Polarin omistajat, hoi...

HAGQVIST JOHAN 12.10.2011 21:38

Kertokaahan mielipiteitä Polarin vaunuista te, joilla niistä on kokemusta. Näyttääpi siltä, että nykyinen as.auto todennäköisesti vaihtuu kyseiseen vaunumerkkiin.

LAHTI ANTTI 12.10.2011 21:44

Positiiviset kokemukset, vaikka on jo hieman vanhempi malli. Tilat väljät kahdelle henkilölle, tarkenee hyvin talvipakkasella. Kokeiltu -32C viileydessä. Hyvä, rauhallinen vedettävä, telivaunu. Tässä nyt alkuun jotain pientä kokemusta kysymästäsi vaunusta.

VALTONEN MARTTI 12.10.2011 22:40

Vaikka kysyjä haluaa vastausta kokeneilta Polaristeilta niin en malta olla tunkematta mielipidettäni: se on yksi kolmesta parhaasta Polar, Cabby, Kabe. Neljäntenä tulisi pienellä erolla Solifer,josta 30 vuoden kokemus, ja joka taas on hinta-laatusuhteessa paras, mielestäni. Että silleen, anteeksi tunkuni.

LAHTI ANTTI 12.10.2011 22:51

Ole hyvä, kaikki mielipiteet ovat arvokkaita.

HAGQVIST JOHAN 12.10.2011 23:20

Juuri näin. Omistajilta löytyy yleensä se käytännön kokemus, eikä vaan se mutu ja kuultu "tieto". Mutta löysätään sen verran, että ei tarvi olla omistaja, jos haluaa kommentoida Polaria :)

HYTTILÄ ESKO 13.10.2011 08:46

Ei tuosta lyhyellä kokemuksella ole pahaa sanottavaa. Tyylikäs (mutu) laadukkaasti tehty kuten edellisetkin . Lämmin ,vaikka ei pakkasia ole vielä pahemmin ollut. 500 km sitä vetänyt ja hyvin koukussa pysyy. Pieniä puutteita siitä juuri paikkailen. Tilasin Soliferin kuivauskaapin ritilät , kiinnikkeet ja tippalevyt siihen. En viitsi irto-kuivaustelinettä pidellä. Suunnitelmissa on vielä tuo Askelman asennus paikoilleen ulko-ovelle Sitten kelpaa taas .... Polar 590TR DB on kulkimena, vastaava kuin linkissä http://www.porssilehdet.fi/search/image.jspx?advert=1017991&indexImage=

LAINE JUHA 13.10.2011 19:43

Laadukas ja tyylikäs vaunu, näin voin sanoa nyt yhden matkailukauden kokemuksella. Vaununa on Polar 620 BK vm -11, jossa takuuta on vielä jäljellä.

Varustelu on jo vakionakin hyvä ja sisustus/verhoilut laadukkaita. Yksityiskohdat ovat hyvin mietittyjä, esim. sähköpistokkeita 220V & 12 V on riitttävästi ja tv-antennikin molemmissä päissä vaunua. Alde & lattialämmitys pitää vaunun hyvin lämpimänäkin, vaikkemme pitkälle syksyyn reissanneetkaan.

Telivaununa kulkee vielä mukavasti perässäkin,, vedetty tänä kesänä muutama tuhat km.

TERVO JARI 13.10.2011 20:04

Ei millään pahalla mutta tuollaisia mokia ei löydy samanikäisestä Kabesta, mut Solikasta kylläkin . . .

Kuvat kertokoot . . . Kuvista käy ilmi minkä vuosimallin vaunusta kuvat on . . .

Tiedän että se älähtää johon keppi kolahtaa, mutta keskieurooppalaisissa tuollaiset "vuotokohdat" on jokapäiväistä, no olosuhteet joihin pääosin vermeet menee ei vaadi kummempia eristeitä . . .

Kabesta ei ole kuvia mutta niitä voi käydä katsomassa niitä myyvissä liikkeissä . . .

HALMEENMÄKI JUHANI 14.10.2011 17:39

Jokos ne kuunteli Polar-Soliferilla töpselivalitusta? Ei meinaan ole kauaa aikaa kun svenssonit sanoivat että kaksi riittää isompaankin, ja Solkku kopsasi Polarilta sen. Hyvä jos parantaneet, oli vaan melkoinen ihmetys mitä hiton säästöä tuolla yritettiin.

