Caravan Koeajo Niesmann + Bischoff iSmove

Raul Fall 17.11.2020 09:21

Moikka,

Tässä uusin Caravan Koeajo jakso. Tässä jaksossa koeajamme ja esittelemme Suomen ensimmäisen B-kortilla ajettavan integroidun Niesmann + Bischoff iSmove matkailuauton.

Videossa kerron virheellisesti, että iSmovea saisi myös 180 hevosvoimaisella moottorilla. Jostain minulle tuntemattomasta syystä Niesmann + Bischoff on päätynyt ratkaisuun, että (ainakin toistaiseksi) ainoat moottorivaihtoehdot ovat 140hv ja 160hv moottorit.

Koeajoauton kokonaismassa on 3500kg ja omamassa 3162kg

https://youtu.be/Rkvm7rWoTh0

Hauskaa alkanutta viikkoa.

Toivo Koistinen 17.11.2020 10:51

On hyvä että on uusia ajatuksia, vaika itse sisustukseen ei mitään merkittävää, niin kylähän ne ehkä jalostuu johonkn, tai karsiutuu. Tosin näyttää auton valmistajilla olevan aika jäykkää se.
Tuosta nostosängystä ajatus, minkä varmaan naisväki heti antaa palautteena. Mihin ylös nostetuna petivaatteet.
Komeroita ei liiemmin ole, ja siinä se.
Tuohon nykytyyliin, että pitää päästä iltaa istumaan iso kuuden hengen porukka, mutta asumaanhan ei mahdu, ja henkilöautollako loppu porukka perässä tulee.
Oikeastihan tuosakin matkustaa neljä henkeä, koska neljälle rekisteröity
Se ei ole ainoan valmistajan synti, vaan aivan kaikkien, ja se aidosti syö asumisväljyyttä, vaikka millasia kikkoja olisi.
Miten jos kuus henkeä ruokailee, ja istuu iltaa käydään esimerkksi vessasa.
Toinen sama synti kaikilla Julma tavaratila, ja sänky katossa.
Kuitenkaan jos sen täyttää, niin pitää jonkun meknnä istumaan talvella konepellille Tosin tässä ei peräylitys ole iso, eli sikäli puolustaa paikkaansa.
Hieno peli muuten, ja täynnä nykytekniikkaa.
Tp

Vesa Varis 27.11.2020 22:56

On kyllä ihan mielenkiintoinen uutukainen ja paljon hienoja uusia innovaatioita. Kiinnitti huomiota tuo keittiön kaasulieden käyttö. Aivan kuin olisi näyttänyt siltä että jos haluaa käyttää kaasuhellaa, niin pitää torpata kulku makkariin!! Toivonmukaan olen väärässä.
Toinen asia en millään usko, että arkkupakastin tyyppinen jääkaappi olisi tomiva oikeassa arkielämässä. Tuntuu siltä että suunnitteluinsinöörien olisi pitänyt ottaa martat mukaan suunnitteluvaiheessa.
Anteeksi tää vahva kannanotto, sillä siinä on myös ehdottomasti paljon hyvää, tosin melko kovaan hintaan.

vesku

Timo Leskinen 12.01.2021 13:26
Vesa Varis

On kyllä ihan mielenkiintoinen uutukainen ja paljon hienoja uusia innovaatioita. Kiinnitti huomiota tuo keittiön kaasulieden käyttö. Aivan kuin olisi näyttänyt siltä että jos haluaa käyttää kaasuhellaa, niin pitää torpata kulku makkariin!! Toivonmukaan olen väärässä.
Toinen asia en millään usko, että arkkupakastin tyyppinen jääkaappi olisi tomiva oikeassa arkielämässä. Tuntuu siltä että suunnitteluinsinöörien olisi pitänyt ottaa martat mukaan suunnitteluvaiheessa.
Anteeksi tää vahva kannanotto, sillä siinä on myös ehdottomasti paljon hyvää, tosin melko kovaan hintaan.

vesku

Jooo huomasin kalliin hintaaa......
Niin martat olus ollu kova sana....
Eipä esittelijä maininnu kaikkia vaihtoehtoja... onko sit huonoja vai ei
Ois voinu vähän valasta enemmän.
Ps ihan hyvä kannanotto.

