Turun messut&uudet autot

KUUSELA MARKO 10.01.2009 20:11

Pakko myöntää,pettymys oli messut,sekä uudet mallistot. Autot isonee ja kaappitila vähenee.Ovat näemmä nykyään enemmän koristeita sisältä,kuin oikeaan käyttöön ja asumiseen tarkoitettuja.En ymmärrä tuota vaalean kankaan käyttöä istui tyynyissä,lapsiperheille painajainen,sekä koira ihmisille kuten me.Sieltä löytyit 2 jollain tapaa kiinnostavaa autoa. Hobby 750 ja Rimor superbrig.

VÄNNI MATTI 11.01.2009 12:40

Toinen huomio oli itselle, että takatallit vaan suurenee, vaikka kantavuudet säilyy ennallaan. ollaankohan menossa enemmän kohti c-kortilla ajettavia. Henkilökohtaisesti en myös oikein ymmärrä tätä erillisvuode innostusta kun vuoteet jäävät varsinkin van luokan autoissa suhtkapeiksi "kenttävuoteiksi", mutta makuja on onneksi monia matti

PUURUNEN SAMI 11.01.2009 14:43

Eräs esittelijä sanoi pari vuotta sitten Lahden messuilla että erillis-sänkyjen tuloon suurin syy on ollut se ettei tarvitse hyppiä toisen yli jos vaikka vessahätä yllättää ja se että pystyy nostamaan sängyn päätyä paremmin television katselua varten.

Ainakin takatallisissa malleissa erillis-sänky on mielestäni parempi kuin poikittainen, koska aika harvassa sellaisessa on riittävän pitkät portaat, oikeastaan niitä voisikin kutsua tikkaiksi joita pitkin noustaan sängylle ja se nykyään on pahimmissa tapauksissa reilun metrin korkeudessa.

Mutta onneksi nykyään on vaihtoehtoja niin jokainen voi valita miten tahtoo nukkua autossaan, meillä tällä hetkellä paras on erillis-sänky jossa keskiosa on myös käytössä jolloin sänky on leveämpi kuin kotona ja pojatkin voivat nukkua samassa "makuuhuoneessa" vanhempien seurassa.

LAHTI ANTTI 11.01.2009 23:01

Tässä kallein piironki Turun messuilla.

http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=&article=156305

AHONEN KAI 11.01.2009 23:22

Nopeasti noiden hillopäälliköiden kulkimien hinnat kohtaavat vauraan pirkkamatkailijankin lompuukin ;)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=74816950&__lp=2&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17823&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

LAHTI ANTTI 11.01.2009 23:29

Mutta toi oli vanha malli 2005.

EEROLA TEEMU 11.01.2009 23:36

Sorry Antti, mutta tuon Kain linkki oli niin leveä, että pitää vastata sinun kommenttisi kautta. Veikkaisin Kai, että sen piirongin saisi Germaniasta kätesellä 100 tonnilla. Ajettu vain 40 tkm ja jos uusi maksaa 240 ke Suomessa, niin ei tule käymään kaupaksi. Mitä isompi ja kalliimpi piironki, sitä nopeammin hinta putoaa. Muutenkin, nyt on isot ja kalliin luokan piirongit niin halpoja että hirvittää. Kohta saa yhden normaalihintaisen hinnalla 2 uutta. MUTTA, mitä sillä liian isolla tekee? Vaatimattomassakin kodissa on aina enemmän tilaa ja mukavuuksia ja sellaisen kolossin käyttö maksaa paljon.

AHONEN KAI 12.01.2009 00:37

Meidän koti on meille ihan sopiva, 5,81m pitkä, tuulen nopea,ja pienin mahdollinen meidän tarpeisiimme.