HYTTILÄ ESKO 14.10.2011 17:50

En tiedä, eikös tuolla .org:ssa eräs Polar käyttäjä maininnut jotta hänen parikymmentävuotta vanhassa on.

"" .................. vaikka niitä on vaunussa yhteensä kuusi kappaletta kahden pistokkeen rasiaa"""

eli 12kpl reikiä Aina nuo on itselle riittäneet , enkä noita ole yleensä laskenut

Käyttäjän lisäys viestiin 14.10.2011 klo 17:53:49 Mutta edellisessä Solifer Artic 2007:ssa oli kaikki mukaanluettuna 13kpl verkkovirtapistorasiaa. 4kpl 12v psitoketta. Mukaan luettuna nuo telttapalvelun reiät. Antennivahvistimelta tulevia oli myös 3 eri mestaa antennin kytkemiseen.

HALMEENMÄKI JUHANI 16.10.2011 11:50

2007 Polar 590 CTX ja kuusi 2008 Solifer Finlandia 560NS ja vain kahdessa paikkaa joskin kahdet molemmissa 2009 Solifer Artic 366 MH ja kaksi

Tuommoiset "230V sisällä vapaana" faktatulokset löysin nopsaan, 2009 oli koeajossa vain tuo tumppi, mutta kun asiasta juteltiin niin ei isommissa ollut yhtään sen paremmin. Eli kyllä ne vaan kannattaa laskea ostoa ajatellessa, ei ole itsestään selvää että joka vuosi on asiat kuten ennen.

Käyttäjän lisäys viestiin 16.10.2011 klo 14:24:06 Ja siis molempiin suuntiin toisin, nyt sitten taas parempaan!

ANTTILA MARKKU 16.10.2011 13:31

630ph solkku verkkovirralle pistokkeita tiskipöydän alla lieden vieressä,TV tasolla,kampauspöydällä,pesuhuoneessa kaksi,sähkökaapissa yksi ja ulkona yksi.12v pistokkeita 4.kampauspöydässä sais olla 12v rasia.

Käyttäjän lisäys viestiin 16.10.2011 klo 13:32:46 Eskon polarissa ilmeisesti samat määrät ja kohdat.

HYTTILÄ ESKO 16.10.2011 14:32

En muista tarkkaan kun on vielä niin uusi: Mutta etuikkunan vieressä 1 Keittiötason päädyissä tupla molemmissa =4 Keittiökaapistossa sisällä apila =4 oven vieressä on ainakin tv-tasolla 2 sen alla olevassa lokerossa apila =4 sängyn kohdalla pikkutasolla tupla =2 kylppärissä pyyhekuivaintavarten 1 Ojala sanoo 18 reikää kaikkiaan ainiin ,ulkona telttapalveluluukussa 1 Eli 19 kokonaismäärä Tarkistan kun vaunulla käyn

Käyttäjän lisäys viestiin 16.10.2011 klo 14:50:43 Ainiin 2 ,siellä sähkökeskuksessa on vielä 4kpl pistorasioita eli pääsee yli 20 pitkästi. Oisko painovirhe tuossa Soliferin 2008 esitteessä jos siinä ei ole kuin 2 kahden ryhmää oikeasti. Meidän Kopparössä tuttavan vaunussa olevassa ainakin on enemmän.. Määrää en tiedä mutta jo oven vieressä olevalla tv-tasolla on ylätasolla 2 ja alatasolla 1, sitten on keittiötasolla 2 keittiön kaapissa , sähkökeskuksessa jne. Tuo JH:n testaama on tilattuna varmaan Laihialle tai Skotlantiin mikäli niitä todella oli noin vähän, sama se :)

HAGQVIST JOHAN 16.10.2011 23:34

Tänään sitten siirryttiin asunto-autosta vaunun vetäjäksi ja merkki on tosiaankin Polar ja malli 590 BK vm -05. Noin 110 km vedettin kotiin ja kyllähn se perässä tuli. Siitä on jo useampi vuosi aikaa, kun olen viumeksi vaunua vetänyt, joten nyt tarvii hiukan totutella siihen. Ensivaikutelma on positiivinen, hyvät tilat, iso jääkaappi, ilmastointikin jne. Ensimmäinen yö nukutaan nyt omassa pihassa.

Ps. Pistorasioiden määrää en vielä ole selvittänyt, mutta on niitä jo muutama bongattu ;)

Käyttäjän lisäys viestiin 17.10.2011 klo 23:35:28 Tänään tarkistin pistorasioiden määrän ja löysin 12 kpl, joista yksi vessassa, neljä eri kaapeissa, yksi ulkona ja loput kuusi eri puolella vaunua. Eiköhän noilla pärjää. Edellisessä autossa niitä oli jopa kolme kpl !

