Cabby konkurssiin.

VUORISALO PASI 12.01.2016 20:24

http://www.caravanclub.se/nyheter/3670-konkurs-for-cabby-i-kristinehamn

HALMEENMÄKI JUHANI 12.01.2016 21:00

No voi harmi. Ei sitten saatukaan asioita kuntoon. Cabby oli oikeasti laadukas vaunu. Ja tuntuu pahalta, kun valmistajia vaan kaatuu vieläkin. Olisi toivonut Soliferin jääneen viimeiseksi täälläpäin.

LAINE SEPPO 13.01.2016 13:04

No voi hitsi. Meinasin ruveta kattoluukkua sieltä kyselemään kun tuntuu olevan kadoksissa oleva luonnonvara tuo 60senttinen. Muutenkin on täällä Pietarsaaren suunnalla hakusessa tavara, meinaan asvaunu sellainen.

LAINE SEPPO 13.01.2016 13:40

Se tuo kilpailun väheneminen ei ainakaan lisää loppujen laatua.

ANTTILA MARKKU 13.01.2016 16:42

Ikävä takaisku,minä kuitenkin sain omani.Ainoa että se polttava potta jäi saamatta,silti laite vieläkin kiinnostaa vaikkei omaan sitä enään saakkaan.

LAINE SEPPO 14.01.2016 10:09

Cabby on sitten kohta keräilyharvinaisuus vähä niinku SMV joka hyväkuntoisena taitaa olla aika hinnakas. Ootellaan .

ROSTEN MIKA 14.01.2016 10:38

Seppo, saat muutaman sukupolven ajan ootella !

Mika

LAINE SEPPO 14.01.2016 11:45

Vipi kyllä käydä niin että loppuu oma kunto ja perikunta kirjo että mitä tolla äijän vaununräyskällä tehdään,, joo hyvä vakuutus ja huonot sähköt, että eiköhän se siitä. Meinaan kyllä vielä jonkun reissun sillä reissata etelään talvella kuhan valkotakkisten vaan ei hätyyttele.

Käyttäjän lisäys viestiin 14.1.2016 klo 11:47:48 Siis; valkotakkiset vaan ei hätyyttele

KAASINEN PERTTU 14.01.2016 16:35

Jäi Cabby sitten kokeilematta on tullut takavuosina käytyä tehtaallakin katsomassa mutta on aina jäänyt mietintä asteelle!

VILEN TAPANI 14.01.2016 19:14

Kyllä Cabby on ainut talvivaunu mikä minulla on ollut ja on edelleen. Saksalaiset kesävaunut ja Adria on kokeiltu, meinas jäätyä pakkasella vessan lattiaan jalat kiinni, kun sähköinen lattia on vain keskellä vaunua... Nyt jää sitten KABE ainoaksi talvivaunuksi..

VÄLIAHDE JUSSI 14.01.2016 19:35

älä nyt Tapani J.H tiettää meille uuden talvivaunun.Eihän se ole korvaamaton tuote.

HAARAKANGAS ALLAN 15.01.2016 08:39

Se on sitten vähemmän niitä helikopterin laskeutumisalustoja. Kestäisikö Hobby kopterin laskeutumisen?

Allu vaari

ROSTEN MIKA 15.01.2016 09:30

Eipä kestäis ei, tämä Allulle ! Takavuosilta muistaisin mainoskuvan jossa muutaman kymmentä ukkelia seisoi vaunun katolla, oisko ollu Cabbyn mainos ? Tässä ois muuten muhkee Cabby, enää ei puuttus kun käteinen !

http://www.nettikaravaani.com/cabby/800/1447581

Mika

LAUKKANEN MAURI 15.01.2016 09:46

Tuossa dataa tuosta maailman lämpimimästä vaunusta,uskoon ken omistaa kyseisen vaunun/auton.

Vaunun hankinta Valitse pohjaratkaisu Cabby Comfort Concept Cabby-menetelmä Lämmitysjärjestelmä Todellinen talvivaunu Cabby Safety System Pikakuvakkeet Tulosta sivu Jaa tai lähetä vinkki Yhteystiedot Cabby-menetelmä

Yksi parhaista perusteluista Cabbyn valintaan on sen tarjoama ainutlaatuinen asuinmukavuus.

