Jeep Grand Cherokee vetoautona kun vedettävänä Hobby 1600kg

KOSKINEN RAIMO 02.06.2015 20:16

Saisiko apua, onko kenelläkään kokemusta.

Kesä pukkaa päälle ja reissuun mieli palavi vaan vetoauto uupuu. Kokemuksia onko Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD AT 4X4 LAREDO vetojuhdan ominaisuudessa.

Kiitos vastauksista etukäteen..

LAINE SEPPO 03.06.2015 18:56

Ei ole henk koht kokemusta. Mutta juttuja kuunnellu, niin tehot pitäis kyllä piisata. saattaa tosin olla vähän juopon sporttinen, noin pitkää matkaa ja päivittäistä käyttöä ajatellen. Minulle kelpaisi kyllä.

VALTONEN MARTTI 03.06.2015 19:10

Mikä lie sitten automaatin sallittu vetopaino. Automaattihan tuo kai on.

Käyttäjän lisäys viestiin 3.6.2015 klo 19:11:52 Muutenhan tuo 1600 kg tuskin tuntuu paljon missään..ei ole omia kokemuksia.

LAINE SEPPO 03.06.2015 19:17

Eikö se ole Grand cherokeella kolmen ja puolen paikkeilla ole siis tonnia. Oli automaatti tahi ei. semmonen mielikuva minulla ainakin on.

Käyttäjän lisäys viestiin 3.6.2015 klo 19:19:04 Nää on kyllä tota mutu juttua

STRÖMMER HEIKKI 04.06.2015 09:20

Eikös siinä ole town / haul nappulaa, kuten Dodge Ramissani. Siitä tulee laatikkoon toiset asetukset, eli ottaa enemmän kierroksia, ennenkuin vaihtaa, jarruttaa alamäessä moottorilla yms.

KOSKINEN RAIMO 07.06.2015 21:37

Kiitos vastauksista.

Ostin jeepin ja nyt käynyt jo vaunuakin vetämässä, ei heilu eikä tutise. 3500kg saa vetää ja vaihteisto asetuksiin löytyy nappula jolloin toimii vielä paremmin. Juopon vikaa tahtoo olla mutta se olikin tiedossa, eikä nuo edellisetkään pienemmällä ole mennyt ja harraste autot offissa tykkää meno vedestä mutta kun moottoriin luvataan litroja tehoiksi niin ei niitä muuten saa, eikä millään 1,2lit viitsi edes töissä käydä. No juhannuksena ollaan tienpäällä eka reissua tosissaan vääntämässä ja sit heinä - elokuun vaihteessa 5viikkoa pörrätään jossain päin suomea joten moikkaillan jos vasten tullaan ym.

VÄLIAHDE JUSSI 08.06.2015 08:09

No ei nuo mikään ilmaiseksi kulje pitkään valmistettu maastoauto. Mutta olen toista mieltä 1,2 litranen on työssä käynti vehe konttoristille ja monelle muulle.Nykyisellä 1,2l koneella ei jää jalkoihin olkoo merkki sitten,mikä tahansa. Siinä mielessä oli tuo Jeepin laitto sinulta ihan turha.

LAINE SEPPO 08.06.2015 13:31

Eppäilen kumminkin että tolla kolme litraiselle vetää kyllä pitemmälle ku noilla puoltoista litrasilla.

JOKINIEMI PETRI 07.07.2015 20:14

Justus mahtavaa tietämystä jälleen kerran, väität kirkkain silmin että 1,2 vetää yhtähyvin kun 3,0 jeeppi. Mistä tuota mahtavaa tietoo sulta kumpuaa, IHAILEN SUN VIISAUTTAS

VÄLIAHDE JUSSI 08.07.2015 19:41

Petri Tarkoititko tätä piikkiä no ensinnäkin ei kuutio tilavuudella eikä hv määrällä niinkään isoa määräys valtaa vetokykykyyn vaan välitys-suhteella. vetovehkeen omalla painolla.Saas joko tämäkään lähtee?Siitä on hyvä esimerkki pillarit ja traktorit. Liinux ei oikein pelaa. Olen yrittänyt vasta montakertaa tällä koneellani tänä- päivänä. Minä olen 0.9 koneella vetänyt isonvaunun Kuusamosta Ouluun mitä, tulee tuohon jeeppiin siinä on sama Mersun loota ja moottori kuin, minun matkailuautossani ja minulla on myöskin ollut300MGD maasturi ilman tuota alamäki avustinta joka, on tuossa jeepissä.