HYTTILÄ ESKO 17.10.2011 06:14

Onnittelen hyvästä valinnasta :) Töpseleillä tai ilman

LAHTI ANTTI 17.10.2011 10:26

Johan, onnittelut hyvän valinnan johdosta! Palvelee varmasti sinua pitkään.

VALTONEN MARTTI 17.10.2011 13:27

Onnitteluja ja mukavia matkoja. Kyllä Pohjoismainen vaunu on parasta mitä koukkuun saa.

PALDANIUS HEIKKI 18.10.2011 11:06

Onneksi olkoon Johan,teit viisaan valinnan!

HAGQVIST JOHAN 18.10.2011 18:06

Kiitos Heikki ja muut ! Nyt ainakin tuntuu, että vaihto oli onniatunut...aika näyttää loput. Onko Heikki sulla tiedossa mitään säilytyspaikkaa talveksi, tyyliin viime talvena ?

ANTTILA MARKKU 18.10.2011 20:35

Vie alueelle talvisäilöön,ulkokäyttöön ne on tarkoitettu ja "vartioitu"alue.Jos sattuis tulemaan mielenhäiriö niin vois käydä nukkumassa talviyönä vaunussa.

HAARAKANGAS ALLAN 19.10.2011 08:27

Onnea Johan!

Markun ohje hyvä. Mikäpä sen hohdokkaampaa kuin kireänä pakkasiltana istuskella vaunun lämmössä ja katsella talvista luontoa. Lämpötilan ero nelisenkymmentä astetta. Välissä vaunun ikkuna......

Allu vaari

LÖNNQVIST LEIF 19.10.2011 10:14

Voi vaikka harrastaa omalla kotipihalla tätä "mielenhäiriköintiä" yöpymällä vaunussa mikäli tontin koko ja muut mahdollisuudet antavat myöten. Nimim, "lähimatkailussa oma viehätyksensä"

HOLMSTRÖM PEKKA 19.10.2011 21:04

meitin perheessä 590 dbd -08,tarkistakaa kohtalo toverit ainakin lisäjarruvalon johdon läpivienti takaseinässä.jos ja kun huolto ei ole sitä tehnyt on vaikeuksia odotettavissa kaikkiaan hyvä vaunu "monista ongelmista"huolimatta

Käyttäjän lisäys viestiin 19.10.2011 klo 21:42:18 ps kittasin reijän itse umpeen niin ei mee vesi pirttiin enää

HYTTILÄ ESKO 22.10.2011 11:45

Itselläni ollut kosteusvaurio ainoastaan yhdessä Solifer/Polar tehtaan tuotteessa. Tämä oli 55TT vm 1981 ja tuo vaurio ilmeni senjälkeen kun ex työkaveri oli perustanut pesufirman, pesi mm rekkoja. Kertoi hänellä olevan kokemusta saada hyvin lika pois, lähti lika, lähti tiivistemassat :) Tämä tapahtui joskus -80 luvulla.

Huom vm 2009 :stä lähtien Soliferit sekä Polarit ovat käyneet läpi tunnin vesitestin, siinä ruiskutetaan 36000 litraa vettä eri suunnista vaunun päälle, tarkastaja on vaunussa sisällä ja vaunu mitataan tuon testin jälkeen. Tämä tehdään joka yksilölle. Itsellänikin tarkastustodistus. Sitte on 2v takuu ja 7 vuoden tiiviystakuu. Siinä tärkeimmät

VALTONEN MARTTI 22.10.2011 15:09

Onkohan yhtään -81 Solikkaa jossa ei kosteusvauriota olisi ollut, Ei kuitenkaan Hyttilän mainitsemasta syystä vaan ne ruskeat muovilta vaikuttavat etu-ja takaikkunan päätylevyt. Nehän ne auringonpaisteen vaikutuksesta kupruilivat ja halkeilivat päästäen vedet rakenteisiin ja lattialle. Tehdas onneksi tunsi vastuunsa ja vielä vuosien päästä reklamaatiotapaukset korjattiin purkaen kuivattaen ja korvaamalla 'muovit' peltisillä levyillä jotka olivat jo myöhemmissä vuosimalleissa otettu käyttöön.

