NIKOLA HEIKKI
4.4.2010 14:23
Laittakaahan navin merkki niin nähdään mikä on karavaanareiden käytetyin merkki.
SUOKKO OIVA
4.4.2010 14:44
Taitaa tuo virhemarginaali% olla suurempi kuin saitilla käyvien karavaanarien määrä
HÄMÄLÄINEN MARKKU
4.4.2010 16:29
Voihan tähän tiedon pistääkin:
Tomtom GO 910
HYTTILÄ ESKO
4.4.2010 17:29
Volvo:n kiinteä ja Nokian ilimane
SALO MARKKU
4.4.2010 17:59
SONY NV-U53N
BACKARD BELL Compasseo 620
MÄKELÄ ARI
4.4.2010 18:58
garmiini nuvi1240
nokie e75
LAAKSO MARKKU
4.4.2010 19:09
Tomppahan se. En muista tyyppiä.
LINDBLOM ALF
4.4.2010 19:20
KUJANPÄÄ MARKKU
4.4.2010 20:10
Tomppa 730 ja kapulassa Nokian käsitys navista.
HYTÖNEN RAIMO
4.4.2010 20:14
Navigon 4310 ja persoonapiilissä jo myynnistä poistunut Polstar, kun kerta pelittää edelleen vaikka uusia karttoja ei enää saakkaan.
KUNNAS TAPANI
4.4.2010 20:16
Sonera Navigaattori. Ei tarvitse ostaa erillistä laitetta eikä maksaa karttapäivityksistä erikseen, vaan vain käytön mukaan.
KARHU JUHA
4.4.2010 20:37
PALIN MATTI
4.4.2010 21:24
Maailiman ensimäinen nasvikaattori. Decca. Lopetti toimintansa joskus vuosituhanen lopula.
Sitte ostin ensimäisen Tomtomin. Makso 850 euroa. On vieläki käuytösä. Malli TOMTOM GO iliman mittään lumeroita.
Vasta ominaisuuksiltaan nykystä TOMTON ONEa. 85 euroa.
SOHLBERG JUHA
4.4.2010 21:56
PALIN MATTI
4.4.2010 22:22
Laskuvarjohyppylennoila mulla oli kans semmonen Garmin GPS II.
Siinä ei ollu mittään karttoja. Sillä pysty vaan lentään saman reiti usiaan kertaan, eli pysty pittään uloshyppypaikan kohilaan.
Mittään muuta sillä ei teheny.
LEHTOSAARI TIMO
4.4.2010 22:30
RAUTIAINEN KARI
4.4.2010 22:37
Tomppa 750, vaimolla Mio, molempien puhelimissa sitte se noksun kuvitelma navigaattorista.
HALONEN ARTO
5.4.2010 09:25
Tomtom 930 T
Arto SFC 1454
MERIKUKKA REINO
5.4.2010 09:34
YLINEN MATTI
5.4.2010 11:52
Garmin nuvi 310 uusi joko garmin tai tomppa ???
JOKINEN REINO
5.4.2010 12:12
KUOSMANEN EERO
5.4.2010 15:12
HÄMÄLÄINEN MARKKU
5.4.2010 15:32
On minullakin lisäksi Nokia E75 jossa on myös "navi", se tosin yrittää ajattaa moottoritien sillan alle ja käskee vasta sitten kääntymään.
Eli ei sillä ainakaan vielä navigaattorina virkaa ole.
PASANEN MIKKO
5.4.2010 16:20
Terve!
Tomtom one XL. 2Gt muistikortti lisänä, karttoina eurooppa ja
itä-eurooppa.
LAINE RAIMO
5.4.2010 16:23
En omista navigaattoria. Mihin sitä käytetään?
NIITTYARO TAPANI
5.4.2010 16:37
Nyt onpi TomTom Go 730 liikennetiedoilla, vanha MIO olisko 710 on varalla vielä. Puhelimessa on lisäksi erittäin vanha Navicore-versio jota en ole käynnistänyt vuosiin.
PALIN MATTI
5.4.2010 16:49
TERVO JARI
5.4.2010 17:10
Garmin nuvi 200, muutamanvuoden ikään jo päässyt yksilö, liekkö enskesäks vaihtuu uuvempaan, mut nyt ei tietoo vielä mimmoseen . . .
Jari
SALONEN MATTI
5.4.2010 17:12
Hei. Vaimo hoitaa navigoinnin, tom tom 730 omistuksessa. Tomppaa käytetään myös joskus.
T:Matti
KUJANPÄÄ MARKKU
5.4.2010 18:10
Saman havainnut kaima. E75 navi aivan persiistä Tomppaan verrattuna.
HYTTILÄ ESKO
5.4.2010 19:03
Oletteko vaihtaneet E75:n naviohjelman ja kartat NokiaMaps 3.0:nn sen alkuperäisen 2.0:n tilalle.
http://europe.nokia.com/support/product-support/maps-support/compatibility-and-download#/nokia-e75/
On eroa kuin yöllä ja päivällä. Toisaalta aikasen piäni näyttö siinä. N97:ssa parempi. Ei silti en sitäkään käytä kuin tarvittaessa.