T. TIMPE


Jooo ei ollu uuuniii..... ilmeisesti ollenkaan.....????? Mut onko lupa puhua muutoksista.....sen laatuinen muutos et kyllä minusta ois pitäny mainita. Ootteko miettiny oks näää valmiiksi kirjoitettuja koeajoja, saa puhua mitä sanotaan......????? Mutta oli hinnaltaan tyyris.
muokattu: 12.1.2021 14:32
Raul Fall 13.01.2021 00:00

Timpelle ja Vesa Varikselle,

Tuosta Vesankin mainitsemasta vedettävästä jääkaapista, niin mielestäni se juuri on erinomainen ratkaisu (olettaen että on yhtä laadukas kun muu auto) ja myös vastaavanlaisia vedettäviä käytetään paljon ravintoloissa. Helppo täyttää ja kaikki tavarat on hyvin näkyvillä ja helposti otettavissa. Kun ei ole hyllyjä, niin tavarat eivät myöskään putoile kurveissa. Itse kokkaan todella paljon, niin matkailuautossamme kuin kotonakin. On tullut tehtyä catering -keikkoja ja ruokaohjelmia, joten ruuanlaitto ja kaikki mikä liittyy siihen kiinnostaa kovasti ja on lähellä sydäntä. Ottaisin tuollaisen jääkaapin oitis omaan autoon jos tilaa olisi.

Kuten tuossa toisessa Caravan Koeajo videota käsittelevässä keskustelussa kerroin, niin jokainen auto on kompromissi, johon vahvasti vaikuttaa muun muassa tila. Tämä kyseinen auto on kuitenkin ulkomitoiltaan melkoisen pieni ja näillä uusilla innovaatioilla se on saatu tuntumaan sisältä huomattavasti suuremmalta. Kääntöpuolena sitten on jouduttu jostain tinkimään, joten ei sekään luonnollisestikaan täydellinen ole. Joillekin se sopii toisille ei. Uuni on lähes jokaisessa autossa lisävaruste, joten siitä en siksi erikseen huomannut mainita. Pahoittelut tästä.

Näitä koeajovideoita ei käsikirjoiteta etukäteen ja käsi sydämmellä voin sanoa, että minulla on täysi vapaus puhua ja kertoa autoista mitä haluan. Muuten en näitä tekisi! Tästäkin kerroin täysin avoimesti tuossa toisessa keskustelussa, joten ei siitä sen enempää. Toisaalta voisi olla hyväkin käsikirjoittaa sanomiset ennakkoon, niin tulisi ehkä vielä tarkemmin kerrottua kaikki, eikä siinä tekiessä unohtuisi mainita jostain asioista. Toisaalta näiden videoiden tarkoitus on näyttää mahdollisimman aidosti se minkälainen ensivaikutelma autosta minulle tulee. Tämä ei etukäteen käsikirjoitettuna onnistuisi.
Nämä videot eivät missään nimessä ole täysin kattavia, joissa joka ikinen tekninen seikka olisi käyty läpi. Tuskin sellaista edes pystyisin tekemään. Tarkoitus on, että kun auto on näin koeajettu ja esitelty "pintapuolisesti", niin jos siitä joku enemmän kiinnostuu niin sitten jokainen itse ottaa enemmän selvää ja tietenkin menee itse koeajamaan auton. Ei minun mielipide kuitenkin mikään valtakunnan totuus ole. ;)

Toivo Koistinen 13.01.2021 08:32

Hyvähän se jos on vaihtoehtoja, jos on. Aidosti sile porukalle jole rekisteröity on, ei dahdo, vaan aina sisustus sukukokouksen mallin.
Ettippä jostain aito kahdelle rekisteröity perus varusteltu, ja koeaja se. Minusta moni eläkelläis pariskunta arvostaisi semmosta.
Tp