Nuo suuruuden hullujen vehkeet ei ihan osu eikä uppoa, nytkin meidän takana täällä Agadirissa on tuollainen kymmenmetrinen Concorde, tuulilasi kuin näyteikkuna, ja ikkunahan on pidettävä ilman verhoja, koska rahvashan ei muuten tietäisi heillä olevan ~40" telkkaria ja ledvalaistua vinkkumukitelinettä ;))

Keväällä taas kotimatkalla kummeja potkimaan saksaan, toivottavasti osu ;))

AHONEN KAI 12.01.2009 00:44

Keväällä taas kotimatkalla kummeja potkimaan saksaan, toivottavasti (tämä jäi ladontavaiheessa pois) EI osu ;))

Ja kuten Kaj Olhaosta muistutti toisaalla, täälläkin kello on vasta 22.42

EEROLA TEEMU 12.01.2009 01:16

Me aloitettiin jostain (tietysti Citroenista) 4,5 metrisestä m-autosta (75) vaikka silloin 4 kävi reissussa, hyvin riitti. Nyt on kuuden pintaan kahdelle ja hyvin riittää. Siis noi tollaset bussit on kyllä ilman kateuden häivää aika hirveitä paitsi hinnaltaan niin myös mihin ne yleensä mahtuu ja seuraavaksi käyttökustannuksiltaan. Ajatele että niihin ostaa rangaskerran! Kuitenkaan niissä ei ole edes punaisen mökin tiloja vaikka olis erkkereitäkin.

Keväällä Saksassa on sellaiset ostajan markkinat ettei koskaan. Yks ongelma on: jos sattuis unohtamaan että on juuri hankkinut sellaisen jenkkiraudan, niin saattaa pudota ulosmennessä toista metriä portaita ilman holttia kun ei askel heti osukaan maan kamaralle niinku on tottunnu.

Täällä juuri talven 3. lumet tekee lähtöään ja kello on vähemmän kuin teillä, nimittäin vasta 1,15. Unia.

HAAPANEN TIMO 12.01.2009 17:47

Aivan samaa mieltä. Auton pitää olla niin pieni kuin mahdollista, ja nopeus ei ole haitaksi. Meillä on nyt 6,11m Seuraavaksi ajateltu auto taitaa vähän kasvaa, kun erillisvuoteet muuttavat vessan paikan sängyn vierestä sänkyjen eteen.

SAVOLAINEN JARI 12.01.2009 18:25

...niin kyllähän sitä vaikka puupenkillä olohuoneessa istuu (ei mitään turhia nahkaisia laiskanlinnoja) ja mahtuuhan 20 neliön yksiöönkin useampi henkilö asumaan (vaikkakin Suomessa on enemmän omakoti asumista kuin missään muualla euroopassa).

Kuitenkin useimmila meistä on jonkinmoin halu mukaavuksien ja tilan perään, enkä näe mitään syytä miksi näistä pitäisi lomalla luopua, mikälli se on taloudellisesti mahdollista. Se on vaan fakta, mitä enemmän tilaa (lue pituutta), sen viihtyisämmäksi tilat voidaan suunitella. Toivottavasti näitä "öky" lamankarkoittimia saadaan myytyä, sillä ne, ja niiden ostajat pitävät pyörät pyörimässä (kirjaimellisesti).

HAAPANEN TIMO 12.01.2009 18:39

Juu, kiva olisi jos saisivat myytyä. Tahtoo vaan näppäryys ja nopeus noissa normaalikokoisissa olevan ylivoimaista. Se tietysti vaikuttaa ollaanko paljon paikoillaan vai käydäänkö kaupungeissa, siirrytäänkö päivittäin, jne.

SAVOLAINEN JARI 12.01.2009 18:51

...niinhän se on, että kaikkea ei saa samaan pakettiin. Tokihan pienepi on helppo käsitellä kaupunkiliikenteessä (varsinkin kokemattomalle kuljettajalle), mutta uskomattoman kapeille kujille mahtuu busseillakin / jakeluautoilla, kunhan maltilla ajaa.

Mitä nopeuteen tulee, siinä ei taida käytänössä euroopan teillä olla suurtakaan eroa, onko isolla vai vähän pienemällä liikenteessä...käytännössä nopeus pyörii satasen hujakoilla.

KORHONEN KARI 12.01.2009 18:59

Jenkkilässä uuden hinta on ~186 tuh.taalaa,139419€.Kontti kuljetus Eurooppaan parin tonnin(max)luokkaa eli helvetin hyvä myyntikate on ynnätty!

