16.11.2009 17:02
16.11.2009 17:20
16.11.2009 17:34
16.11.2009 18:59
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Matkailu ulkomailla -osiossa oli yhdessä kirjoituksessa linkki VOP-kerhon sivustolle http://www.voppari.com/ , jonka kansilehdellä suositellaan lähimmän omaisen puhelinnumeron tallentamista hätätilanteiden varalta kännykän muistiin ICE-alkuisena (= In Case of Emergency). Olen sitä käytäntöä noudattanutkin jo muutamia vuosia, mutta en tiedä, miten ne auttajat pystyvät kännykkääni käyttämään, jos itse olen tajuttomana. Automaattinen näppäimistölukitus sulkee näppäimistön ja sen avaamiseksi tarvitaan numerokoodi, jonka pituuden on oltava vähintään 5 merkkiä. Näin on tänä syksynä ostamassani Nokian kännykässä. Vanhemmissa kännyköissäni ei sellaista numerokoodia ollut.
ma etteikö tuota numerokoodinäppäinlukkoa voi poistaa käytöstä ?
Tuntuu että menee kännykän käyttö liian vaikeeksi/hitaaksi, itse jätän tollasen puhelimen ostamatta tuollaisen ominaisuuden takia . . .
Jari
Ps.Puhelimeeni olen aikoja sitten muutaman ICE:n laittanut, olen kysynyt asianomaisilta luvan kirjoittaa heidän nimen eteen ICE:n, ettei tule "yllätystä" . . .
Se koodi on siitä hyvä, että varkaat eivät kerrytä puhelinlaskua, ellei sitä nyt sitten jollakin konstilla pysty kiertämään.
Puhelimet ei tollaseen pakota. Ei sen ole oltava salasana suojattu.
No, jos se on työnantajan puhelin ja siellä on firman sähköposteihin jokin esim. pushmail sovellus niin tapana on laittaa se väkisin salasanasuojaukseen.
Puhelimella voi suojattunakin soittaa hätänumeroon ja häke löytää puhelimen haltijan tiedot. ICE ei siis lukitussa toimi mutta tossa kiertotie. (simmi oltava sisällä)
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.