Vesa Varis 13.01.2021 09:29

Kiitos Raul tarkennuksesta tuosta jääkaapin hyvistä ominaisuuksista. Ihminen kun on semmoinen, että kun ei mitään tiedä niin silloin ollaan heti vastaan.
Jäi kuitenkin arveluttamaan tuo kun mainitsin aikaisemmin, että
" Kiinnitti huomiota tuo keittiön kaasulieden käyttö. Aivan kuin olisi näyttänyt siltä että jos haluaa käyttää kaasuhellaa, niin pitää torpata kulku makkariin!! Toivonmukaan olen väärässä."
Ilmeisesti asia ei ole noin, vaan videosta tuli sellainen vaikutelma tilanteesta.

vesku

Tapani Pokkinen 13.01.2021 09:50

Kun lähtökohtana on kaupallinen toiminta sekä kaupallinen yhteistyö niin silloin on eittämättä tulos, että sen lauluja laulaa kenen lippua kannattaa.
Jos ei näin olisi niin ei näitä KAUPALLISIA videoita tulisi enää lisää.
Kyse on siis siitä, että videoiden tekijä on ammattimies joka osaa tuoda sitä lisäarvoa mitä toinen yrittäjä arvostaa, uskoen saavansa sen hyödyn millä kassakone kilahtaa.
Maksumies löytyykin sitten sieltä omasta peilistä.

Timo Leskinen 13.01.2021 11:07
Raul Fall

Timpelle ja Vesa Varikselle,

Tuosta Vesankin mainitsemasta vedettävästä jääkaapista, niin mielestäni se juuri on erinomainen ratkaisu (olettaen että on yhtä laadukas kun muu auto) ja myös vastaavanlaisia vedettäviä käytetään paljon ravintoloissa. Helppo täyttää ja kaikki tavarat on hyvin näkyvillä ja helposti otettavissa. Kun ei ole hyllyjä, niin tavarat eivät myöskään putoile kurveissa. Itse kokkaan todella paljon, niin matkailuautossamme kuin kotonakin. On tullut tehtyä catering -keikkoja ja ruokaohjelmia, joten ruuanlaitto ja kaikki mikä liittyy siihen kiinnostaa kovasti ja on lähellä sydäntä. Ottaisin tuollaisen jääkaapin oitis omaan autoon jos tilaa olisi.

Kuten tuossa toisessa Caravan Koeajo videota käsittelevässä keskustelussa kerroin, niin jokainen auto on kompromissi, johon vahvasti vaikuttaa muun muassa tila. Tämä kyseinen auto on kuitenkin ulkomitoiltaan melkoisen pieni ja näillä uusilla innovaatioilla se on saatu tuntumaan sisältä huomattavasti suuremmalta. Kääntöpuolena sitten on jouduttu jostain tinkimään, joten ei sekään luonnollisestikaan täydellinen ole. Joillekin se sopii toisille ei. Uuni on lähes jokaisessa autossa lisävaruste, joten siitä en siksi erikseen huomannut mainita. Pahoittelut tästä.

Näitä koeajovideoita ei käsikirjoiteta etukäteen ja käsi sydämmellä voin sanoa, että minulla on täysi vapaus puhua ja kertoa autoista mitä haluan. Muuten en näitä tekisi! Tästäkin kerroin täysin avoimesti tuossa toisessa keskustelussa, joten ei siitä sen enempää. Toisaalta voisi olla hyväkin käsikirjoittaa sanomiset ennakkoon, niin tulisi ehkä vielä tarkemmin kerrottua kaikki, eikä siinä tekiessä unohtuisi mainita jostain asioista. Toisaalta näiden videoiden tarkoitus on näyttää mahdollisimman aidosti se minkälainen ensivaikutelma autosta minulle tulee. Tämä ei etukäteen käsikirjoitettuna onnistuisi.
Nämä videot eivät missään nimessä ole täysin kattavia, joissa joka ikinen tekninen seikka olisi käyty läpi. Tuskin sellaista edes pystyisin tekemään. Tarkoitus on, että kun auto on näin koeajettu ja esitelty "pintapuolisesti", niin jos siitä joku enemmän kiinnostuu niin sitten jokainen itse ottaa enemmän selvää ja tietenkin menee itse koeajamaan auton. Ei minun mielipide kuitenkin mikään valtakunnan totuus ole. ;)