Vaunuja ei pitäisi oikeastaan koskaan rakentaa niin että tumma pinta ja valkoinen yhdistyvät saumalla sillä molemmat 'elävät' eri lailla ja sauma pikkuhiljaa rapistuu. Tämä rakennetapa on kuitenkin yleinen. (muoti ja ulkonäköseikka)

HOLMSTRÖM PEKKA 03.11.2011 20:58

mor taas meilläkin lukkoo 2 v / 7 v takuu kirjassa en tiedä onko ollut vesi kasteessa muualla kuin isosyötteellä/rantasarassa mutta siellä petti systeemit takuu on toiminut hyvin elikkä lopetan tähän tämän "marinan"kun ei muutkaan marise isosyötteellä jatketaan t gt 108492

HOLMSTRÖM PEKKA 03.11.2011 21:40

sanomatta jäi onnea johanille ja kumppaneille hyvästä valinnasta lämpöisiä hetkiä polarissa vaikka ois kuin kylymä ulkopuolella isosyötteellä joskus -puolella talvisin t gt

IJÄS JUHA 22.11.2011 12:12

polar matkailuvaunut on myös facebookissa..Kaikki mukaan !!

LEPPIKANGAS MARKKU 04.01.2012 23:49

Pitää onnitella hyvästä hankinnasta. Meillä joitakin vaunuja on ollut vuodesta 1975. Ulkolaisia ja kotimaisia, joita eniten. Detsku ei ollut tehty lainkaan matkailuun, uudesta vaunusta matkallamme unkariin tippuivat asiakaapin hyllyt, mikron hylly kaikki lattialle. 2001 olimme Turussa vaihtamassa toista vaunua. Ratkaisu jäi tehtäviin Solkun, Cabbyn ja Polarin välille. Aikanopeasti päätöksemme (yhteinen) oli Polar. Palveli meitä hyvin 9 vuotta, kunnes vaihoimme autoon.

-Leppis

VÄLIAHDE JUSSI 05.01.2012 01:05

Oliko Tämä Omistajille vai Käyttäjille? Minä käyttäjänä sanon on huono sijoitus,en asuis jos pomo ei maksaias, tämä kai riittänee.

Käyttäjän lisäys viestiin 5.1.2012 klo 01:16:45 Luulin että,on karmanin veroinen,mutta petyin pahasti,olis pitäny lähteä tällekkin savotalle omalla,sillä se pihalla seisoopi nyt tyhjänpanttina,voi itku polariksessa pitää nyt kärsiä, kaikkeen sitä ihminen sortuu kuin polarikseen asumaan."Väliaikaista tämä on vaan",onneksi.

TANSKANEN MATTI 18.12.2012 12:11

Minä olen tässä miettinyt vaihtavani Hobbyn ruotsalaiseen vaunuun, koska olisi se kiva talvellakin olla vaunussa. Olen tässä tutkinut hiukan noita vaunuja ja mikä pisti silmään niin Cabbyssa ja Kabessa (pois lukien Classic-malli) on ajonvakautusjärjestelmä vakiona. Kun taas Polar ja Soliferissa se on lisävaruste. Nyt kysymys teille, jotka noista vaunuista enemmän tiedätte. Onko tuo ajonvakautusjärjestelmä niin hyvä, että se kannattaa olla ja te Solifer/Polar- omistajat oletteko pärjänneet ilman tähän asti, ilman mitään ongelmia? Onko ollut tilanteita että se olis ollut hyvä olla omassa vaunussa?

MARTTINEN MATTI 18.12.2012 15:41

Ajonvakautusjärjestelmästä ei ole kokemusta, mutta oletan että on hyvä. 30 vuotta on pärjätty ilman, mutta olen huomannut että vetoautolla on iso merkitys myös vaunun vakauteen.Kuitenkin , jos nyt vaihtaisin vaunua ei ajonvakautusjärjestelmä tai sen puuttuminen ratkaisisi valinnassa.

VALTONEN MARTTI 18.12.2012 16:26

Ihan Marttisen sanoilla aioin asiaa luonnehtia. Paitsi 4 v. vielä lisää.

ANTTILA MARKKU 18.12.2012 16:39

Komppaan Marttista.Sillä vetoauton ja perävaunun painosuhteella on suuri merkitys.Jos kevyellä veturilla yrittää pärjätä on pakko valita yksiakselinen vaunu joka takuu varmasti on herkkä ottamaan sellaisen rapalan lusikkauistin liikkeen.Noihin tilanteisiin eli melkein jatkuvasti se ajonvakautus on varmaan paikallaan.Jos tarvitset sitä siksi että sladittelet silloin tällöin kärry penkassa suosittelen rauhoittavia enkä ajonvakautusta.

