Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Ylinopeussakko Puolassa

Kai Markkanen 20.5.2026 16:34

Tultiin reissusta ja kotona odotti kirjattu kirje Puolan viranomaisilta ylinopeudesta. Pyydettiin lähettää lomake takaisin, jossa tunnustan ajaneeni autoa. Tuleeko varsinainen sakkolappu vasta sitten minulle kun he ovat saaneet postia minulta. Kirje oli mielestäni epäselvä ohjeistuksen osalta. mm vain malli rangaistussakosta ja pari muuta paperia rikkeestä. Eli onko kokemusta?

Heikki Ikonen 21.5.2026 07:34

Hyvä selevittää VARMASTI kelle omia tietojaan antaa ja vielä kirjallisesti. Äkkiseltään asiaa tuntematta tuntuu "huijaukselta". Yhtä koska jos asia ei seleviä, tietäisko esim. Suomen poliisi, "mikä homma?", siellä on ainaski tieto mistä voi kaivella enempi.
Köppä Ukko.

Levillekin kesää pukkaa, lämmintä yli +10', ⚡️ ja vettä sataa viimesten lumi kasojen päälle.

Timo Haapanen 21.5.2026 18:57

Puolaankin on tullut paljon keskinopeusrajoituksia. Useassa maassa käytössä nykyään, aina tästä rajoituksesta ei tiedä mitään, siellä se vain on normaalin merkillä merkityn rajoituksen sisällä.

Hyvä navi kyllä kertoo tämänkin.

Petteri Haverinen 22.5.2026 12:33
Kai Markkanen

Tultiin reissusta ja kotona odotti kirjattu kirje Puolan viranomaisilta ylinopeudesta. Pyydettiin lähettää lomake takaisin, jossa tunnustan ajaneeni autoa. Tuleeko varsinainen sakkolappu vasta sitten minulle kun he ovat saaneet postia minulta. Kirje oli mielestäni epäselvä ohjeistuksen osalta. mm vain malli rangaistussakosta ja pari muuta paperia rikkeestä. Eli onko kokemusta?

Ihan normi kuvio, näin tulee sakko Saksastakin. Lähetä lomake täytettynä takaisin ja maksa sakko, kun se aikanaan tulee sinulle.
Puola perii niitä myös Suomen viranomaisten kautta, jos jätät maksamatta.
Maksamaton sakko näkyy myös, jos Puolassa poliisi sinut pysäyttää…

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.