Cabby-menetelmä tarkoittaa jo pitkään kaikissa vaunuissamme käytettyä tekniikkaa, joka perustuu polyuretaanin erinomaiseen eristyskykyyn ja saumojen määrän minimointiin vaunun seinissä ja katossa. Tämän rakenne sulkee liiallisen kylmyyden ja kuumuuden vaunun ulkopuolelle. Lisäksi rakenne tekee vaunusta erittäin vakaan ja turvallisen liikenteessä.

Cabby-menetelmän periaate Vaunun seinät, lattia ja katto rakennetaan kokonaisiksi elementeiksi. Ulko- ja sisäseinän väliin ruiskutetaan hyvin eristävää polyuretaania. Katto ja lattia eristetään samalla tavalla. Polyuretaani täyttää rakennuselementin kaikki sopukat ja jähmettyy kiinteäksi. Tuloksena on vakaa kerrosrakenne, jonka sisäpinnan muodostaa vedenkestävä vaneri ja ulkopinnan luja alumiinilevy. Rakenteesta tulee erittäin vahva lähes kokonaan ilman puurimoitusta, ja siten kylmäsiltojen muodostumisvaara vähentyy huomattavasti.

Polyuretaani Polyuretaani koostuu eristävistä, mikroskooppisen pienistä kaasurakkuloista, joiden solurakenne on umpinainen.Tämän ansiosta solut ovat vesitiiviitä, ja se on loistava ominaisuus eristysmateriaalille, sillä vain yhden prosentin kosteus vähentää eristyskykyä 25 prosentilla. Eristeiden sisältämä kosteus on suotuisa kasvualusta myös mikro-organismeille ja homeelle.

Kestävyys Polyuretaanin vanhenemisominaisuudet on myös todistettavasti hyvät. Polyuretaanieristys säilyttää olennaiset ominaisuutensa pitkälti yli sadan vuoden ajan, ja tekniikkaa käytetäänkin yhä enemmän erilaisissa eristyskohteissa myös rakennussektorilla, jossa energiakysymykset tulevat päivä päivältä tärkeämmiksi. Polyuretaanin ylivoimaisia eristysominaisuuksia hyödynnetään koko ajan yhä laajemmin.

Lämmönjohtavuus Cabbyn käyttämän polyuretaanivaahdon (PUR) lämmönjohtavuus on 0,024 W/m°K, ja monien kilpailijoittemme käyttämän Ecoprimtyyppisen eristeen vastaava luku on 0,030 W/m°K. Siten Cabbyn PUReristeen eristyskyky (K-arvo) on 25 prosenttia parempi kuin Ecoprimeristeen.

Vertailu Cabbyn seinissä ja katossa on 32 mm PUR-eristys ja lattiassa 36 mm PUR-eristys. Kun vertaamme lukuja muihin matkailuvaunuissa ja taloissa käytettäviin eristemateriaaleihin, ero on selvä: vaikka muut matkailuvaunujen valmistajat käyttävät paksumpia eristeitä kuin Cabby, ne eivät silti ole riittävän paksuja päästäkseen lähellekään Cabbyn eristysominaisuuksia.

LAINE SEPPO 15.01.2016 10:12

Onhan se komee vaunu, vaan taitaa olla 8m epäkäytännöllinen ainakin reissatessa kun ei sovi kovinkaan monelle alueelle ainakaan etelämpänä. Liikkuminenki ahtaimmissa kaupungeissa aika tarkkaa puuhaa. Lyhyempikin riittäisi.

HAAPANEN TIMO 15.01.2016 10:28

En yhtään epäile Cabbyn talviominaisuuksia mutta eristepaksuuksissa esim. Knaus-autot, seinät ja katto 33 mm ja lattia 50 mm. Materiaalina XPS-eriste joka myös on vettymatön ja ominaisuuksiltaan hyvin lähellä PUR-eristettä. Lämmönjohtavuusarvo on kyllä XPS eristeellä suurempi.

Saksalaiset sanovat sitä Polystyrolschaunkern-seinäksi.