HALMEENMÄKI JUHANI 18.12.2012 18:24

Kyllä se vakautus on semmoinen varuste, että vaatii melkoisen määrän yritystä saaada vaunu karkaamaan käsistä. Jos tarvitsisi ostaa vaunu ympärivuotiseen ajoon, niin pitäisin sitä kyllä itse eräänä kriteerinä valinnassa.

HAAPANEN TIMO 18.12.2012 18:44

Tuossa useita videonpätkiä asiasta: http://tinyurl.com/cpvxyeg

@timppa

HYTTILÄ ESKO 19.12.2012 08:24

Eikös se ole hyvä ettei kausipaikalla seisottajien tartte maksaa mokomasta varusteesta. Vaikka oli kuinka hyvä. Ei se paljoa lämmitä kun vaunun ympärillä metrinen umpipensasaita. Ruksaa ne jotka tarttevat. Ja nauttivat mahdollisesta tarpeesta. Itsellä tuo ei ole ollut koskaan valintakriteeri. Ilmankin on pärjätty eikä ole lapasesta karannut.

TANSKANEN MATTI 19.12.2012 11:11

Kiitos kaikille vastauksista. Sikälimikäli osasin lukea niin jokainen on sitä mieltä, että kyllä se hyvä on ola olemassa, mutta ilmankin on pärjätty. Minulla ei vaunu ole kausipaikalla, vaan talvisin liikkeellä silloin kun vain aikatalu antaa myöden. Joten ehkä yritän löytää vaunun, jossa tuo varustus on.

Vähän käytetyistä tämä todennäköisesti tarkoittaa, että Polar/Solifer jää laskuista pois ja keskitytään Kabe/Cabby linjalle kun noissa se on vakiona.

HALMEENMÄKI JUHANI 19.12.2012 17:33

Ja muista, että useimpiin Al-Ko akselisiin tuon ATCeen saa sitten jälkikäteenkin. Eli puuttuminen ei välttämättä rajaa pois kaikkia tarjokkaita.

LAHTI ANTTI 19.12.2012 18:35

Itsellä ei siitä (ATC) kokemusta, mutta oma vaunu teliakselistolla, eikä koskaan ongelmia sen vedon suhteen. Myös vaunussa vielä vanha, normaali vetopää.

Uskoisin, että kitkavetopää ja teliakselisto yhdessä tekevät vaunusta melko rauhallisen vedettävän ilman suuria ongelmia. Myös oikeat rengaspaineet, oikean painoinen veturi suhteessa vaunuun sekä ajotapa vaikuttavat siihen.

Vajaan neljänkymmenen vaununvetovuoden aikana ei kohdalleni ole tullut tapausta, jossa vaunu olisi heittelehtimesen takia kaatunut tai suistunut tieltä. Liukkaus talvikeleillä on eri asia, sitä ei tekniikka välttämättä pysty estämään. Joten huoletta voi mielestäni hankkia vaunun ilman sitä.

HAAPANEN TIMO 19.12.2012 18:42

Knott-akseliin asentelevat tuolla mun linkissä. Taitaa suurimmassa osassa vaunuja se olla.

@timppa

HYTTILÄ ESKO 19.12.2012 20:58

Cabby AL-KO akseli

http://www.cabby.se/suomi/Matkailuvaunun-ostaminen/Cabby-Safety-System/Alusta/

Kabe BPW akseli

Solifer/Polar BPW akseli

Varmaan Knottiakin joku käyttää.

Käytettyjä tuskin vakautuksella kovin paljon löytää. Koska ne on olleet tarjolla vasta lyhyen aikaa. Uusissa niitä tietenkin on

VALTONEN MARTTI 19.12.2012 21:53

Taitaapi olla BPW eli entinen Peitz ja AL-KO ne yleisimmät.

Käyttäjän lisäys viestiin 19.12.2012 klo 21:55:34 Kumpikin kuljettaa vaunua tosi nätisti.

HAAPANEN TIMO 19.12.2012 22:06

Yksin se, että Hobbyllä on Knott, tekee siitä lukumääräisesti moninkertaisen pohjoismaisiin merkkeihin nähden.

Hyviä akseleita kaikki tietty, saksalaista laatutyötä joka merkki.