LEHTIMÄKI MATTI
5.4.2010 19:09
No Tommppahan se,ihan perus,vain pohjoismaat.no siinäkin muutama valtio liikaa.Rouvalla kans,tomppa sil jo vähän laajempi valikoima
PELLIKKA ERKKI
5.4.2010 19:24
Carmin Nuvi 250W ja lisänä vapaa-ajan kartat.
LAHTI ANTTI
5.4.2010 19:37
HALONEN JORMA
5.4.2010 21:01
Morjens vaan Heikki
Laitetaan nyt tällänenkin
PhotoNav 45,40€ ja ohjelmistoina tilanteen mukaan
Sygic
iGO8
Automapa
Amigo
HÄMÄLÄINEN MARKKU
5.4.2010 21:44
Eskolle: Ei minulla muuta versiota kuin tämä viimeinen ole ollutkaan.
Silti se on syvältä ja vielä poikittain :).
AHONEN KAI
5.4.2010 21:53
KUJANPÄÄ MARKKU
5.4.2010 22:05
Hyttilälle. Jep. Vaihdettu on, mutta logiikka aivan persiistä, ajattaa ihme reittejä. Tompassa on sentään jotain järkeä.
HÄNNINEN PENTTI
5.4.2010 22:19
Näyttäisi olevan aikasta lailla Tomppavoittoista. Lisätään nyt sitten meikäläisen TomTom XXL listaan.
Pena
HYTTILÄ ESKO
6.4.2010 08:30
Niinhän ne tekee. Pidän navin pois päältä kun se yrittää mennä laivarantaan. Kevättä kai rinnassa :p
MERIKALLIO VELI-PEKKA
6.4.2010 15:18
Taidanpa olla ainut Beckerin käyttäjä, ei valittamista, olenko myös mahdollisesti ainut Mersu-Audi mies, Becker toimittaa ainakin noihin merkkeihin ensiasennusnavit.
Päivityksiä en ole haikaillut koko kolmeen vuoteen, kun oon pärjännyt ilmanki, oli muutoin navit hinnoissaan vielä 2007, perus Beckerikin 42 Euroopan maan kartoilla yli 500€.
KERÄNEN OSMO
6.4.2010 19:36
Mio Moov V 505
TomTom One
Transonic 3002
HAKALA VESA
6.4.2010 20:03
Soommoro!
No Beckeri löytyy täältäkin. Ei varmasti paras, mutta
hyvin on riittänyt.
HUOVINEN SIRPA
6.4.2010 20:09
TomTom Go 700, jotain neljä viis vuotta vanha ja hyvin opastaa edelleen, on tietysti tullut karttoja päiviteltyä vuosien mittaan, maksoi muuten jotain karvan verran alle 800 silloin.
Esko
RAUTAVUORI JORMA
6.4.2010 21:13
KORHONEN MAURI
6.4.2010 22:45
Tomppa se on oltava XL europe
TIENHAARA ERKKI
6.4.2010 23:58
Kiinalainen,sieltä tilattu,makso muutaman kympin tompan ohjel-
ma sisään ladattuna.
KILLSTRÖM NIELS
7.4.2010 07:09
Sotkeudumpa minäkin soppaan lisäkysymyksellä.
Kumpaa näyttöä käytät 2D vai 3D ja miksi käytät kyseistä näyttöä?
Itse käytän 2D eli karttaa ja johtuu siitä kun olen ns. hyvä kartanlukija autosuunnistuksen ajoilta ja muutenkin kartat ovat kiinnostukseni kohde.
En oikein näe mitään järkeä käyttää sitä 3D kuvaa se on jotenkin epätarkka ja häipyy sinne jonnekkin mutta makunsa kullakin.
PS kaattorini on Medion noin 5v ja hyvin pelaa.
Ostin tässä tuon Snooper S7000.n vaan ei ole meikäläisen laite
joten palautin ja odottelen rahojani takas.
Miinuksia vaikka kuinka paljon.
LINDBLOM ALF
7.4.2010 08:10
2-D karttakuva, pohjoinen ylös.
3-D-kuvassa tai kartta ja suunta ylös saattaa aiheuttaa sen, että pyöritään kehää. Sellaisessa kyydissä olen ollut, kun kuski luotti täysin naviin, pari rundia tehtiin samaan paikkaan.
Mielestäni on hyvä tietää mihin ilmansuuntaan ollaan menossa. 3-D-näytössä en näe mitään järkeä, mutta sehän on maku- ja tottumuskysymys.
SALONEN MARKKU
7.4.2010 08:39
Tomppa 730
Tomppa XL 42 Europe
Nokia Navigator (komentaa ensin kääntymään ja myöhemmin ilmoittaa milloin>:<ärsyttävä), muutenkin hankala käyttää.
VOLOTINEN TAISTO
7.4.2010 13:07
Tom Tom 730 Go, muuten hyvä, mutta syrjäseuduilla epätarkkuuksia