XPS: http://www.finnfoam.fi/files/3814/0981/4420/Finnfoam_tekniset_tiedot_1.9.2014.png Ja: http://www.energieheld.de/daemmung/daemmstoffe/XPS-polystyrol

PUR: http://www.pueristeet.fi/pu-eristeet/pu-eristeen-edut/

@timppa

KAASINEN PERTTU 15.01.2016 17:08

Mika hei, sullahan on antaa vaihdossa vaunu sehän riittää käteiseksi ja eikös se ole huolettomampaa vedellä firman kuin omaa. Harmi kun verottaja nosti verovähennys oikeutta!!

Olihan aikoinaan toinen cabby nostettu mainoksessa toisen päälle.

HALMEENMÄKI JUHANI 15.01.2016 18:19

Annas nyt vielä kahtoa, miten käy. Tehtaalla on toimittamattomia tilauksia sisällä ja linjat & materiaaliakin tehdä ne valmiiksi, Eli jatkaako joku pesää, tai ostaako joku firman? Hölmöä lopettaa nytkään heti, kun rahaa olisi tulossa. Ja kuulemma 2017-vaunumallistokin olisi odottamassa. Ja onhan noita jokunen vaunu, plus osia Suomessakin kauppiailla, Ei ne minnekään kadonneet, vaikka tehdas onkin nyt tauolla.

LAINE SEPPO 15.01.2016 19:18

Eikös Solikallakin ollut vähän samanlainen huono tilanne ensin Suomesta Ruåttiin ja kun ei tekohengityskään auttanut niin sitten Germaanit osti pois hyvän merkin kuleksimasta.Ei taida paljoa olla "Soliferismejä jäljellä sielläkään. Ei ne kaikki ratkaisut Cabbyssäkään olleet aina ihan loppuunsaakka ajateltuja.Esim ne kaasupullokotelon kannen ihmehäkkyräsaranat taikka etupään alaosan pinta. Nämä oli ainakin vanhemmassa (04) keskikoon vaunussa. Telkkariantennin kaapeli kierrätettiin vaunun ympäri Tv paikalle, ym.ym. Nämä on niitä pikkujuttuja mutta ne tekee sen eron.

ANTTILA MARKKU 15.01.2016 20:39

Se kaasupullokotelon saranatsydeemi on edelleen haittaamassa lastaamista.Toinen hölmöys joka kävi heti silmiin oli tuo mikron sijoitus jääkaapin alle.Tuossa esitteen 800 sarjan vaunussa se mikro on jääkaapin päällä.Yritin kun näin tuon ratkaisun että se olisi muutettu,mutta väittivät kyseessä olevan turvallisuus kysymys.Meillä 2 ja 3v terroristit kun tuli vaunulle oli rakkain lelu se jääkaapin alla oleva mikro ja sen nappulat sekä ovi.Sähköjohdot vaunun alla on myös asia johon olisi voinut kiinnittää enempi huomiota.

HAIKARAINEN RAIJA 16.01.2016 11:39

Mellä on ollut 2 Knaussin autoa molemmat olivat hyviä ja lämpöisiä, mutta ei niitä voi verrata Cabbyn vaunuun. Nyt meillä ollut 5 vuotta Cabbyn 620+ F3 Blackline kyllä riittää tyyliä ja talvella lämpöä.

http://www.mirador360.fi/portfolio/cabby-black-line-matkailuvaunu/

Cabby on kestävä vaunu.

https://youtu.be/XgzvVRBjbFI

T: Ilpo

HAKALA JYRI 16.01.2016 11:53

Hyvä idea voi 2 auton ottaa mukaan vaunuillessa, lastaus ja purku trukki joka caravan alueelle, veloitus vain onnistuneista nostosta. Jyrih Sanoma kai kertoo että ei lumikuormaa tarvii talvella poistaa

VÄLIAHDE JUSSI 24.01.2016 00:27

luja,lämmin se ainakin oli.

KAASINEN PERTTU 24.01.2016 09:48

Voihan sen konkurssipesän joku jatkaja ostaa kun kerran siellä on valmiudet jatkoon!

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.