No hei
Kun sulla on vapaaa sana, ja olet ollu jopa kaahannii varressa.
Ja tiedät että on olemassa myös toinenvaihto, mun mielipide on että vois kertooo muillekkin.
Se että mitä asioita painottaa myynniin kannalta, ja että saadaan as. Likkeelle kaapoille ja annetaan myyjälle kertoo nämä asiat tai ei.
Voihan kertoa näistä kompromisseistakin videossaki. Tietää jo siinä vaihessa mennöökö kaappaan vai ei.
Minä en tee välttämätä uunilla mittäää..... teen enemmin grillissä ja ulkona....

Mitä tapani puhuit kaapallisista videoista, kyllähän se on NÄIN.
Myntihän se on joka kannattaa

T.TIMPE

Ps. Raul hyvä että aaakasit sanasen arkkusi.......tietääpähä miten seur. Kerran suhtautuu videooon.

Toivo Koistinen 13.01.2021 11:09

Meistä jokainen laulaa sen laulua, jonak leipää syö. Nämä esitykset ovat ihan hyviä osviitoja, ja joka ostelee, nin kyllä hän siten koeajaa, ja tutkailee asiaa. Ninhän mekin, jos ollaan kaupoilla.
Kyllä minä noita kahtelen, vaikka ikinä en tule moisia ostaan.
Tuo väliseinä jutttu oli hyvä, kun kokki kokkaa, nin käryt menee katolle, ei makuuhuoneeseen, eikä tuosta käytävällä kuleta kun kokki on hommissa, ei ole tilaa vaiikka se hellin taso on siinä tiellä, enkä usko siihen syntyvän, vaan hauen lähtö tulee, jos kesken keittohommain menee kuleksimaan isäntä.
Mutta kokki tarvii laskutilaa, senhän jokainen on kotonaan kuullu.
Välihyllyjutusta tuli ajatus, että jotain rautalanka kaidetta niiitten purkkien eteen, eteivät varise lattialle, siihen mahtuu tosiaan purnukkaa.
Toinen oli se pistorasia siellävälissä. mahtaako normaaali käsi mahtua siihen pistoketta pujottaan, kun se hylly on ylhäällä.
Ei puhuta minun koparasta, joka ei tunnu sopivan mihinkään
Kompromissejahan nuo ovat kaikki, kun omakotitalo pitäisi mahtua tuommosen sissään.
Jatka vain esittelyjä, ja kahtele se kahen hengen auto
Tp

Timo Leskinen 13.01.2021 17:04
Toivo Koistinen

Meistä jokainen laulaa sen laulua, jonak leipää syö. Nämä esitykset ovat ihan hyviä osviitoja, ja joka ostelee, nin kyllä hän siten koeajaa, ja tutkailee asiaa. Ninhän mekin, jos ollaan kaupoilla.
Kyllä minä noita kahtelen, vaikka ikinä en tule moisia ostaan.
Tuo väliseinä jutttu oli hyvä, kun kokki kokkaa, nin käryt menee katolle, ei makuuhuoneeseen, eikä tuosta käytävällä kuleta kun kokki on hommissa, ei ole tilaa vaiikka se hellin taso on siinä tiellä, enkä usko siihen syntyvän, vaan hauen lähtö tulee, jos kesken keittohommain menee kuleksimaan isäntä.
Mutta kokki tarvii laskutilaa, senhän jokainen on kotonaan kuullu.
Välihyllyjutusta tuli ajatus, että jotain rautalanka kaidetta niiitten purkkien eteen, eteivät varise lattialle, siihen mahtuu tosiaan purnukkaa.
Toinen oli se pistorasia siellävälissä. mahtaako normaaali käsi mahtua siihen pistoketta pujottaan, kun se hylly on ylhäällä.
Ei puhuta minun koparasta, joka ei tunnu sopivan mihinkään
Kompromissejahan nuo ovat kaikki, kun omakotitalo pitäisi mahtua tuommosen sissään.
Jatka vain esittelyjä, ja kahtele se kahen hengen auto
Tp

Ihan oikein toivo, näin se meneee......
Niin kahen hengen auto se ois kova sana.
myös rekisteröity, mun puolesta.

