoisen laitteen käyttäminen "valovirralla" 240 V aiheuttaa n. 0,6 Amppeerin virran. Kun samaa värkkiä yrittää käyttää 12 V:n järjestelmässä nousee virta arvoon n. 12,5 A. Lisäksi tulee invertterin hyötysuhteen vaikutus, joka voi olla huomattavan suuri. Tästä on helppo päätellä myöskin se, että k.o. laitteet rasittavat akkua melkoisesti.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.