Käyttäjän lisäys viestiin 8.7.2015 klo 21:53:18 Sepolle jäi vastaamatta. Ei sitä tarvii edes epäillä asia on juuri niin.

LAIKKO TOMMI 09.07.2015 09:25

Vai ei ole litroilla merkitystä=)? miksiköhän kuorma autoissa ei sitten ole pihejä 1.2 litrasia ruisku koneita=)? edelleenkään kukaan ei ole keksinyt vääntävää pikkulitrasta konetta!! Litratilavuus = vääntö ... vääntö = oikeat hevosvoimat.! toki virittämällä saadaan kaikesta kaikkea mutta ne o sitte kilsoista poies=)?

VÄLIAHDE JUSSI 09.07.2015 10:49

Tottakai moottorein suurte vääntömomentejen aikaan saamiseksi pitää olla litroja ja massaa takana että,kuormat kulkis. Ja muukalusto on myöskin sen mukaisesti tehty,Kytkin noissa manuaali vehkeissä yleensä tiukassa paikassa pettää ensin. Kokemukseni mukaan toinen on joku hammasratas ja akseli scaniassa.Muuta en tiedä kokemuksestani.

LAIKKO TOMMI 09.07.2015 15:36

1.5 miljoonaa kilsaa scanialla !! ei oo laatikko koskaan mulla menny mut lopetinki 2001 .. voi olla vaik mitä vikoja ja missä merkissä ihan paskoja nykyään kaikki=)?

VÄLIAHDE JUSSI 10.07.2015 23:23

Ja minä kun,olen joutunut teetämään Scaniaan ja Volvoon alle miljoonan killometrin ajettuihin sekö,lienee syy miksi olen siirtynyt noissa ulkolaisissa vehkeissä noihin Saksalaisiin.Tosin kotimaiset raskaankaluston valmistajat suosivat eri ulkomaisia valmistajia kuten gumsisia moottorina ja wylleriä laatikkonna ym. Yhdisteitä.Tuo em.mainuttu yhdistelmä on monen muunkin kuin, minun mielestä paras.Olen kuljetusalan ammattilainen.Tiedän siis mistä puhun.

LAIKKO TOMMI 11.07.2015 11:58

Eiköhän mullaki riittävä kokemus oo kuljetushommista jos mielipiteen oikeellisuus siihen perustuu. Kukaa voi olettaa et lodju/perä ym kestää es mes yli 800 tkm korjaamatta mitään-)) 13v täysperällä suomessa.mut vehkeet meniki enne miljoona vaihtoon!!!

LAIKKO TOMMI 11.07.2015 12:05

Ja Jussi. Enpä tiiä mikä ammatilainen oot ku mopoja suosit vetureiks! Ja manuaalistako on ainoo oikeus kytkin mennä.mun chevystä kymmenen vuoden aikana 2 kertaa lodju pöydällä et se siitä teoriasta!500 000 mitarissa ku men vaihtoo

LAIKKO TOMMI 11.07.2015 12:11

Vielä Jussille kytkimistä-)) jos vedät ison vaunun kuusamosta ouluu 0.9 ltr vehkeel ni ei oo ihme et sun kytkimet käryää. Täst ei tarvii ees kinata. Roger out.

RÖNKKÖ ERNO 23.04.2016 14:34

Huippu vetoauto. 1500 kg tulee perässä ettei huomaakaan. Tyhjänä MB 3.0crd vie sekajossa vähän päälle kymppiä ja kärryn kanssa 14,5-16 riippuu miten ajaa. Ei muuten Kasselin mäessä vaihtanut edes pienemmälle. Vääntöö vakiona 510 Newtonii eli piisaa. Suosittelen lämpimästi.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.