Niin se vaan meneee enemmän tai vähemmän myyntivideoita......

T. Timpe

Ps. Välillä on mukava herätellä.........

Tapani Pokkinen 13.01.2021 18:57

Onhan noita puhtaasti kahdelle rakennettuja autoja, mutta ne tahtoo olla noita suuria 8-10 linereitä, siis suuria luxsusmalleja pariskunnille joilla on mahdollisuus satsata laatuun.
Itse vaihdoin pian 6V sitten suuren perheautomme pieneen intergroituun ja muutin sen puhtaasti kahden hengen retkeilyautoksi.
Takaosan kerrossängyt saivat lähteä ja nyt peräosa on lattiasta kattoon säilytystilaa. Nyt takaseinä täyttyy liki kokonaan lokerikoista ja yläosan suurelta tasolta sekä katonrajan kaapistolla.
Muutoksia on tullut sinne ja tänne ja nyt se palvelee meitä mieltymystemme mukaan. En ole vielä kaupassa tai esitteissä sopivampaa nähnyt, mutta jos sellainen uusi vastaan tulee niin ostohousut jalassa sitä varmasti lähden katsomaan.
Nyt vain 6m autossa majottuu 2 aivan mainiosti ja takaosassa kulkee 100l, pitkät 260cm metsäsukset, ahkiot kuin kesällä perämoottori omassa telineessään.
Ja onhan se matkamökin rakentelukin yksi osa tätä harrastusta.


Siis takaosassa kulkee 100L arkkupakastin.
muokattu: 13.1.2021 19:00
Toivo Koistinen 13.01.2021 19:32

Rakennettuja, mutta myynnissä näillä suurilla valmistajilla. Onhan meilläkin, kunhan, jos alan vielä purkaan, ja räätälöimään.
Tilaamalla sa kyllä mitä haluaa, mutta eipä näiltä suurilta. Et löydä pärekorimallia, misä ei olis pöytäryhmä tuo tuon koeajo auton mallilla, tai ainakaan ilman sitä oikean sivun istuinta.
Tp

Timo Leskinen 13.01.2021 19:32

Tapani hei
Oks iso talli esim pyöriä varten, alaslask. Vuodetta en tarte, pari tai erikseen vuoteet,
Ihan mielenkiinnosta kyselen.......
Vuoden sis. Jotain kateltava lähemmin.

T. Timpe

Tapani Pokkinen 13.01.2021 20:12

Timo,
Toki talliin polkupyöriäkin mahtuisi, mutta me ei olla niitä reissuilla tarvittu. Autossa oli ostaessa takaseinässä alaslaskettava pyöräteline, mutta nostin sen vajaan ja jäi vain pienet kiinnikkeet. Samoin markiisin nostin telineestään vajan katon alle odottamaan seuraavaa käyttäjää. Myös tv sekä sen anteenin annoin pois, että antennin läpiviennistä sain valmiin reiän aurinkopanelin johdolle.
Meillä se talli on korkea keskeltä avoin auton levyinen ja avotila mitoiltaan noin metrin leveä, noin 220cm pitkä ja ehkä noin 230-240 korkea jota yläosasta osin kaventaa yläosan auton levyinen keskeltä kapeampi hylly ja katonrajan kaapistot.
Muuta nukkumapaikkaa ei ole kuin ohjaamon päälle laskeutuva parivuode.
Auto on malliltaan Fiat Hymer B-klass CL504, jonka pituus on vain 598cm.

Timo Leskinen 13.01.2021 20:35

Kiitos Tapani
ihan mielenkiintoista.