@timppa

HYTTILÄ ESKO 20.12.2012 16:15

Mutta H:ra Haapanen. Tämä kysyjä halusi nimenomaan vaihtaa Saksalaisen erinomaisuuden tuohon ruåtsalaiseen omien syittensä vuoksi , lue vähän ylempää juttu niin tiedät mistä kyse. Tällöin on epäolennaista puhua niitten poissuljettujen akseleista. Hyvää Joulua.

HALMEENMÄKI JUHANI 20.12.2012 17:30

Näitten "hätävara-turvalaitteiden" tarpeellisuudesta voi jokainen olla omaa mieltään. Mutta jos aloitetaan vaikkapa ABS-jarruista: kuinka moni on enää sitä mieltä, että ihan turha varuste? Tähän vuoden aikaan "rutajaa" joka päivä ajossa. Selvittiin kyllä ennen ilmankin, mutta on ne vaan niin hyvä asia olla olemassa. Turvavöitä ja turvatyynyjä tuskin kukaan haluaa joutua tarvitsemaan. Mutta ei silti jättäisi poiskaan. Auton ajonvakautuskin alkaa saada yleisen hyväksynnän, vaikka puuttuu isosta osasta autokantaamme, ja kuulemma pilaa ajamisen ilon. Ihan sama se on tuon ATCeen kanssa: silloin kun on se kaikkein karsein keli, johon joudut silti lähtemään, niin osaat myös arvostaa sitä ruksia varustelistassa. Silloin kun tuo ATC tuli markkinoille, pääsin Saksaan testaamaan systeemiä liukkaan kelin radalla. Kerrankin annettiin määräys oikein yrittää saada se yhdistelmä lähtemään lapasesta. Mutta pahus, ei saanut. Ei niin millään. Ja pari kertaa sen jälkeen ollut koeajolla ns tuhoon tuomitulla yhdistelmällä. Pahimman kuuloinen oli etuvetoinen henkilöauto kitkarenkailla ja iso vaunu, pk-seudun kolarisumakelissä. Mutta eipä ollut ongelmia, vakaasti tultiin.

HAAPANEN TIMO 20.12.2012 17:53

Näköjään BPW on kehittänyt oman sydeemin, BPW Stability System iDC.

http://www.bpw.co.uk/light-axles-caravans-videos.htm

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 20.12.2012 klo 19:42:18 Vielä yksi, hyvin erikoinen: http://www.conrad-anderson.co.uk/LEAS-Stabiliser/LEAS-how-it-works.htm

TANSKANEN MATTI 20.12.2012 21:53

Kiitos Timpalle tuosta linkistä, koska seuraavaksi olisin tosiaan kysynyt, että mitä eroa on ATC ja iDC. Tuo iDC maksaa uusiin Solifer/Polar vaunuihin 1129€ kun tosiaan Kabessa se on vakiona ja Cabbyssa ATC on vakiona.

Kyllä minä yritän löytää vaunun jossa on ajonvakautusjärjestelmä. Kiitokset avustanne.

SOHLBERG-KUKKO BERIT 21.12.2012 00:53

Ei kannata miettiä ottaako vai ei,vaan ottaa.Koska kaikki nykyiset tekniset avusteet ova tavallaan hengen pelastimia,niin oman kuin toisten tiellä liikujien.Ihmettelen kuka edes tänäpäivänä miettii ottaako/eikö.Lyhyesti kerron esim.varakkaamman väen auto/t kuin M-B varustaa autonsa kaikkilla vakaus jutuilla, on nappula josta saa pois päältä mukamas,mutta aina jää jossain mitassa kuitenkin päälle.Seurannut auto ohjelmia mm.Grid ja Top Gear. sano OKU

HYTTILÄ ESKO 23.12.2012 09:49

Mitä väliä sillä onko se vakiona vai ei. Ruksaa vaunua tilatessaan kaikki mitä tarvitsee. Kokonaishintahan ratkaisee hintaeron muihin. Tuskimpa tässä oli kuitenkaan "halpuudesta kysymys"

Samuli Niskanen 27.08.2019 14:49

Onko muilla Polaristeilla kokemuksia että vaunun lattia on ”pehmennyt” montulle keskeltä lattiaa?

Laitoin keväällä Polar 590 vm.2005 ja jo tuolloin huomasin että näin tosiaan on. Ei ole haitannut käyttöä mitenkään, mitä nyt huomaa kun vaunussa kävelee. Vanha omistaja kertoi että tietää toisenkin Polarin jossa näin olisi.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.