SAVOLAINEN JARI 12.01.2009 19:10

Ne jotka oikeasti tuon hintaluokan autoja ostaa, tietää todennäköisesti jotain rahasta. Uskon, että jos oikeasti rahat kourassa ollaan ko.autoa ostamassa, on neuvottelun pohjalla oleva hintakin jotain muuta kuin hintalapussa lukee:)

EEROLA TEEMU 12.01.2009 19:35

Lueskelin joskus saksalaisesta m- autolehdestä, että Eurooppaan tuotavat jenkkipiirongit tehdään ihan eri tuotantolinjalla kuin omille markkinoille (merkistä en muista mikä oli). Tarkoittaa että Saksan markkinoille ei jenkkivarustuksella olisi asiaa, vaikka nyt unohdetaan sähköjärjestelmät ym. pakolliset lainsäädännöstä johtuvat muutokset (krääsää karsitaan ja varaudutaan kylmään ym). Nykyiset hinnat Saksassa on jo "lama- ajan hintoja" ja Suomessa nuo bussin kokoiset on tosi vaikeita myytäviä. Muutamassa vuodessa hinta putoaa täälläkin puoleen vaikka kilometrejä olisi vain 30 000. Rahamiesten touhua.

EEROLA TEEMU 12.01.2009 19:43

Täydennystä senverran, että ainakin jotkut jenkkimerkit muutetaan vasta Saksassa vastaamaan ostajien toiveita, jotka kalleimpien osalta on yleensä mittatilaustöitä. Nämä muutama Suomeen tuotua tuntuvat täällä kalliilta, mutta ovat kuitenkin todellisiin luksuslinereihin verrattuna karvahattumalleja.

SIHVOLA MARKUS 12.01.2009 19:46

Moro! Turun messuilla käväistiin Concorden Carverissa sisällä kuolaamassa lauantaina.Hintalapussa oli ,jotain vähän yli 180 tuhatta euroa.Sunnuntaina oli saman auton kyljessä lappu ,jossa mainittiin,että kyseinen kulkine oli myyty.Että silleen.

HALMEENMÄKI JUHANI 12.01.2009 21:07

Vaan taitavat nuo kalliit tulla silti parhaiten huomatuiksi. Verrattuna siihen kirjoittelun määrään jonka retkeilyautot saivat tässäkin topikissa, ja niitä oli messuilla useita. Tai se monien kymmenien viestien ketju uudesta Poksista vaunupuolella...

KUUSELA MARKO 13.01.2009 17:00

Enpä tiedä,vaikka lotossa voittais,en tuommoista ostais,sille raha määrälle on parempaakin käyttöä,vaikka kuinka suuri voitto olisi kyseessä. Mutta kyllä monet autot ovat myös liian ahtaita,itse en pidä puoli-dinetistä ollenkaan,enkä sivu pedistä(vaikka se meillä ny onki) Puoli dinetti hankala käyttää,jos useampi kyydissä,syöminen on hankalaa.Meillä 7.5m auto,just sopiva.Ajon jälkeen voi ottaa rennosti pari olutt,ja ulkoiluttaa koirat.Ja saa röhnöttää hyvällä sohvalla. Meillä oli Renun adria 687Sp,kyllästyttiin 1.5vuoden jälkeen. Lähinnä ahtauteen,huonoon sänkyyn,ja hyttysiin autossa,ei vastannut hinta&laatu suhde ollenkaan.Auto ko makso 2005 60 000e. Yleensäkin minun mielestä kaikki uudet ovat liian kalliita rahalle EI saa vastinetta,paitsi sitten kun auto on 2vuotta käytetty sen saa "halvalla" ja hyvillä varusteilla. Mun eka uus 2003 makso 50 000e,LMC 630g,parissa vuodessa 2003- 2005 10 000e lisää hintaa.....ja laatu huononi.Olis pitänyt pitää tuo LMC.Vaikka olikin ductaton 15 alusta(mopo). Toinen auto mistä pidin oli Knaus 690HG,hyvä talviauto. Mukavasti tilaa,me emme tarvitse tuota alkovia,joten tämä auto on meille joskus myös kompastus kivi,tarvittais kunnon takatallin,mutta niitä on lähinnä alkovi&integroiduissa.Jälkimmäiset liian kalliita.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.