T. Timppa

Toivo Koistinen 14.01.2021 08:35

Riittääkö paneli pakastearkun kylmänäpitoon. Millanen jääkaappi sitten on. Kyllä rakentelu on osa harrastetta, ja osin jopa mukavaa suunniteluineen.
Kun kaikkea hullutusta pittää, niin jopahan taas nakaksi remmin pois päältä.
Syksyllä ostin korjaamon suosituksella AMG starttiakun tuohon seisojaan Mutta vain 100 ampperinen, ja epäilyttäny, että höpöostos.
Siinäkun alkuperänen 110 ampperinen on että pakkasta parikymmentä, niin napsahtaa startti. Piti lämmittää ja sittenki epävarmaa.
Nyt on 32 raatia kylmällä, niin minähän meni kokeileen napsahtaakokaan, että pääsee sanoon myyjälle. Ryökäle pyörähti käymään, kun palmun alta mylly.
Tp

Timo Leskinen 14.01.2021 09:50

Kyllä rakentelu on mukavaaa ja osa harrastetta.
Tietäää mitä saaa
T timppa

Raul Fall 14.01.2021 17:03

Kyllä se Vesa juurikin on noin, kuin ajattelitkin ja videosta päättelit. Eli se liesien päällä oleva lasitaso, liukuu siihen käytävälle poikittain ja samalla katkaisee kulun takaosaan (alta ryömimällä pääsee ;) ). Suunnittelijat on vissiin ajatelleet, että tuon ratkaisun tuoma lisätyötaso on tärkeempi asia, kuin että jonkun on päästävä samaan aikaan kulkemaan siitä ohi. Ovat varmaankin ajatelleet asian niin, että kun siinä joku kokkaa, niin ei siitä kukaan muutenkaan mahdu kulkemaan. Tämä on siis täysin minun arvaus, eikä perustu mihinkään faktaan.

Raul Fall 14.01.2021 17:44

Moi Timo,

Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mutta mielestäni kun koeajan ja esittelen jonkun auton, niin nimenomaan esittelen sen olemassa olevan koeajoauton. Ihan jo selkeyden vuoksi.
Olen tosin satunnaisesti jossain videossa maininnut jostain vaihtoehdosta, jos se mielestäni on ollut yleisesti oleellinen asia auton käytölle.
Käytännössä minun on ihan mahdotonta alkaa kertoa kaikista autoissa olevista muista vaihtoehdoista, kun en ole näiden autojen myyjä, en edes tiedä kaikkia vaihtoehtoja. Vaikka aika paljon näistä tiedänkin.

Yksi asia on, että nämä videot ovat jo nyt vähintäänkin kohtalaisen pitkiä. Haluan esitellä autot mahdollisimman läpikotaisesti, menemättä kuitenkaan ihan jokaiseen tekniseen yksityiskohtaan. Nyt jos alkaisin kertomaan kaikki tekniset yksityiskohdat ja muut mahdolliset vaihtoehdot, niin näistä videoista tulisi vähintäänkin parin tunnin mittaisia ohjelmia. Johonkin se raja vaan on vedettävä.

Kyllähän minä aina ennakkoon tutustun koeajettavaan autoon ja koitan parhaani mukaan selvittää siitä kaikki (ainakin omasta mielestä) oleelliset ja kiinnostavat asiat. Mutta sitten kun kuvataan ja kun niitä sanomisia ei ole etukäteen kirjoitettu, eikä harjoiteltu, niin silloin voi myös unohtua sanoa jostain aidosti tärkeästäkin asiasta, tai sitten ei kertakaikkiaan huomaa jotain asiaa, joka jollekin katsojalle on tärkeä asia. Pahoittelut tästä. Sitten tietenkin on vielä se, että joku asia saattaa olla minun mielestäni oleellinen ja katsojan mielestä ei, tai päin vastoin.

Tämä loppu sitten kaikille kommentoijille.
Minä ehdotan, että otatte nämä Caravan koeajovideot ajankuluna ja viihteenä ja jos sitten joku auto sattuu kiinnostamaan, niin sitten ottamaan itse asiasta enemmän selvää. Kuten Toivo Koistinen sanoi katsovansa näitä vaikka hänellä ei ole aikomustakaan hankkia näitä. Caravan Koeajo on auto-ohjelma muiden joukossa. Tosin matkailuautoista ei Suomessa kovin montaa muuta ohjelmaa tehdä. :D Meillä ei valitettavasti resurssit parempaan riitä. Toki koitetaan ottaa kaikki rakentava kritiikki mahdollisuuksien mukaan huomioon, mikäli näitä koeajovideoita vielä tulevaisuudessa lisää tehdään.

