Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Aloittelijan kysymys.

KOJONEN JARNO 2.5.2010 21:37

Hei. Olen aloittelija(just eka vaunu). Mikä laturi kannattaa hankkia, teho ja hinta+ merkki. Vaunulla tuloo muutama reissu vuodessa, kesäisin tarkoitus matkata.

LAAMANEN OLLI 2.5.2010 23:31

Minä hommaisin c-tekin siinä ylläpito lataus mahdollisuus valmiina.Hinta riippuu minkä kokoisen ostat 39-109e.halpis laturi ei kannata ostaa minusta c-tek on paras

HYTTILÄ ESKO 3.5.2010 08:02

Eikös vaunuissa ole laturi vakiona ?

HALMEENMÄKI JUHANI 3.5.2010 17:43

Ei kaikissa ole, ei myöskään akkua. Eli filosofiakysymys, etenkin saksalaiset valmistajat ajattelevat että jos ollaan aina vaunupaikoilla niin verkkosähköäkin on aina ja silloin akku & laturi ovat turhaa painolastia & lisäkulua.

HAUTANIEMI ERKKI 3.5.2010 22:59

Akku n 60 ah, kuinka pitkiä aikoja on paikassa missä ei ole latausvirtaa, ja mitä virtaa vieviä laitteita on käytössä. Laturia on paras mennä katselemaan vaunuliikeistä, mitä käyttävät yleensä. Vaunumerkillä ei väliä. Tämän jälkeen kannattaa katsoa netistä mistä saa sopuhintaan.

KOJONEN JARNO 7.5.2010 22:59

Akku 70Ah ja ostin CTEK-laturin. Virtaa lähinnä vie valot, vesipumppu ja primus lämmitys vahti(kuulin että sellainen olemas).

KOJONEN JARNO 7.5.2010 23:01

Ei ja entinen omistaja unohti laittaa mukaan, soitti ku olin jo 200km kotiinpäin ajanut.

LAAKSO MARKKU 13.5.2010 19:02

C-Tek, vaikka kuinka edistyksellinen laturi onkaan, ei oikein sovi vaunukäyttöön. Tietty jos olet koko ajan kausi- ym. paikalla missä on sähköliitäntä niin kyllähän se ehtii yön aikana ladata sen mitä päivällä kulutat. Reissussa olevalle karavaanarille sopii parhaiten automaattilaturi luokkaa 15 A. Se lataa lyhyessäkin ajassa akun täyteen ja osaa ylläpitolatauksen tarvittaessa ihan niinkuin muutkin. C-Tekin latausvirrat ovat vaunukäyttöön liian pienet.

HYTTILÄ ESKO 13.5.2010 19:46

Seuraava malli antaa 25A. Ei kaikki c-tecit ole pikkuisia http://www.ctek.com/SV/Buy-Charger.aspx?charger=mxs25000

Muutkin versiot on siellä linkissä På svenska

HAAPANEN TIMO 13.5.2010 19:52

http://www.ctek.com/SV/Buy-Charger.aspx?charger=mxs25000

25A. Suositellaan nimenomaan matkailuvaunukayttöön.

Pienempiäkin on: http://www.ctek.com/SV/Buy-Charger.aspx

@timppa

HAAPANEN TIMO 13.5.2010 19:53

Esko oli nopeampi:))

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.