Ducaton automaattivaihteisto

HAAJA REIJO 02.04.2008 10:26

Onko jollain tietoa, mikä mahtaa vaivata, kun 45000 km ajetun Ducaton automaattivaihteiston nelonen ei enää pysy päällä, vaan vaihteisto menee vikatilaan. Pari kertaa on yritetty huollossa korjata arvaa ja kokeile menetelmällä, mutta huonolla menestyksellä

HÄMÄLÄINEN JUHANI 02.04.2008 16:51

Kyseleppäs puhelinnumerosta 0403427069 sieltä voi ehkä apua löytää.terv Jussi

HAAJA REIJO 07.04.2008 18:29

Kiitos vihjeestä. Otin yhteyttä. Kaveri oli ainakin hyvin perillä laatikosta. Tosin vastaavaa vikaa ei hänelle ollut aiemmin tullut vastaan. Muutama mahdollinen syy selvisi ja pahimmillaan joudutaan koko laatikko vaihtamaan. Saapa nähdä. Joka tapauksessa 2v 8kk vanhaan autoon ei pitäisi tuollaista vikaa tulla. Väärästä käytöstäkään ei ole kysymys, koska automaatti hoitaa optimaalisen vaihtamisen.

REMAHL PETER 07.04.2008 19:16

Täältä olen saanut hyvää palvelua ja osaamista automaattilaatikko ongelmaani. http://www.espautotrans.fi/ tämä sijaitsee Huittisissa

HAAJA REIJO 25.04.2008 18:30

Kuukauden päivät on kohta taisteltu laatikon korjauksen kanssa. Merkkihuolto Delta-auton(Tre) osaamista ei ainakaan voi kehua. Vikaa ei ole vieläkään paikallistettu. Lähinnä etsintänä on ollut menetelmä: "Vaihda osa ja toivo, että auttaisi" Ilmeisesti nykyaikaisten elekronisesti ohjattujen vehkeiden vian paikallistaminen on vaikeaa kaiken maailman testereistä huolimatta. Kokeiltu on tähän mennessä vaihdekepin piirilevyn vaihtamista, vaihteiston vaihtajan ohjaimen vaihtamista, solenoidien tarkistusta. Tutkimatta on vielä varsinaiset aivot(tietokone) ja laatikon avaaminen.

HAAJA REIJO 17.07.2008 10:43

3-kuukautta kesti, mutta nyt on kunnossa. Vika oli 4-vaihteen kytkimessä, joka luisti. Kytkimen lukitsevan hydraulimännän tiiviste oli pettänyt. Neuvoksi muille: Delta-auton huolto kannattaa kiertää kaukaa ja mennä suoraan automaattivaihteistojen korjaukseen erikoistuneeseen korjaamoon. Tämän korjauksen teki kohtuuhintaan Autogear Oy Jokioisista.

HELLSTRÖM TESMA 20.07.2008 08:38
Fiattiinhan tuli viime vuonna vihdoin kestävä, ainakaan en ole tähän mennessä moitteita kuullut, 6 vaihteinen loota. Kun ostin Byrstner merkkisen 3 litran koneella, ei silloin ollut saatavilla automaattivaihteistoa. Nyt olisi. Onkohan se aivan uusi kehitelmä, vai ovatko epävarmuudet toiminnasta samat kuin ennenkin. Tämä ns. kaksimassainen manuaalikytkin on aika inhottava. Täristää pakilla ja on omituinen muutenkin liikkeellelähdössä. -Takuuseen jo kerran vaihdettu koko asetelma. Parannusta tuli senverran, ettei täristä enää ykkösvaihteella.
NIEMINEN RAIMO 20.07.2008 09:28

Uusi on kehitelmä tai onko se nyt nykysuunnan mukainen,eli samassa on automaatti ja manuaali robottilaatikoksi sitä kertoi Delta-auton asentaja ja väitti vielä mainioksi peliksi. Siellä myös selvisi että oikein Helsinki on antanut ohjeet että niitä kytkimiä ei enään vaihdeta,koska tämä pitkä pakki ei siitä vaihdosta miksikään muutu.Sitä siinä porukalla ihmeteltiin kun mainitsin tämän 130 Ducaton olevan melko villi tapaus pakittaessa.Pakki on tosi pitkä ja näin ollen varsinkin ylämäkeen pakitettaessa täristää melkoisesti,tasamaalla pärjää kyllä.Ykkönen on taas tosi lyhyt,tasamaalta lähdettäessä sitä ei välttämättä edes tarvitse.Kytkin todella vaatii vähän totuttelua.Sen sijaan 5 ja 6 vaihde ovat mainioita välityksiltään,muutenkin laatikko toimii aika tarkasti.

KARRI MAURI 08.08.2008 14:46

ei ole vika vain normaalia fiiatissa

Terho Makkonen 18.05.2020 11:47

Onko kellä kokemuksia viasta Fiat Dukato matkailuautossa vuosimallia 2006, Automaatti 4vaihteinen. esm.seisonnan Jälkeen käynnistettäessä syttyy useimmiten häiriö valo eikä jaksa lähteä liikkeelle. Uudelleen käynnistettäessä häiriövalo sammuu ja auto toimii normaalisti.

Tapani Pokkinen 18.05.2020 13:55

Terho,
Vahva veikkaukseni on, ettei liity mitenkään siihen automaattiin, vaan kaasuläppäkoteloon joka laittaa moottorin vikatilaan.
Jos näin on, voidaan moottori ohjelmoida uudestaan ja poistaa se kaasuläppäkotelo ja erg ohjelmoinnilla ja silloin on myös tärkeää irroittaa kaasuläppäkotelon johto.
Testerillä se selviää. Toinen mahdollisuus on vikadiaknoosin jälkeen uusia se kotelo, mikäli vika siinä on. Uusi ohjelmointi antaa omat etunsa, lisää tehoa ja ennenkaikkea lisää vääntöä, kulutukseen se ei oman kokemukseni mukaan vaikuta, ei ainakaan huomattavasti.

Janne Kärkkäinen 01.09.2020 22:04

On kokemusta. Itsellä teki tuota juuri keväällä kun oli seisonut talven. Johtuu siitä että öljyt valuu alas seisonnassa, eikä saa painetta heti. Yksi kevät otti kauan että sain pelaamaan, mutta kun ajossa, niin toimi aina. Oli vm. 2004 2.8 ZF 4HP lootalla.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.