Kiitos vielä kaikille kommentoijille mielenkiinnosta Caravan Koeajo ohjelmia kohtaan.

Raul Fall
Fall Production

Toivo Koistinen 14.01.2021 19:54

Oikein. Olen katelu noita ulkomaalais videoita noista esittelyistä, eikä minusta sinun esitykset yhtään huonompia.
Tehe vastakin. Pitää ottaa mejän se asia, että jos jotain hoksitaan, kerrotaan se asia, ja miten sen voisi vaikka tehdas tehdä paremmin.
Siellä parannukset tapahtuu, jos tapahtuu.
Samalla saa hän joka suunnitelee ostavansa, näistä letkoista tietoa, ja ehkä osaa sitten sen mukaan asiansa ajatella
Toinen asia, mikä on meillä hyvä muistaa, että Raul esittää noita autoja, kuten itse kertoi, ei rakenna, vaan juuri niitä mitkä on tehtaat tehneet.
Miksi tehtaat sitten tekee noita noin, onkin eri asia. Onko se heillä sielä samanlaista tietämystä, kuten aikanaan valmetin metsäkoneiden teossa.
Kun käyttäjät kritisoi niiden ratkaisuja, oli vastaus. meillä on insinöörit suunnitelemassa näitä.he kyllä tietävät miten ne pitää tehdä.
Tp

Vesa Varis 14.01.2021 21:02

Vielä tuosta auton keittiöratkaisusta. Pienissä tiloissa laskutaso on todella tärkeä asia, mutta JOS se torpppaa kulkureitin, ni sit se ei sovellu meidän käyttöön. Me kokataan yhdessä melkoisen paljon ja käytännössä tuo lieden lasitaso on aina yläasennossa silloin kun leiriydytään. Onneksi vielä hyvin mahdutaan liikkumaan ja ohittamaan kapeammallakin käytävällä, mutta siihen ei suostuta että pitäisi ali ryömiä. Sellanen mututuntuma on että tuo ratkaisu ei kyllä tule ihan kaikkia miellyttämään. Hieno asia on, että erilaisia vaihtoehtoja löytyy eri käyttäjille.

Katselen nämä Caravan koeajovideot nimenomaan ajankuluna ja viihteenä. Näin on helppo tutustua uusiin mielenkiintoisiin ja erillaisiin ratkaisuihin. Toivottavasti näitä videoita tulee vielä paljon lisää.

vesku

Ville Säynäjäkangas 15.01.2021 11:31

Ongelma näissä bulkkivehkeissä yleensäkin on, että siitä pyritään tekemään mahdollisimman vähän huono kaikille. Ne ei ole siis paras mahdollinen vaihtoehto kenellekään. Puhtaasti kahden hengen matkailuautoja on sen takia todella vähän. Tehtaat ei uskalla valmistaa, eikä myyjät uskalla ottaa myyntiin.

Toivo Koistinen 15.01.2021 12:50

Niinhän sen täytyy olla. nehän on merkistä riippumatta kun samalta linjalta. Loppu sisustus osaset (krumeluurit) siten vähä erilaisia, joilla pyritään erottautumaan kilpailijoista.
Eri kysymys mitä sadalla tonnila saa, mutta johan se henkilöautossa tahtoo puolsattaa olla heleppo tuhlata
Länsimainen elämä maksaa
Toisalta mahotomuus taitaa olla tehhä ihan jokaiselle omansa. Ellei sitten rahalla tilaamalla. Mutta kyllähän noisa lomasa viettää porukat.
Mukava noita esitteitä on katella ajaankuluksi.
Kohtahan tässä voi virtuaalisti matkailla. On nin paljon videoo tarjolla, ja sehän se heleppao, voi vaikka nukahtaa "rattiin" välissä
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.