Vetoautosta myös kysyttävää...

LUUKKAINEN SAMI 26.02.2016 10:19

Onko kokemuksia tälläisestä vetoautona: Citroen Grand C4 Picasso HDi 136 Dynamique 90 Anniversaire BMP

100 kW (136 hv) @ 4000 r/min 270 Nm @ 2000 r/min

Vetomassa jarrulliselle on 1500kg. Kyseessä automaattilaatikolla oleva auto.

Olis kiva kuulla, jos joku on käyttänyt vetoautona.

-sami

KOSKINEN JANI 26.02.2016 10:52

Automaattihan tuo ei sitten ole, vaan manuaalivaihteisto robottina.

Toimintaa monet satunnaiset kokeilijat moittii töksähteleväksi, mutta pidempään käyttäneet ei taas moiti ja sanovat että siihen tottuu oikein hyvin. Aika paljon noita lootia jo on liikenteessä ja aika satunnaista on että niissä on vikoja. (aktiivisesti seurailen/käytän ko. merkin foorumeita)

KOISTINEN TOIVO 26.02.2016 11:21

Sitikan kone, tuo HDI on ollut kohta kolmetoista vuotta ongelmitta. Tosin 2 litranen 90 heposinen on aika vähän viritelty kone. Mutta toivoa sopii, että olisivat ammatti sähköasentajan tehtaalle palakanneet niiden rakentamiseen. Toivopoika

VALORANTA JUHA 26.02.2016 18:38

Kahtena vuonna vedetty 1300kg Hobbya yht n,12000 km ei mitään ongelmia kulutus 10,5-14 l/100. Vaihteisto rytkäytteli jyrkemmissä alamäissä, muuten ok.

MÄKELÄ MIKA 27.02.2016 08:37

Automaattivaihteisto: Ei kytkinpoljinta + ei tarvi käyttää vaihdekeppiä vaihtamiseen. Sellainen tuossa on.

90 hevosta? Ei ole vaan 100kw/136hevosta.

ISOMAA PERTTI 27.02.2016 17:58

Onko kysymys dieselistä, tunuu kovalta kulutukselta.

KOISTINEN TOIVO 27.02.2016 18:34

Kulutukseen vaikuttaa raskaassa vedossa koneen litrakoko. Vaikka hevosta on tallillinen, niin tuonkaan väntö ei ihan kaikkein kovinta luokkaa, ja alaväntö mikä lie. On jo tosiasiana myönnetty, että pienet koneet viritettyinä kovaan voimaan eivät silti ole niin taloudellisia aina. Toivopoika

VALORANTA JUHA 27.02.2016 19:53

Pertille, kovaa oli vauhtikin ja alpit ei oo tasamaata. Normikulutus ilman vaunua noin 7 litroo eikä vauhtia turhaan jarrutella niin ja samaisesta tieselistä oli kyse

JYLHÄ HANNU 29.02.2016 15:52

Itselläni on juuri tuollainen. Vetää mielestäni paremmin kuin edellinen vaikka onkin karvan pienempi vääntö. Isompi koppi varmaankin pienentää vaunun ilmanvastusta. Perä kantaa raskaammankin aisapainon oikein hyvin. Yksi letku vaihdettu, mutta muuten pelannut kiitettävästi ja mittarissa on 200 000 km. Matka-ajossa kulutus alle 6/100 km. Vaunun kanssa n.10 l, mutta tuohan on paljon kiinni omista ajotottumuksista. Mikään rata-auto se ei ole, mutta todella mukava matkakuljin. Auto on jonkinverran sivutuulelle herkkä. Vaunua olen vetänyt vaihde manuaaliasennossä vitosella. 3,3 metriset salot mahtuvat mukaan pilkkomatta. Penkit pehmustettu (toisin kuin saksalaisissa joissa vain verhoiltu). Nuo kolmannen rivin penkit olisin kyllä vaihtanut vararenkaaseen, vaikka joskus niilläkin on matkustettu.

HJ

LUUKKAINEN SAMI 03.03.2016 08:42

Miten on, nykiikö kovasti vaunuperässä vaihteenvaihdot vai meneekö jouhevasti?

Käyttäjän lisäys viestiin 3.3.2016 klo 08:46:33 Jo joo, ajomukavuus on ihan huippua, ainakin ilman vaunua perässä...Meillä on ollut myös käyttöä noille 3 rivin penkeille. Aina silloin tällöin on muksujen kaveritakin kyydissä ja silloin ei 5 istuinta riitä. Itellä oli ennen samanlainen 1,8 bensakoneella. Jaksoi vetää tosi heikosti vaunua ja siklsi kokeillaan nyt tuota diesel koneella olevaa.

JYLHÄ HANNU 03.03.2016 20:16

En ole ajatellut mitään nykimistä vaihtaessa. Toki vaunun kanssa olen käyttänyt pääosin manuaaliasentoa. Noiden robottien huonoin ominaisuus on mielestäni ryömittämisessä. Itsellä kokemusta lähinnä tuosta bmp:stä ja dsg:stä. Dsg on mukavuudeltaan kyllä lähellä automaattia, mutta niidn kestävyydessä on ollut ongelmia. Tuo bmp on siitä kiva, että mukautuu aika pian ajotyylin mukaiseksi.

HJ

HALMEENMÄKI JUHANI 04.03.2016 18:01

Toimintaperiaatteeltaan samanlaista DCT-vaihteistoa (DSG saksaa, DCT englantia) on vaikka kuinka monessa muussakin autossa kuin VAG. Esim Ford, Volvo, Kia-Hyundai ym. Mutta koska niissä ei ole ollut ongelmia, ja vaihteiston tyyppi on piilotettu kauppanimikkeen (esim Powershift) taakse, ei se tyyppikään ole monelle valjennut,

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.