17.2.2014 14:23
20.2.2014 16:26
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Niclas Storås, MikroPC, 17.2.2014:
"Microsoft on ilmoittanut lopettavansa Windows 7 -käyttöjärjestelmän toimitukset kuluttajille suunnattuihin pc-tietokoneisiin lokakuun viimeisenä päivänä.
Viimeinen myyntipäivämäärä koskee uusia tietokoneita, joissa on käyttöjärjestelmänä Windows 7 Home Basic, Home Premium tai Ultimate.
Samalla Microsoft jätti vielä avoimeksi sen, koska yritystietokoneisiin suunnattujen Windows 7 Professional -käyttöjärjestelmien toimitukset laitevalmistajille loppuvat.
Microsoft paljasti vahingossa viimeisen Windows 7:n myyntipäivämäärän jo viime vuonna. Yhtiö kuitenkin poisti viestin nopeasti ja väitti sitä virheeksi.
Laitevalmistajista muun muassa Hewlett-Packard on markkinoinut kuluttajille suunnattuja Windows 7 -tietokoneita vielä viime aikoina.
Yrityspuolella tilanne on toinen. Microsoftin on tiedotettava laitevalmistajia vähintään vuosi ennen kuin alustan toimitukset loppuvat. Tämä tarkoittaa, että yritystietokoneista voi löytyä Windows 7 vielä ainakin ensi vuoden helmikuuhun saakka.
Windows 7:n tuki jatkuu ainakin tammikuuhun 2020 asti. "
Nämä uutiset ovat mielenkiintoisia. XP on yhä käytössä useissa suurissa organisaatioissa johtuen siitä että heillä on liiketoiminnan kannalta erittäin tärkeitä sovelluksia joita ei ole saatu päivitettyä W7 alustalle. Esimerkkinä useita suuria terveydenhuollon toimijoita. Samalla ei myöskään saada käyttöön IE:n uudempia versioita. No, palomuuriin vaan tiukempia sääntöjä ja estot ettei näillä pääse liikennöimään ulos. Sehän on helppoa mutta työntekijöiden kannalta inhottavaa.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.